Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Amortyzator, wymiana poduszki  (Przeczytany 83229 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Mirea
Gość



« Środa, 28.03.2007, 19:27:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
podczas zmiany opon zauważyłem coś niepokojącego. jak auto na podnośniku "wisiało" to przednie dwa koła można było "unieść" pionowo o kilka cm (luz). W tej pozycji pod maską na kielichu mocowanie amorka ścićle dotykało kielicha. A jak auto opuszczono na koła, to pod pomiędzy kielichem a górnym "trzpieniem" amortyzatorów powstały przerwy (ok 2cm) Czy tam nie powinno być jakichś poduszek? Ostatnio przednie zawieszenie coś niesamowicie głośno pracuje...

Jak będą niejasności w moim wytłumaczeniu problemu to sieknę fotkę (tylko nie wiem jeszcze jak :) )

Dzięki za zainteresowanie i odp
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 05.11.2007, 12:13:36 wysłane przez raby » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Środa, 28.03.2007, 19:56:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Mirea"
Czy tam nie powinno być jakichś poduszek?
NIE
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
piguu
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 29.03.2007, 06:07:40 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie,  potwierdzam zdanie raby, MCperson powinien tak kuxno chodzić - oczywiście przy podniesionym  przednim zawieszeniu  :ok:
pozdro
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 29.03.2007, 08:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

Eeee. No dla mnie to są poduszki (gumy amortyzatora czy jak to tam zwał) wywalone

coś takiego

U mnie też można było koło podnosić a po wymianie już nie bardzo i było ciszej na dziurach także nie wiem skąd opinie, że tam w ogole nie ma poduszek  :niewiem:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 29.03.2007, 09:46:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Eeee. No dla mnie to są poduszki (gumy amortyzatora czy jak to tam zwał) wywalone

coś takiego
mylisz sie kolego  :chytry:

Poduszki sa ale od dolu. A od gory tylko metalowy talerzyk ktory trzyma amortyzator po podniesieniu samochodu. A jezeli go podniesiemy to wlanie ta szczelina znika. (tak to juz jest)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 29.03.2007, 13:24:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "Abdul"
Eeee. No dla mnie to są poduszki (gumy amortyzatora czy jak to tam zwał) wywalone

coś takiego
mylisz sie kolego  :chytry:

Poduszki sa ale od dolu. A od gory tylko metalowy talerzyk ktory trzyma amortyzator po podniesieniu samochodu. A jezeli go podniesiemy to wlanie ta szczelina znika. (tak to juz jest)


A czy ja napisałem, że są od góry?? :roll:  Poprostu je widać od strony maski i jeżeli jemu tłucze się już zawias to stawiam na nie. Też tak miałem i mi to pomogło a jedną z diagnoz było właśnie podnoszenie koła do góry. Wtedy to mi ze 2-3cm skakało i stukało. Teraz góra 1cm i nic nie wali. A może Raby jeździsz cały czas na wywalonych poduszkach i wydaje Ci się że tak powinno być  :chytry:  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 29.03.2007, 13:36:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
A może Raby jeździsz cały czas na wywalonych poduszkach i wydaje Ci się że tak powinno być  
a moze sobie podniesiesz zamochod i sprawdzisz ze tak jest?  :chytry:
PS ja zmienilem w listopadzie bo lozyska skrzypialy przy skrecie, innej glosnej pracy brak.
Cytat: "Abdul"
Poprostu je widać od strony maski i jeżeli jemu tłucze się już zawias to stawiam na nie.
no wlasnie nie wiela tam widac (troszke gumy pod tym talerzykiem przez ta szczeline 0k 1cm - o ktora pyta Mirea, ) co do tluczenia sie nic wiecej nie pisze w poscie autora  :szpieg:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 29.03.2007, 13:54:52 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm.. Może jestem ignorantem w tym temacie, ale kiedyś pojechałem robić zbieżność i po podniesieniu przodu koła włąśnie miały luz w pionie - tak ledwo wyczywalny, kilka mm, ale miały. Po zdjęciu tych "poduszek" okazało się, że obydwie są pozrywane, czy jak to tam zwał - luźno się ruszały w ręku, co w nowych nie ma miejsca. Po wymianie koła nie mają "martwego skoku" w ogóle.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 29.03.2007, 14:03:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Hmm.. Może jestem ignorantem w tym temacie, ale kiedyś pojechałem robić zbieżność i po podniesieniu przodu koła włąśnie miały luz w pionie - tak ledwo wyczywalny, kilka mm, ale miały. Po zdjęciu tych "poduszek" okazało się, że obydwie są pozrywane, czy jak to tam zwał - luźno się ruszały w ręku, co w nowych nie ma miejsca.
zgodze sie z tym ale
Cytat: "heartless"
Po wymianie koła nie mają "martwego skoku" w ogóle.
musza miec bo po podniesieniu samochodu poduszka sie wysuwa ze swojego miejsca i caly amortyzator trzyma sie tylko na matalowej blaszce pod maska przykrecona 1 nakretka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #9 - Piątek, 13.04.2007, 08:16:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Eeee. No dla mnie to są poduszki (gumy amortyzatora czy jak to tam zwał) wywalone

Zdecydownie tak - po wczorajszym przeglądzie w ASO - ta sama diagnoza - luz pionowy kolumny McPershona - poduszka amortyzatora do wymiany.
Jako ciekawostkę podaję - w ASO koszt poduszek 88 zł za sztukę, wymiana 160 zł netto, sprawdzenie / ustawienie geometrii po wymniane 100zł netto - razem niecałe 500zł przy wymianie obustronnej !!!
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #10 - Piątek, 13.04.2007, 10:20:32 - NIEPRZECZYTANA »

Wspaniale ASO i ich ceny,
zamienniki: poduszka 30zl szt. wymiana to ok godzina roboty bez ryzyka i sprawdzenie zbieznosci niewymagane.
500-60=440zl tyle zaoszczedzasz robiac samemu, a powiem szczerze to zaden klopot. poduszki zammnieniki sa tak samo trwale jak te z ASO wiec po co przeplacac.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Piątek, 13.04.2007, 10:49:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
poduszka 30zl szt. wymiana to ok godzina roboty bez ryzyka i sprawdzenie zbieznosci niewymagane.
a powiedz jak to zrobisz bez odkrecenia amorka?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Piątek, 13.04.2007, 12:43:24 - NIEPRZECZYTANA »

U kaczmarczyka też robią bez odkręcania amorka i wtedy nie trzeba robić zbieżności.

Jedna poduszka 40pln, wymiana ok 40-60

Wymiana całych amorów z przodu kosztuje 100 więc 160 za same poduszki w sposób wymagający zbieżności to jakiś kosmos. W takim przypadku lepiej odrazu amorki nowe założyć jak już się tyle chce płacić...

Ja też mam już lekko wywalone poduszki ale właśnie czekam na amorki i zrobie wszystko razem.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Piątek, 13.04.2007, 12:54:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
U kaczmarczyka też robią bez odkręcania amorka i wtedy nie trzeba robić zbieżności.
a powie ktos jak to rabia wreszcie czy nie  :satan:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #14 - Piątek, 13.04.2007, 14:53:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
powie ktos jak to rabia wreszcie czy nie

spokojnie. odkrecasz u gory nakretke na kolumnie, podnosisz autko zdejmujesz kolo, odciagasz cala kolumne jak najnizej mozna i reka wyjmujesz poduszke, zakladasz nowa trafiasz w miejsce, przykrecasz kolo, opuszczasz auto, zakrecasz nakretke na kolumnie u gory i bangla jak ta lala :ok:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Amortyzator, wymiana poduszki
Skocz do: