Instrukcja wymiany klocków hamulcowych na przykładzie SEAT IBIZA 94r. (zwykle tarcze, hamulce bez ABSu)Potrzebne materiały:- Klocki z kompletem blaszek ( ATE 607032) ? koszt 71zł
- Klucz ampolowy (rozmiar 6)
- Podnośnik
- Klucz do kół
- szczotka druciana
- śrubokręt płaski
- pasta miedziowa (najlepiej)
- czas: 1:20 ? 2 godziny
1. Zdejmujemy koło- zaciągamy ręczny i luzujemy śruby
- podnosimy samochód
- odkręcamy i zdejmujemy koło następnie wkładamy pod próg samochodu
2. Zaczynałem od koła prawego- kierownicą skręcamy max w prawo
- odkręcamy zbiorniczek z płynem hamulcowym
- w otwór w zacisku wkładamy śrubokręt i cofamy tłoczek ? trzeba przekręcić lub na wagę (uwaga na gumę aby nie przeciąć)
- klucz ampolowy wbijamy w śruby (2 na zacisk) ukryte w gumowych osłonach
- odkręcamy je i staramy się lekko wyciągnąć kluczem
- łapiemy za zacisk i ruszamy na boki, następnie od dołu podnosimy i cały schodzi
wyciągamy klocki i blaszki
- czyścimy prowadnice i smarujemy pasta
- wkładamy mniejszy klocek od strony tłoczka, następnie blaszki (zwracamy uwagę na boczne zagięcia blaszek)
- dociskamy blaszki i wkładamy większy klocek
- jeżeli wszystko pasuje zakładamy zacisk (najpierw góra później dół), trzeba pamiętać aby cofnąć 2 tulejki od śrub mocujących
- trzymamy zacisk i przykręcamy (dokręcamy z wyczuciem)
- następnie zakładamy koło i zabieramy się za druga stronę
3. Z lewym kołem postępujemy podobnie- po wymianie wciskamy kilka razy hamulec aby klocki doszły do tarczy
- zakręcamy zbiorniczek z płynem i jazda próbna
- przez pierwsze 100km delikatnie z hamulcem, klocki musza się ułożyć (na początku hamulce maja małą skuteczność ale to przejdzie)
Po skończonej pracy wypijamy ulubionego browara
i cieszymy się z zaoszczędzonej kasy 20-40zl
P.S. stare klocki:Tu mozna zadawac pytania:
>>> klocki do ibizy <<<