+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r  (Przeczytany 27448 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #15 - Piątek, 06.04.2007, 20:58:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dominik"

Johnny nasze ibi mogą mieć spokojnie mają nawet po około 78KM po hamowaniu więc dla 7KM wydać ok 1200-1500 za program do 85KM nie jest warte.
I prędkości max też się nie różnią zbytnio (zmierzona gtechem 180) nie robi zawalidrogi z 75 konnej wersji ;-)


A skąd wiesz jaką moc rzeczywistą ma wersja 85  :chytry:
Jak hamowaliśmy w zeszłym roku różniaste seaty to najmniejszego procentowo bonusa miała właśnie 75tka i moja 100tka (1.6) a największy przyrost 60tki (wszysttki ok +15%) a potem diesle (ok +10%)

A rożnica sekundy do setki to wcale nie jest mało i gdyby była różnica tylko tych 7 kucy to różnica byłaby raczej mniejsza.

Gwoli ścisłości to nie podważam tego, że 75tki są udane ale nie ma też co mówić, że niczym nie ustępują 85tce... nawet jeśli różnice nie sa wielkie
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #16 - Sobota, 07.04.2007, 13:20:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Cytat: "dominik"

Johnny nasze ibi mogą mieć spokojnie mają nawet po około 78KM po hamowaniu więc dla 7KM wydać ok 1200-1500 za program do 85KM nie jest warte.
I prędkości max też się nie różnią zbytnio (zmierzona gtechem 180) nie robi zawalidrogi z 75 konnej wersji ;-)


A skąd wiesz jaką moc rzeczywistą ma wersja 85  :chytry:

Gwoli ścisłości to nie podważam tego, że 75tki są udane ale nie ma też co mówić, że niczym nie ustępują 85tce... nawet jeśli różnice nie sa wielkie


Czy ja gdzieś napisełem że wiem ile ma w rzeczywiatości wersja 85KM :?:
Ustosunkowałem się do wersji 75KM po programie (a nie modelu )do 85KM katalogowych i kosztów chipa.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #17 - Sobota, 07.04.2007, 15:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

Z Twjego posta jasno wynika, że nie opłaca się robić programu ze te 1200-1500 być mieć 7 koni więcej - czyli tyle ile ma wersja 85. A mi chodziło o to, że wesrja 85 ma pewnie prawie 90 wiec program musiałby dać z 10-12 koni, co nie zmienia faktu że i tak nie ma sensu robić go za taka kase
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
soszino
Gość



« Odpowiedz #18 - Sobota, 07.04.2007, 17:41:56 - NIEPRZECZYTANA »

Hyh,

Widze ze rozpetalem maly spor tutaj :mrgreen: . A mi nie chodzilo o to ktora wersja jest lepsza a jedynie o aspekt techniczny wariantow mocy.

Odnosnie tego sporu to wyzsza moc daje lepszy sprint do setki i wyzsza predkosc maksymalna. Nierzadko tez podnosi spalanie:)
Natomiast moment obrotowy i jego przebieg daje elastycznosc.
Idac tym tropem wersje 75 i 85 sa bardziej elastyczne np nie trzeba tak czesto zmieniac biegow redukowac bo moment dostepny jest wczesniej przy nizszych obr.
Wersja 100konna to dobra opcja do sprintow i osob lubiacych czeste zmiany biegow i jazde na wysokich obrotach co jest okupione wyzszym spalaniem zapewne.

Juz sie nie spierajcie o te pare kucy ;-)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Sobota, 07.04.2007, 20:24:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "soszino"
Hyh,

Widze ze rozpetalem maly spor tutaj :mrgreen: ...
...Juz sie nie spierajcie o te pare kucy ;-)


Spoko spoko my się nie spieramy tylko dyskutujemy - wszak to jest forum dyskusyjne :) i gdyby każdy wszystko wiedział i co gorsza miał identyczne zdanie to nie byłoby sensu istnienia tegoż forum ;)

A prawda leży zawsze/zazwyczaj po środu więc żeby wyciągnąc jakąś wypadkową czasem przydają się odmienne opinie, także to że się z kimś nie potrafię do końca zgodzić to nie dla czystej zasady, złośliwości czy zawziętości tylko z innych przekonań - pewnie nie zawsze słusznych  :mrgreen:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #20 - Sobota, 07.04.2007, 20:42:45 - NIEPRZECZYTANA »

Dobrze prawisz Abdul
Zapisane
mysiauek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: :)

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 28.07.2008, 13:27:35 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem nowiusieńki na forum, ale chciałbym pociągnąć ten wątek dalej.
Mam przyjemnosc być może stac się posiadaczem autka nowego : Ibiza 1.4 16V 85KM.
Uzupełniając wcześniejsze posty, w poniższym linku można znaleźć rozdzialy skrzynek biegów do różnych silników
http://szymanski.seat.pl/?param_str=modele  -> "układ napędowy".

Czy moglibyście wypowiedzieć się ogólnie o awaryjności ww silnika ?
Może ktoś wie coś o spalaniu ?
Jak ta maszynka spisuje się na gazie sekwencji ?

Macie może jakieś uwagi do climatronica?
Jak takie mały silniczek będzie jeździł z climatronikiem?

Itp itd - bedę wdzięczny za wszystkie posty w temacie.

Ogólnie: od pół roku szukam używanej 3 drzwiówki z rozsądnym silnikiem i raczej w benzynie (złe doświadczenia z klekotami).
Tak szukając używki, nie udało mi się natrafić na coś sensownego w przedziale  cenowym 30-40tys - więc może kupię ibizkę :)



P.S. Może ktoś zna ceny pierwszych przeglądów "obowiązkowych" do 100.000km lub 2 lata? :)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 28.07.2008, 13:37:03 - NIEPRZECZYTANA »

w aso standard to 600zł pierwszy i dalej wymiana pierdów, rozrząd to 1000zł
Zapisane
mysiauek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: :)

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 28.07.2008, 14:30:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli:
 - cena na dzień dobry 600pln
 - do tego wszystkie części wymieniane + robocizna
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 28.07.2008, 17:44:41 - NIEPRZECZYTANA »

600zł płaciłem jak wymienili mi klocki, płyn, posprawdzali tam czy działa wszystko itd... najwięcej zapłaciłem kiedy podczas przeglądu wymieniali rozrząd bo 973zł. taki normalny przegląd, z normalnymi częsciami eksploatacyjnymi (filtry, olej, klocki i te inne) to około 600zł. Tylko że to są ceny z 2007 roku, no i dotyczą auta jak w profilu, ale myśle że w ibi z 08 będzie podobnie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 28.07.2008, 17:46:40 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 28.07.2008, 18:11:21 - NIEPRZECZYTANA »

koszt rozrządu  z robocizna i pompą wodu  ,przynajmniej u mnie w aso 750zł

Napisano: Poniedziałek, 28.07.2008, 19:05:23


Cytat: mysiauek
Czy moglibyście wypowiedzieć się ogólnie o awaryjności ww silnika ?
Może ktoś wie coś o spalaniu ?

silnik jeżeli dbasz o mniego -filtry ,ojel itp. na czas wymieniasz do nic się z mnie nie dzieje

spalanie ok 5,8-6,5l/100 trasa
            ok 7-8,5l/100 miasto
Zapisane
mysiauek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: :)

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 29.07.2008, 09:55:21 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli spalanie sensowne.

A jak sobie radzi ten silniczek z gazem ?
Oczywiście nie ma co się oszukiwać - rakieta to nie jest, przy włączonej klimie jakoś jedzie... a na gazie to powiedzmy "że będzie się poruszał".
Ale czy ma ktoś jakieś doświadczenia ?

I co ile wymiana rozrządu ?
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 29.07.2008, 10:15:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mysiauek
I co ile wymiana rozrządu ?
w książce pisze co 90K ,w aso mówią lepiej co 80K , wg mnie 65-70K dla spokoju
Zapisane
mysiauek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: :)

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 29.07.2008, 10:34:12 - NIEPRZECZYTANA »

W takim razie w moim przypadku co dwa lata - nie jest źle :)

Dominik, a jakś ogólna opinia o autku ?
A szczególnie o twardym zawieszeniu i jego trwałości :)

Wczoraj miałem przyjemność odbyć jazdę próbną pięciodrzwiówką. Zawieszenie pare razy dobiło mocno na dziurach.
I jedynka wyskakiwała :)
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 29.07.2008, 13:01:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mysiauek
Dominik, a jakś ogólna opinia o autku ?
wg mnie to porządne autko z "emocjami",zawieszenie jest sztywne ale to wkońcu seat i jest dość trwałe(60K przelotu i jest oki amorki 75%)
szwankuje elektronika czasami-wręcz odosobnione przypadki i drobne duperele które samemu mozna zniwelować

Jak bym miał wybrac ponownie to zdania nie zmienię co do tego konkretnego modelu
polecam :eye:
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
Skocz do: