+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura płynu chłodzącego  (Przeczytany 31923 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 15.01.2013, 06:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam takie pytanie.
Jak jest ciepło to silnik ładnie się rozgrzewa. Dziś jechałem do pracy i po przejechaniu 30 km silnik rozgrzał się tylko do 70 stopni. Na dworze temperatura się wahała od -15 do -8 więc myślę, że to nie jest normalne zachowanie, aby po takiej trasie silnik się nie rozgrzał do temperatury pracy  :-\
A teraz meritum. Czy jest to normalne, że silnik się do końca nie rozgrzał? Jeżeli tak, to co może być przyczyną? Termostat stracił charakterystykę?
Auto normalnie jeździ jest ok tylko właśnie ta temperatura silnika przy niższych temperaturach otoczenia nie jest osiągana...
Zapisane

havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 15.01.2013, 08:50:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: magius
A ja mam takie pytanie.
Jak jest ciepło to silnik ładnie się rozgrzewa. Dziś jechałem do pracy i po przejechaniu 30 km silnik rozgrzał się tylko do 70 stopni. Na dworze temperatura się wahała od -15 do -8 więc myślę, że to nie jest normalne zachowanie, aby po takiej trasie silnik się nie rozgrzał do temperatury pracy  
A teraz meritum. Czy jest to normalne, że silnik się do końca nie rozgrzał? Jeżeli tak, to co może być przyczyną? Termostat stracił charakterystykę?
Auto normalnie jeździ jest ok tylko właśnie ta temperatura silnika przy niższych temperaturach otoczenia nie jest osiągana...

miałem tak samo, wymiana termostatu pomogła
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 15.01.2013, 09:08:27 - NIEPRZECZYTANA »

magius, Przty takich mrozach dużo zależy od stylu jazdy. Jeśli masz włączone ogrzewanie i jedzies do 2000obr, bo ślisko to TDI niestety może się nie rozgrzać. Niemniej jednak warto sprawdzić termostat.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 15.01.2013, 09:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

wyłącz ogrzewanie w samochodzie na 3 min i zobacz czy Ci wskazówka do pionu pójdzie..
Zapisane
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 15.01.2013, 10:45:30 - NIEPRZECZYTANA »

magius, Przty takich mrozach dużo zależy od stylu jazdy. Jeśli masz włączone ogrzewanie i jedzies do 2000obr, bo ślisko to TDI niestety może się nie rozgrzać. Niemniej jednak warto sprawdzić termostat.
Masz rację dziś jechałem powoli no bo śniegi szaleją...
wyłącz ogrzewanie w samochodzie na 3 min i zobacz czy Ci wskazówka do pionu pójdzie..
Dodatkowy fakt - zimno mi było i na ogrzewaniu ustawiłem 27 stopni  :-\
Dzięki za odpowiedzi - na początek sprawdzę te porady które nie wymagają ingerencji w auto.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 15.01.2013, 10:57:54 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli wskazówka zbliży sie do pionu po raz pierwszy. zjedź na pobocze i sprawdź temperturę węży chłodnicy.
Zapisane

havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 15.01.2013, 12:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

teraz mi się przypomniało
jak wskazówka podniesie się do pierwszej kreski to sprawdz czy masz ciepłą chłodnicę, jak będzie ciepła to termostat do wymiany
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 15.01.2013, 16:06:02 - NIEPRZECZYTANA »

Dodam coś od siebie. Niedawno jechałem odcinek ok. 50km przy temp. -8C. Włączone ogrzewanie na drugim biegu i wskazówka dokładnie w okolicach 70C. Też myślałem, że to wina termostatu. Wysiadłem, sprawdziłem węże do chłodnicy i wszystko w porządku, obydwa zimne poziom płynu OK. Termostat wykluczony i faktycznie jak się wyłączy ogrzewanie to po chwili temp. idzie do 90C. Nie mam dolnej osłony silnika i podejrzewam, że pęd powietrza chłodzi silnik i dodatkowo włączone ogrzewanie działa jak chłodnica. Może dolna osłona coś by zmieniła. Moja Cordoba ma sinik benzynowy.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 15.01.2013, 16:55:40 - NIEPRZECZYTANA »

teraz mi się przypomniało
jak wskazówka podniesie się do pierwszej kreski to sprawdz czy masz ciepłą chłodnicę, jak będzie ciepła to termostat do wymiany
Przed wyjazdem z pracy sprawdziłem forum i zrobiłem tak jak napisałeś. Chłodnica zimna wąż od dużego obiegu (ten o dużej średnicy) zimny, a ten co jest nieco wyżej o mniejszej średnicy ciepły. Co do ogrzewania to faktycznie nie oszczędzam bo lubię ciepło. Jutro się przemogę i nie będę mocno grzał zobaczymy co to będzie. Dodam jeszcze, że przy dzisiejszym powrocie z roboty silnik uzyskał 90 stopni po 11km jazdy...

Napisano: Wtorek, 15.01.2013, 16:54:36


Nie mam dolnej osłony silnika i podejrzewam, że pęd powietrza chłodzi silnik i dodatkowo włączone ogrzewanie działa jak chłodnica. Może dolna osłona coś by zmieniła. Moja Cordoba ma sinik benzynowy.
Osłonę silnika posiadam. Będę myślał jeszcze czy to naturalne zachowanie, czy anomalia  :-\
Zapisane

szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 15.01.2013, 17:17:52 - NIEPRZECZYTANA »

a w kabinie masz ciepło ? ja wiem że mam zboczenie na ten temat ale wtyczkę wyczyść czujnika temperatury mogła śniedzi złapać i trochę może kłamać ale na początek sprawdź to co w czesniej doradzali
Zapisane

;)
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 15.01.2013, 17:50:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: magius
Jutro się przemogę i nie będę mocno grzał zobaczymy co to będzie.
Tylk żebyś się nie przemógł jak ja. Pierwszą zimę dopóki auto nie złapało temp to marzłem i ogrzewanie na min. Wczesną wiosną zorientowałem się, że mam dodatkową nagrzewnicę elektryczna.
Zapisane

magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 15.01.2013, 18:03:48 - NIEPRZECZYTANA »

Wczesną wiosną zorientowałem się, że mam dodatkową nagrzewnicę elektryczna.
To podziel się wiedzą w jaki sposób tego dokonałeś - może i ja posiadam jeżeli montowali fabryczne :)
a w kabinie masz ciepło ? ja wiem że mam zboczenie na ten temat ale wtyczkę wyczyść czujnika temperatury mogła śniedzi złapać i trochę może kłamać ale na początek sprawdź to co w czesniej doradzali
Oczywiście w kabince ciepło jest. Do tego jeszcze fotel nagrzeję i jest super jak na tak mroźne poranki jak dzisiejszy.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 15.01.2013, 18:05:39 wysłane przez magius » Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 15.01.2013, 18:25:06 - NIEPRZECZYTANA »

k.100.pr, to masz coś nie tak.
Ja jeżdżę czasem z ogrzewaniem na 4 biegu i na full temperatura na trasie i nawet wskazówka nie drgnie.
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 15.01.2013, 18:28:08 - NIEPRZECZYTANA »

k.100.pr, to masz coś nie tak.
Ja jeżdżę czasem z ogrzewaniem na 4 biegu i na full temperatura na trasie i nawet wskazówka nie drgnie.
no ja mam tak samo
i w ibizie benzynowej tez mialem tak samo
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 15.01.2013, 18:34:22 - NIEPRZECZYTANA »

k.100.pr, to masz coś nie tak.
Ja jeżdżę czasem z ogrzewaniem na 4 biegu i na full temperatura na trasie i nawet wskazówka nie drgnie.
chyba sam masz cos nie tak skoro tak ustawiasz, u mnie nie idzie wysiedziec w takim piekarniku w ibizie bylo to samo

Cytuj
włączone ogrzewanie działa jak chłodnica
i ma prawo zbijac temp, zwlaszcza diesla
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Skocz do: