+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Przód vs Tył vs 4WD
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Ankieta
Pytanie: Jaki rodzaj napędu preferujesz ???
Przód - 11 (22.4%)
Tył - 4 (8.2%)
4 x 4 - 24 (49%)
6 x 6 ale i tak nikt takim nie jeździ ;-) - 2 (4.1%)
Wolę sanki - 4 (8.2%)
I tak wszystko, to wina Drogowców... - 4 (8.2%)
Głosów w sumie: 39

Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przód vs Tył vs 4WD  (Przeczytany 46550 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Wtorek, 29.11.2005, 18:39:26 - NIEPRZECZYTANA »

Tak sobie pomyślałem , że idzie sobie zima ( nie sądzę , że dla kogoś to pierwszy sezon ale może... ) i postanowiłem taki sobie temacik z ankietą założyć.
Seat - raczej obdarzył nas przednim napędem..... , wielu z Was posiada zapewne również alternatywne auto tylno-napędowe , bądź 4WD lub miał/ma styczność korzystać z takowych w ramach swojej pracy.
Czy macie jakieś wskazówki dla mniej zaawansowanych kierowców na zimę w ramach poślizgów , śliskich nawierzchni....

Jaki rodzaj napędu preferujecie - polecacie, odradzacie i wszystko w tym temacie.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 29.11.2005, 19:28:58 - NIEPRZECZYTANA »

seaciki sa nie tylko przednio napędowe, jest leon 4x4
co do napędów 4x4 jest kilka rodzajów, jak dla mnie zdecydowanie najlepszy jest taki który rozdziela stale taką samą moc pomiędzy koła, bo systemy dołączające którąś oś w przypadku poślizgu kół w drugiej to porażka
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 29.11.2005, 19:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dlatego napisałem "raczej" - bo chodził mi po głowie jeszcze tylno-napędowy jeżeli się niemyle  :satan:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Środa, 30.11.2005, 00:19:02 - NIEPRZECZYTANA »

Klasyfikując wg możliwości pokonania łuku na śliskiej nawierzchni układa się to następująco:
1.   4 WD ( najlepiej z aktywnym reduktorem ew 60/40)
2.   Przód
3.   Tył (około 15% wolniejszy od ośki)

Ale jak widać po ankiecie, większość preferuje dobrą zabawę na parkingach  :D

I tych Pozdrawiam
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Środa, 30.11.2005, 07:16:36 - NIEPRZECZYTANA »

No to jeszcze Ja zostawię tu swoje 5 gr. Nigdy nie jeździłem w extremelnych ( teren lub śliska nawierzchnia ) autem 4x4 - więc w tym wypadku więcej się niewypowiem. Coprawda dojeżdżałem raz Ładę Nivę oraz Uaz 69 ale na zwykłej drodze. Natomiast auta miałem raczej przednio-napędowe a w pracach jeździłem tylno-napędowymi.
Zarówno jeden jak i drugi przypadek jest do opanowania, choć technika wyjścia z  poślizgu w tych sytuacjach jest różna. Jednak jakby nie patrzyć wole przedni napęd - bo jest łatwiej zapanować nad autem ( możliwe , że to lata praktyki ).
Jednak reeasumując wszystko + zdobyte doświadczenie: I tak wszystko, to wina Drogowców...
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

neonek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowa Sól

« Odpowiedz #5 - Środa, 30.11.2005, 09:02:46 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem tak wg mnie najwiecej zalezy od jakosci ogumienia w Land Roverze mam staly naped na 4 kola ale opony "kartoflaki" przystosowane do jazdy w trudnym terenie starczy troszke wody na jakims bruku i juz jezdzi jak na łyżwach. W seacie mam dobre opony nowe zawieszenie sprawny abs i jazda to przyjemnosc mimo ze naped tylko na przod.
Zapisane

neonek
Nowa Sól koło Ciepielowa
Toledo 1L 1,9 tdi w stajni ma 120 koników - było
Toledo 5P 2,0 tdi 140 KM - jest
Achael
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 02.12.2005, 16:21:32 - NIEPRZECZYTANA »

To spróbuj swoim Seacikiem na super oponkach podjechać pod górkę gdzie jest wąsko i ślisko :\ Mnie sie nie udało i wyciagal mnie Land Cruiser.. I on po prostu jechał (ze mną na holu) bo rwał czterema kopytami.. Więc panowie respect dla posiadaczy 4x4.. Moje marzenie .
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Piątek, 02.12.2005, 16:25:41 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się , że lepsze 6x6 .......... :D
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #8 - Piątek, 02.12.2005, 18:35:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Wydaje mi się , że lepsze 6x6 .......... :D


a nie lepsze 8 x 8 artykuł   :D  :D  :D
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Piątek, 02.12.2005, 20:08:36 - NIEPRZECZYTANA »

8x8 - rzadziej spotykany niż 6x6 - a Ja jestem dalej pod wrażeniem opowieści Aboza jak STARem w zimie na Opolskiej szalał.... :D  :wink:

Sam byłem w woju i jeździłem naście razy na pace. Rekordem było ponad 30 0sób na pace na S266 i na poligonie jak nas raz kierowca przewiózł po dołach , dziurach itp , z prędkością bliską 60km/h - to prawie się wszyscy pożygali.....
Potem dostał taki bluzg - że mu już drugi raz takie pomysły nie przyszły do głowy.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #10 - Sobota, 03.12.2005, 07:57:18 - NIEPRZECZYTANA »

co do napędu...

Tył daje frajde z jazdy w zimie ale raczej "nie dla idiotów"  :lol:  . ŁAtwo wpaść w poślizg ale też łatow się wyprowadza.
Przód ... wiadomo jak wpadnie się w poślizg i ktoś naciśnie hamulec to pozamiatane, trzeba sobie dobre naywki powyrabiać. Też daje frajdę z jazdy w zimie.

Cytat: "Achael"
To spróbuj swoim Seacikiem na super oponkach podjechać pod górkę gdzie jest wąsko i ślisko :\

Całą poprzednią zimę jeździłem na letnich i po takich terenah , że głowa mała. byłem święcie przekonany , że się zakopę bo było grupo z 10 cm śniegu i wiejskie drogi, z tyłu woziłem łopatę... która nigdy się nie przydała. nie uważam się za super kierowcę, choć rocznie robię masę kilometrów , a jednak auto to nie wszystko... liczą się również umiejętności. Seacik jest w miarę niski i szeroki więc fajnie się trzyma. A na dobrych zimóweczkach (teraz mam Firestonki) to nawet abs na śliskim się jeszcze nie odpala. Dobrze się trzyma

Kończąc mój referat to 4x4.... można powiedzieć , że najbezpieczniejszy. Fajnie się tym jeździ. jeździłem kiedys białym Audi Quatro , który po powrocie z lasu był szary lub brązowy i wszyscy fotki koło niego pstrykali. W zimie powinni niedzielnych kapeluszników do takich wsadzać żeby nic nie wywinęli na drodze  :mrgreen:
Zapisane
neonek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowa Sól

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 05.12.2005, 09:07:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Achael"
To spróbuj swoim Seacikiem na super oponkach podjechać pod górkę gdzie jest wąsko i ślisko :\ Mnie sie nie udało i wyciagal mnie Land Cruiser.. I on po prostu jechał (ze mną na holu) bo rwał czterema kopytami.. Więc panowie respect dla posiadaczy 4x4.. Moje marzenie .


Land Crusier to super autko terenowe tyle ze na pewno mialo kapcie na szose. Bieżnik na moich kolach w Land Roverze bardziej przypomina opone od ciagnika jak od auta osobowego. Takie opony nadaja sie na piach bloto bagno ale nie na lekko ubity snieg.
Jasne ze jezeli bedziesz miec identyczne opony to 4x4 jest lepszy. Inna sprawa sa umiejetnosci i technika jazdy jak sie postarasz to na gasienicach do rowu wpadniesz
Zapisane

neonek
Nowa Sól koło Ciepielowa
Toledo 1L 1,9 tdi w stajni ma 120 koników - było
Toledo 5P 2,0 tdi 140 KM - jest
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 04.02.2008, 01:09:56 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro juz znalazlem ten temat (przypadkiem  8) ) to moze go rusze...
Bylo juz wiele postow w nie odpowiednich tamatach na temat radzaji napedow: ten wolniejsze a ten "miesza" a ten cos tam...
zachecam do przelania swoich opini w temacie.

PS Ankieta zostala zresetowana - wiec glosujcie :eye:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 04.02.2008, 13:19:11 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm, napęd przód - do normalnej jazdy, tył - do zabawy, drifciku itd, innymi słowy na co dzień wolę przedni napęd, a jak mnie będzie stać to sobie kupię drugie auto z tylnym. O 4x4 nie mogę nic powiedzieć, bo nie jeździłem. :)
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 04.02.2008, 13:36:43 - NIEPRZECZYTANA »

4x4 w cuprze brata naprawde wymiata :ok: sam chciałbym mieć napęd na 4 łapy a przynajmniej na tył wtedy byłoby troche więcej zabawy :-X
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Przód vs Tył vs 4WD
Skocz do: