Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Reduktor siły hamowania?  (Przeczytany 10304 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Radekcapri
Gość



« Wtorek, 10.04.2007, 20:42:47 - NIEPRZECZYTANA »



Posiadam seata ibizę  rocznik 1995 z silnikiem 1,4 ABD bez ABS Oto fotka elementu który jak doczytałem się w książce serwisowej nazywa się ogranicznikiem siły hamowania. Z mojej wiedzy wynika jednak że korektor siły hamowania znajduje się przy tylnej belce a nie w pobliżu pompy paliwowej !? Element zaznaczony strzałką znajduje się tylko przy 2 wejściach do tylnego hamulca. Przy wężykach do przednich hamulców żadnych reduktorów nie ma. W związku z tym że jeden z tych reduktorów cieknie postanowiłem go wymienić. Niestety w żednym sklepie motoryzacyjnym tego elementu zakupić nie można!! W związku z tym pojawia się pytanie: Czy można usunąć ten element z obydwu tylnich przewodów?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 10.04.2007, 20:51:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Radekcapri"
W związku z tym pojawia się pytanie: Czy można usunąć ten element z obydwu tylnich przewodów?

Obawiam się, że jak usuniesz ten ogranicznik to tylne koła będą hamowane ze zbyt dużą siłą. :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 10.04.2007, 20:58:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Radekcapri"
Z mojej wiedzy wynika jednak że korektor siły hamowania znajduje się przy tylnej belce a nie w pobliżu pompy paliwowej !?
HAMULCOWEJ

A przy belce masz korektor?
Moze nie masz tego przy belce i jest cos takiego  :roll:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 10.04.2007, 21:07:54 - NIEPRZECZYTANA »

niemasz nic takiego raczej przy belce  lecz dokladnie  masz tak jak na zdjeciu to pokazales   , usunac  mozesz ale skutki  moga byc  tragiczne podczas  ostrego hamowania   w zakrecie tyl moze cie szybko  wyprzedzic  , jesli masz problem z  tylnymi  lub slabymi  hamulcami to poprostu je zmien za wieksze  , lub z tylu   zapodaj sobie tarcze  , niema co poprawiac  fabryki  usowajac ten regulator

[ Dodano: 2007-04-10, 22:10 ]
a taki  regulator jak sie dobrze zakrecisz to kupisz  na allegro
Zapisane

Radekcapri
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 10.04.2007, 21:39:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
jesli masz problem z tylnymi lub slabymi hamulcami to poprostu je zmien za wieksze , lub z tylu zapodaj sobie tarcze

Pomysł świetny tylko trochę kosztowny  :hmm:  
A może ktoś wie jak dziala ten korektor jeśli nie jest powiązany z tylną belką !?
Wymyśliłem jeszcze że może usunąć te dziwne reduktorki i zamontować na tylną belkę korektor siły hamowania?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 10.04.2007, 21:42:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Radekcapri"
Wymyśliłem jeszcze że może usunąć te dziwne reduktorki i zamontować na tylną belkę korektor siły hamowania?
masa roboty... lepiej zalatw to ze szrotu i wymien :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Radekcapri
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 10.04.2007, 21:56:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
lepiej zalatw to ze szrotu i wymien

Też tak pomyślałem ale po pierwsze nie ma po drugie nie do końca jestem przekonany że reduktor będzie miał taką samą siłę. Popieram mimo wszystko ten pomysl i będę cierpliwie szukał.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 10.04.2007, 22:01:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Radekcapri"
Też tak pomyślałem ale po pierwsze nie ma po drugie nie do końca jestem przekonany że reduktor będzie miał taką samą siłę. Popieram mimo wszystko ten pomysl i będę cierpliwie szukał.
a czemu ma miec inna sile bo nie rozumiem?
Musisz chyba szukac od silnika 1.4 bo ja juz mam ten przy belce
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Radekcapri
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 10.04.2007, 22:07:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
a czemu ma miec inna sile bo nie rozumiem?

Po prostu jeden będzie stary a drugi ...... też stary , ale nie koniecznie tak samo  :mrgreen:  W związku z tym ich sila może być różna.
Cytat: "raby"
Musisz chyba szukac od silnika 1.4 bo ja juz mam ten przy belce


Na ile się doszukałem w ETCE to takie rozwiązanie było stosowane dla silników o pojemności od 0,9 do 1,4
Zapisane
Matschek
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 11.04.2007, 16:34:31 - NIEPRZECZYTANA »

Niedawno zmieniałem korektor (ten przy belce). Też długo szukałem, ale w końcu znalazłem na szrocie. A piszę bo na tym samym szrocie rozbierają właśnie cordobę z silnikiem 1,6, kupiłem wczoraj z niej blendę tylną, powinien w niej być właśnie taki reduktor jak ty masz. Poszukaj telefonu do nich na www.cargryf.pl
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Środa, 11.04.2007, 17:30:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Matschek"
rozbierają właśnie cordobę z silnikiem 1,6, kupiłem wczoraj z niej blendę tylną, powinien w niej być właśnie taki reduktor jak ty masz
 :pala:  czytaj kilka postow wyzej  :czytaj: 23:01
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Matschek
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 11.04.2007, 20:40:59 - NIEPRZECZYTANA »

Ooops, zamotałem się nieco :los:  Ale sprawdzić warto, bo ja mam przy silniku 1,4 korektor na belce, więc nie do końca wiadomo jak to jest. Poza tym może będą mieli inną Ibi/Cordobę czy jakieś Polo...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Środa, 11.04.2007, 20:58:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Matschek"
Ale sprawdzić warto, bo ja mam przy silniku 1,4 korektor na belce
pewnie dlatego ze masz wersje po lifcie  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Matschek
Gość



« Odpowiedz #13 - Środa, 11.04.2007, 22:10:08 - NIEPRZECZYTANA »

Nie sądzę, autko od nowości w rodzinie, poprzedni właściciel nie miał tunigowych zapędów. No chyba że ktoś cichaczem podmienił... :hmm:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Środa, 11.04.2007, 22:13:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Matschek"
Nie sądzę, autko od nowości w rodzinie, poprzedni właściciel nie miał tunigowych zapędów. No chyba że ktoś cichaczem podmienił...  
czego nie sadzi?  :chytry:  rozumiesz o czym wogole pisze?
po lifcie moglo sie troche zmienic takze w hamulcach
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Reduktor siły hamowania?
Skocz do: