+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura płynu chłodzącego  (Przeczytany 31940 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #30 - Wtorek, 15.01.2013, 18:37:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
i ma prawo zbijac temp, zwlaszcza diesla
temp. zbija ale wskazowka nie drga, bo czujnik temp. w zakresie od 80 do 100 stopni ma pokazywac 90 stopni na tablicy wskaznikow, zeby sie kierownik nie denerwowale ze jest cos nie tak  ;D
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 15.01.2013, 18:41:09 - NIEPRZECZYTANA »

chyba nawet od 75 st ale ja mam temp podana co do 1 st i to oddzielnie dla zegara i silnika 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #32 - Wtorek, 15.01.2013, 18:43:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
chyba nawet od 75 st ale ja mam temp podana co do 1 st i to oddzielnie dla zegara i silnika
ja nie moge sie dorobic wskaznika temp oleju a tu mi takie rzeczy wypisujesz  :P
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #33 - Wtorek, 15.01.2013, 21:28:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: magius
Cytat: KKKKris  Dzisiaj o 17:50:31
Wczesną wiosną zorientowałem się, że mam dodatkową nagrzewnicę elektryczna.
To podziel się wiedzą w jaki sposób tego dokonałeś - może i ja posiadam jeżeli montowali fabryczne :)
Doczytałem się w necie,, że takie coś sie trafia, sprawdziłem wlepe (nie ma), dorwałem schematy, zlokalizowałem przekaźniki, stwierdziłem , że działaja i tyle.
No i nawet przy kilkunastu st mrozu ciepło z kratek leci po 200-300m.
Zapisane

magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #34 - Środa, 16.01.2013, 06:17:29 - NIEPRZECZYTANA »

Będę musiał popatrzeć może i u mnie się trafi.
Dziś się przemogłem i wyłączyłem klimatronic. Temperatura płynu chłodzącego silnika wcześniej zaczęła rosnąć. Wskazówka pokazywała około 81 stopni to stwierdziłem, że dość tego zimna i włączyłem ogrzewanie na 23 stopnie. Ciepełko zaczęło ogarniać auto a temperatura cieczy w silniku spadła do 70 stopni  :los:
Po chwili zaczęła rosnąć (ogrzewanie było już włączone) i już było ok. Czyli faktycznie ogrzewanie znacząco wpływa na temperaturę cieczy chłodzącej silnik przy ujemnych temperaturach otoczenia  :-\
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #35 - Środa, 16.01.2013, 09:30:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: magius
Będę musiał popatrzeć może i u mnie się trafi.
Nie chce Cie smucić, ale mamy nieco inne auta. Zobacz czy masz dogrzewacz płynu, może jest, ale nie działa.
Zapisane

k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #36 - Sobota, 19.01.2013, 16:37:45 - NIEPRZECZYTANA »

Wcześniej brałem udział w dyskusji na temat temperatury płynu chłodzącego (Odpowiedz #22). Tłumaczyłem sam sobie, że 70C przy ujemnych temperaturach oraz włączonym ogrzewaniu to normalka. Jednak popytałem trochę znajomych co mają Cordoby z takim silnikiem jak ja i to dało mi do myślenia. U znajomych nawet przy temp. - 15C po przejechaniu kilku km wskazówka była już w pionie i włączone ogrzewanie nie wpływało na wskazania. Termostatu nie brałem pod uwagę ze względu na to, że rura dolna od chłodnicy była zimna. A jak się okazało przy jego wymianie, to przepuszczał nieznacznie a dolna rura po prostu chłodziła się podczas jazdy i chłodnica była lekko ciepła. Na zdjęciu zaznaczyłem którą drogą powracała woda. O dziwo termostat był zamknięty ale płyn przepływał pomiędzy wewnętrznym mocowaniem go w obudowie plastikowej. Nie ma tam żadnych uszczelnień, jest on wciskany i jak się złapie za trzpień to można wyczuć luz ok. 1,5mm. W nowym tego luzu nie ma, siedzi ciasno więc woda nie ma się którędy przedostać. Tak więc wiadomo na przyszłość i to prawdopodobnie niezależnie od silnika, jak nie można dogrzać silnika nawet przy ujemnych temp. to na 95% wina termostatu. Koszty niewielkie, trochę pracy przy wymianie, dolewka koncentratu lub płynu i w drogę.
Dzisiaj trasa ok. 25km przy -9C i już po 5-7km wskazówka w pionie, ogrzewanie 2, 3 brak spadku temp.

« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.07.2015, 11:01:16 wysłane przez k.100.pr » Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #37 - Sobota, 19.01.2013, 16:50:31 - NIEPRZECZYTANA »

Mówiłem Ci. Benzyniak po prostu nie ma prawa się schłodzić jak już uzyska to 90* i będzie je trzymał przez dajmy te 3km.
Zapisane
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #38 - Sobota, 19.01.2013, 17:02:09 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za pomoc. Po Twoich słowach oraz innych, którzy posiadali podobne auta, zacząłem się bardziej przyglądać i szukać ewentualnej przyczyny i ją znalazłem.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
marcin21 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II FL , 2001 r , 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 20.01.2013, 17:01:15 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich . Mam Seata Ibizę II FL 2001 r 1.9TDI  110km
Mam problem z temperaturą  cieczy auto grzeję bardzo dobrze i szybko ale wskazówka od temperatury jest na 60 czasem jak stoję w korku to podniesie sie do 70-80 ale po chwili spada do 60 jezeli ktoś mogł by mi pomóc to bym prosił o chociasz rade czy to moze  byc termostat ?
po przejechaniu ok 2 km w aucie jest ciepło a układ jest zalany płynem Borygo  nie chce go sprzedawac bo jestem z niego zadowolony tak ze prosił bym was o rade co moge zrobic ]

Z góry dzieki

Pozdro
Zapisane
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #40 - Niedziela, 20.01.2013, 18:08:52 - NIEPRZECZYTANA »

od razu sprzedawać termostat wymień majątku nie zapłacisz
Zapisane

;)
Kravat Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza, 2006, 1.4 TDi 80 KM

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 17.10.2013, 22:05:27 - NIEPRZECZYTANA »

Zdecydowałem się wymienić termostat. Ceny wachają się od 26 do 56 zł. Czy warto kupować ten najdroższy? Różnica będzie zauważalna między tym dwa razy tanszym?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Piątek, 18.10.2013, 06:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

czasami kupisz 3 aż trafisz sprawny
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #43 - Piątek, 18.10.2013, 12:21:57 - NIEPRZECZYTANA »

Różnica jest taka, że jak kupujesz np Wahler'a jest mniejsza szansa, że coś będzie uwalone. A robić 2x termostat... Nie fajna robota wg mnie.
A. I warto wymienić całość, razem z "mocowaniem". A nie sam wkład.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.10.2013, 12:25:33 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Kravat Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza, 2006, 1.4 TDi 80 KM

« Odpowiedz #44 - Niedziela, 27.10.2013, 15:57:04 - NIEPRZECZYTANA »

Mój problem z wskaźnikiem temperatury jest taki ze wskazowka leży na 50 stopniach. Czasami przy jeździe w korku podskakuje do 60-70. Czy to oznacza ze silnik jest niedogrzany? Czy wymiana termostatu rozwiąże problem?
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Skocz do: