+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Problem z drzwiami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z drzwiami  (Przeczytany 41485 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Zaleś
Gość



« Poniedziałek, 26.03.2007, 18:26:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
w moim seacie kilka dni temu zablokowały się drzwi od pasażera. Było tak, że niekiedy nie chciały się otworzyć ale za którymś razem po zamknięciu centralnego i otwarciu wkońcu się otiwerały. Gdy były zablokowane to klamka dziwnie się obluzowywała, inaczej niż to jest w innych drzwiach.

Od środka wogóle nie można było otowrzyć, tak jakby wogóle ścięgno nie działało :(.

Wczoraj tak się zablokowały że już wogóle nie ma jak ich otowrzyć.
Moje pytanie brzmi jak rozebrać tapicerke drzwi podczas gdy są one zamknięte, bo chciałby się dostać do tych mechaniznów i zobaczyć co się stało.?

Drugie moje pytanie to czy ktoś miał podobną sytuację i co było tego przyczyną?

Dodam że nie dotykałem się  do tych drzwi przed zimą (nie konserwowałm i nie rozbierałem).

Dziękuje za wszelkie uwagi i pomoc
Pozdrawiam
Zaleś

Ps. Samochód to Ibiza 2000r.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 26.03.2007, 18:32:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Zaleś"
Moje pytanie brzmi jak rozebrać tapicerke drzwi podczas gdy są one zamknięte, bo chciałby się dostać do tych mechaniznów i zobaczyć co się stało.?

Nie wiem na 100% jak jest w ibizie 6K, ale w 6L nie ma możliwości dostania się do środka drzwi, a tym samym do wszystkich mechanizmów, bez ich otworzenia, bo część śrub jest dostępna dopiero po otworzeniu drzwi...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Zaleś
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 01.04.2007, 12:32:44 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj zabrałem się za rozebranie tych drzwi...
Jadąc na miejsce gdzie to rozbierałem modliłem się żeby się otworzyły- zajeżdzam na miejsce i za trzecim razem odpuściły :) Kamień z serca mi spadł bo nie wiem co bym z zamkniętymi drzwiami zrobił...:(

Rozebrałem boczek, wyjąłem zamek rozebrałem-i siedziałem prawie godzinę szukając przyczyny aż wreszcie przypadkiem znalazłem czemu zamek raz się otwierał a raz nie...mianowicie spręzyna, które odciąga taką dźwigenkie która pcha rygiel się wyrobiła i nie do końca odciągał ja i dźwignia mijała się z popychadłem.

Wygiąłem tą sprężynę, aby ją skrócić, dodałem dodatkową w innym miejscu dla pewności, założyłem i drzwi zaczęły normalnie się otiwerać i zamykać.

Przy okazji rozebrania zamka zrobiłem zimową konserwację :)
Może ktoś będzie miał podobny problem to te info mu trochę pomoże.
Pzodrawiam
Zaleś
Zapisane
Luca Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 2000, 1.4 MPI

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 01.02.2009, 14:16:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Jestem nowym użytkownikiem Cordoby od dwóch dni. Wszystko działało bez zarzutu aż do zablokowania tylnych drzwi od pasażera. Centralny nie otwiera drzwi, ale widać że bolec się delikatnie porusza. Nic nie pomaga, nia siłę też nie chce wyjść. Drzwi nie otwierają się ani od środka ani od zewnątrz. Na dodatek centralny przestał zamykać również bagażnik.

Pomocy!!!
Zapisane
punisher
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 03.02.2009, 14:34:18 - NIEPRZECZYTANA »

Pompka centralnego? :-\
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 03.02.2009, 14:38:35 - NIEPRZECZYTANA »

pompka to raczej nie ejst skoro zamyka inne drzwi co najwyzej mogl sie ulamac gdzies przewod lub zagiac ale w tych modelach juz jest elektryczny centralny wiec raczej nie pompka bo takowej nie ma

a jesli jest ewentualnie pompka to w przypadku nieszczelnosci powinna caly czas pracowac i probowac nabic uklad odpowiednim cisnieniem no ale z powodu weza i nieszczelnosci oczywiscie nie moze ja bym obstawial ze cos w mechanizmie drzwi sie zepsulo a w klapie ulamaly sie przewody miedzy klapa a karoseria
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Luca Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 2000, 1.4 MPI

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 03.02.2009, 17:50:22 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za cenne wskazówki.

Też tak myślałem że może ułamały się przewody między klapą a karoserią. Jeżeli to może być jakaś wskazówka to powiem, że nie działają światła wstecznego i przeciwmgielnego (może to jest jakos powiązane) - sam nie wiem. Trochę smuci mnie moja Cordzia - no ale może miłego trudne początki. Na dodatek zastanawiam się czy zdejmę tapicerką przy zamkniętych drzwiach no i może wiecie jak ją się ściąga - nie widzę tam żadnych śrubek.???

Pozdrawiam wszystkich

Napisano: Wtorek, 03.02.2009, 17:46:47


Mam jeszcze jednp pytanie

Do klapy z karoserii wchodza dwa przewody, z lewej i z prawej strony. Myślałem ze to są przewody od świateł, ale Uszek mówi, że również od centralnego. Który jest więc elektryczny a który od centralnego??

Z góry dziękuję
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 03.02.2009, 21:07:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Luca
eż tak myślałem że może ułamały się przewody między klapą a karoserią. Jeżeli to może być jakaś wskazówka to powiem, że nie działają światła wstecznego i przeciwmgielnego (może to jest jakos powiązane) - sam nie wiem
jest powiazane
Cytat: Luca
Do klapy z karoserii wchodza dwa przewody, z lewej i z prawej strony. Myślałem ze to są przewody od świateł, ale Uszek mówi, że również od centralnego. Który jest więc elektryczny a który od centralnego??
oba sa elektryczne, centralny jest elektryczny na prad, nie na powietrze:)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Luca Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 2000, 1.4 MPI

« Odpowiedz #8 - Środa, 04.02.2009, 19:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Uszek to co proponujesz?? Przeciąć tą koszulkę i zobaczyć czy są tam złamane przewody??? Myślę żebym czegoś nie spieprzył
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #9 - Środa, 04.02.2009, 19:25:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Luca
Przeciąć tą koszulkę i zobaczyć czy są tam złamane przewody???
A nie prościej podłączyć na końcu przewodów miernik i sprawdzić czy jest jakiekolwiek napięcie?
Ewentualnie jeszcze prościej - sprawdź czy jest rezystancja na zamkniętym obwodzie (czyt. brzęczyk w multimetrach)  8)
Zapisane

Luca Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 2000, 1.4 MPI

« Odpowiedz #10 - Sobota, 14.02.2009, 14:11:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Po dłuższej przewie chciałbym powiedzieć wszystkim, że problem z drzwiami się rozwiązał. Tylne drzwi za kierowcą zwyczajnie zablokował się mechanizm. Tapicerka da ściągnąć się przy zamkniętych drzwiach. Centralny zamyka i otwiera wszystkie drzwi razem z bagażnikiem - okazało sie, że przewody, które wchodzą do klapy w tych czarnych koszulkach były złamane - wszystkie!!!!!!! (I gdzie tu niemiecka technika) hehehe - z jednej i z drugiej strony. Po zlutowaniu pojawiły się światła i centralny zaczął zamykać bagażnik.
Od dziś kocham moją Cordzię jeszcze mocniej!!!!

Pozdrawiam forumowiczów
Zapisane
mrletter Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario 1,4 8V rok 2001

« Odpowiedz #11 - Środa, 21.03.2012, 17:44:01 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze witam wszystkich. Od niedawna posiadam Seata Cordoba Vario 2001 rok.
Jest taki mały problem. Centralny z kluczyka zamyka tylko przednie drzwi kierowcy i pasazera oraz klape (z pilota wogole niedziala ale to juz znalazlem w innym temacie odnosnie elektryki) . W tylnych drzwiach bardzo cieżko chodzą dźwigienki do recznego zamykania drzwi. Jakies podpowiedzi co to moze byc. pozd
Zapisane
Pavlak1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: śląsk
Samochód: Ibiza 6K FL - 1.9 TDi (ASV)

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 05.12.2013, 10:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam niesamowicie duży problem z moją Ibizą (wer. 3d), dzień wcześniej, jeszcze na wieczór drzwi pasażera normalnie można było otwierać czy to z zewnątrz klamką lub od wewnątrz. Problem nastąpił na dzień następny i nie ustąpił do teraz. Zamek pracuje w sensie rygluje się i na odwrót podczas zamykania i otwierania centralnym, natomiast nie można otworzyć ciągnąc później za jedną lub drugą klamkę (wewnętrzną).
Linka od klamki wewnętrznej jest sprawna, klamka zewnętrzna działa - wiem bo widzę wszystko dzięki temu że nie zdążyłem jeszcze założyć tapicerki drzwi. Pomóżcie jak mogę te drzwi otworzyć. Już próbowałem podgrzewać suszarką całe drzwi i zamek z myślą że coś przymarzło - bez rezultatu  >:(

Pozdrawiam

od KYS: Po raz kolejny - przed zadaniem pytania sprawdź czy jakiś wątek nie pasuje do poruszanej kwestii.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 05.12.2013, 13:45:07 wysłane przez KYS » Zapisane
kobold
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 2001

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 25.10.2015, 21:12:15 - NIEPRZECZYTANA »

Zabawie się w górnika żeby nie tworzyć nowego tematu:

Nieszczęść ciąg dalszy

tym razem nie otwierają się drzwi od strony kierowcy :/

skobel opuszcza się i podnosi ale drzwi nie reagują na klamkę - ani od środka ani od zewnątrz

to nie są zamarznięte drzwi - miałem to i wiem jak to wygląda

boję się że to zamek - a dokładniej jego część odpowiedzialna za otwieranie - ten zatrzask co łapie za ramę auta - moje pytanie brzmi - da się go jakoś odryglować ? bagażnik tak otwierałem od środka - może i tu sie uda?

pomocy ?


edyta:

otworzyłem awaryjnie - udało się po całym dniu walki z tym :D teraz dam rady otwierać od zewnątrz ale od środka nie - czyli będę zamek rozbierał i patrzył - co prawda dopiero w sobotę to przy okazji konserwacje sobie zrobie na zimę
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.10.2015, 07:37:28 wysłane przez kobold » Zapisane
rudy178 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario, 1997, 1.6 Benzyna 100km

« Odpowiedz #14 - Piątek, 20.01.2017, 11:57:23 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj zabrałem się za rozebranie tych drzwi...
Jadąc na miejsce gdzie to rozbierałem modliłem się żeby się otworzyły- zajeżdzam na miejsce i za trzecim razem odpuściły :) Kamień z serca mi spadł bo nie wiem co bym z zamkniętymi drzwiami zrobił...:(

Rozebrałem boczek, wyjąłem zamek rozebrałem-i siedziałem prawie godzinę szukając przyczyny aż wreszcie przypadkiem znalazłem czemu zamek raz się otwierał a raz nie...mianowicie spręzyna, które odciąga taką dźwigenkie która pcha rygiel się wyrobiła i nie do końca odciągał ja i dźwignia mijała się z popychadłem.

Wygiąłem tą sprężynę, aby ją skrócić, dodałem dodatkową w innym miejscu dla pewności, założyłem i drzwi zaczęły normalnie się otiwerać i zamykać.

Przy okazji rozebrania zamka zrobiłem zimową konserwację :)
Może ktoś będzie miał podobny problem to te info mu trochę pomoże.
Pzodrawiam
Zaleś

Witam, zaleś a gdzie wstawiałeś te drugą sprężynke? Mozesz na jakims zdjeciu pokazac? Bo podobno sposobem jest na calkowite wyeliminowanie zamarzania zima zamków właśnie poprzez dodatnie "dodatkowej" sprezynki tylko nikt nie pisze gdzie ją wstawić (oczywiscie plus konserwacja zamka) Dzieki z góry!
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Problem z drzwiami
Skocz do: