+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana filtrów, oleju itp.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wymiana filtrów, oleju itp.  (Przeczytany 117147 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
kamil
Gość



« Odpowiedz #120 - Piątek, 30.05.2008, 09:55:14 - NIEPRZECZYTANA »

zapytaj uzytkownika "mammoth" na forum streetracing.pl jaki olej poleca. albo ogolnie spytaj tam.
ja mam 185tys. i dalej jezdza na syntetyku. a mam troche wiecej mocy niz seryjnie. taki przebieg to zaden przebieg. ;)
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #121 - Piątek, 30.05.2008, 10:21:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kozak
A ten Motul Synergie+ bedzie dobry ?
Oczywiście  :ok:
Zapisane
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #122 - Sobota, 31.05.2008, 16:42:42 - NIEPRZECZYTANA »

witam, a ja mam taki dylemacik, moja ibizka 1.4 8V 60KM od nowości zalewana była zwykle 10W-40 , w zeszłym roku w serwisie wlali mi 5W-40. Auto ma teraz trochę ponad 105tys km przebiegu i nie bierze oleju. W tym roku zmieniłem mechanika i ten od razu poradził mi zmienić olej z 5W-40 na 15W-40. Twierdził ze na 5W-40 raz dwa zajadę klawiaturę bo te silniki nie są przystosowane do takich olejów... no i się ostro wystraszyłem. Co myślicie o takim twierdzeniu?
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #123 - Sobota, 31.05.2008, 18:06:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kris_mas
moja ibizka 1.4 8V 60KM od nowości zalewana była zwykle 10W-40

to wlej sprawdzony i po problemie
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #124 - Niedziela, 01.06.2008, 10:32:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ja przy dwa razy większym przebiegu mam 5W50 i nie narzekam. Olej spełnia wymagania VW więc nie widzę problemu.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #125 - Niedziela, 01.06.2008, 11:58:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mój TDI ma 260000 km i dalej na syntetyku Mobil Synt S 5W40 do PD chociaż już trochę muszę dolać od wymiany do wymiany na 15000 km, ale myślę że to turbinka go pożera :ok:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
DzieX
Gość



« Odpowiedz #126 - Wtorek, 03.06.2008, 19:05:10 - NIEPRZECZYTANA »

Ja zostaję na półsyntetyku. Nie mam czasu, pieniędzy a przede wszystkim chęci na eksperymenty z syntetycznym mimo 107kkm/11 lat.

Z innej beczki, czy do zwykłego Toledo idzie kupić filtr kabinowy (taki zakładany na tą siatkę przy wwiewie)? Nie mogłem znaleźć tego na allegro.

Napisano: Poniedziałek, 02.06.2008, 22:58:58


Co myślicie o http://moto.allegro.pl/item368890330_mobil_1_formula_s_10w40_4l_oryginalny_fvat_.html + 1l rezerwy?
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #127 - Piątek, 11.07.2008, 21:18:52 - NIEPRZECZYTANA »

Nowe auto to i nowy olej Mobil 1 5w50 syntetyk+filtr oleju+filtr powietrza+filtr kabinowy= 215 zł
Zapisane

Chudy
Gość



« Odpowiedz #128 - Niedziela, 31.08.2008, 21:39:31 - NIEPRZECZYTANA »

zostawilem ostatnio auto u mechanika zeby  ew. wymienil rozrzad - auto niedawno nabyte i chcialem sie upewnic, bo ponoc byl juz robiony.. - (4rolki i pasek, pompa wody+robot wycenil mi wszystko na ok. 1-1,1tys zl), ale zobaczyl mi ze na pasku sa jeszce widoczne napisy VW i nowa pompa wody jest wiec nic nie ruszalem,  ale wracajac do tematu - wymienil mi tylko:
filtr powietrza - 20zl
filtr paliwa - 70zl
filtr oleju - 28zl
olej Mobil 1  5w30 - 150zl
co do tych dwoch ostatnich pozycji to nie jestem pewien czy zrobil:( bo po przejechaniu 150km sprawdzilem sobie olej i jest czarny - silnik diesla tak ma??? odkrecilem tez atrape silnika pod maska i widze ze obudowa filtra oleju jest troche zakurzona - sam nie wiem czy dal nowy..:( rachunku nie bralem bo to zajomy warsztat i nigdy nie spotkalem sie z jakims kreceniem..

PS. po tych 150km co przejechalem mruga mi kontrolka od swiec zarowych, kilka razy przy malej szybkosci sie zapalila, ale po kolejnych 20km juz wcale - patrzylem juz watek na ten temat i zoabcze jak sie sprawa rozwinie:)
Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #129 - Niedziela, 31.08.2008, 21:44:39 - NIEPRZECZYTANA »

W dieselu olej bardzo szybko po wymianie robi się czarny.
Nie napisałeś w profilu jaki masz silnik, ale w Toledziaku II z 2000 r. to chyba albo ALH albo AHF albo ASV, a tam chyba wymienia się tylko wkład filtra oleju. Na pewno tak jest w ALH.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #130 - Poniedziałek, 01.09.2008, 05:11:11 - NIEPRZECZYTANA »

Potwierdzam powyżej.
Cytat: Chudy
PS. po tych 150km co przejechalem mruga mi kontrolka od swiec zarowych, kilka razy przy malej szybkosci sie zapalila, ale po kolejnych 20km juz wcale - patrzylem juz watek na ten temat i zoabcze jak sie sprawa rozwinie:)
Bez VAGa nic nam to nie mówi. Podepnij autko pod kompa.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #131 - Poniedziałek, 01.09.2008, 08:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Chudy
po tych 150km co przejechalem mruga mi kontrolka od swiec zarowych, kilka razy przy malej szybkosci sie zapalila, ale po kolejnych 20km juz wcale
W dieslach kontrolka świec żarowych jest równoważna kontrolce EPC przy silnikach benzynowych (poczytaj na forum).
U mnie mrygała kontrolka świec żarowych, co oznaczało uszkodzony czujnik świateł stop przy pedale hamulca. Wymiana czujnika załatwiła problem (też możesz poszukać informacji na forum).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #132 - Poniedziałek, 01.09.2008, 08:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
jest równoważna kontrolce EPC
Nie EPC tylko MIL (check engine - czy jakoś tak)
EPC jak się nie mylę dotyczy tylko układu wtryskowego benzyny, natoiast MIL błędów w ECU.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #133 - Poniedziałek, 01.09.2008, 08:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Nie EPC tylko MIL (check engine - czy jakoś tak)
EPC jak się nie mylę dotyczy tylko układu wtryskowego benzyny, natoiast MIL błędów w ECU.
W instrukcji (od ibizy) napisali, że kontrolka EPC w benzynie lub kontrolka świec żarowych w dieslu może oznaczać brak świateł stopu...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Chudy
Gość



« Odpowiedz #134 - Sobota, 06.09.2008, 17:48:59 - NIEPRZECZYTANA »

dzisiaj znowu zapalila mi sie kontrolka swiec zarowych i zobaczylem ze nie ma stopu, wiec z kumplem zebralismy narzedzia tj. 4pak i srubokret i odkrecilismy polke pod kierownica i zobaczylismy jak wyglada czujnik przy pedale hamulca - mial styki nadpalone, wiec zostaly przeczyszczony i teraz dziala, ale z czasem musze go wymienic na nowy, wie ktos gdzie w Wawie dostane od reki nowy - tani i dobry?
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana filtrów, oleju itp.
Skocz do: