+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z odpalaniem...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z odpalaniem...  (Przeczytany 88398 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
jaca76 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Seat Cordoba SX 1.8 16V 96r. ADL

« Środa, 28.02.2007, 21:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mój problem jest następujący: Podczas uruchamiania silnika wszystkie kontrolki się zapalają słychać lekkie szumienie to chyba pompa paliwa ale żadnej reakcji nie ma nie wiem czy to zbieg okoliczności ale zauważyłem to na ciepłym silniku. Problem jest co jakiś czas. Nie wiem czy to może coś z immobilizerem bo rozrusznik na moje to chyba nie bo na luzie lekko go ruszyłem i też bez reakcji więc to chyba nie szczotki. Pomocy!
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Środa, 28.02.2007, 21:43:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaca76"
Nie wiem czy to może coś z immobilizerem

Gdyby to byl immo to odpala i po ok sek. gasnie.
Jak przekrecisz na rozruch to odzywa sie cos rozrusznik? Przygasaja kontrolki?
Jesli zadne z tych to sprawdz czGrubykabel z aku (watpie zeby padl) i cienszy na ktorym powinno sie pojawic 12V po przekreceniu kluczyka. Jesli sie pojawia to powinien odezwac sie elektromagnes. Jesli sie nie odezwie to szczotki lub wirnik nie lacza. Mozesz tez sprobowac podac napiecie przez zwarcie (czyms grubym metalowym) sruby na ktora przychodzi plus z aku ze sruba z ktorej wchodzi prad do wnetrza rozrusznika (na uzwojenia, z pominieciem elektromagnesu) Tylko nie na biegu i ostroznie.
Zapisane

jaca76 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Seat Cordoba SX 1.8 16V 96r. ADL

« Odpowiedz #2 - Środa, 28.02.2007, 21:46:27 - NIEPRZECZYTANA »

Jak przekręce na rozruch rozrusznik milczy a kontrolki nie przygasają...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Środa, 28.02.2007, 21:56:02 - NIEPRZECZYTANA »

Mozesz sprobowac na krotko, jesli zadziala to elektromagnes do rozbiorki i przegladu, albo wymiany.

[ Dodano: 2007-02-28, 21:56 ]
Chyba ze napiecie ze stacyjki nie dochodzi
Zapisane

macko Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Leżajsk
Samochód: Ibiza 6L 2003r 1.4 TDi AMF

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 12.03.2007, 20:21:13 - NIEPRZECZYTANA »

jak dla mnie to są właśnie szczotki, znam nawet sposób naprawy   :hmm: ale radze go nie robić samemu to z opowiadania kolegi którego samochód miał dokładnie takie same objawy zadzwonił do znajomego mechanika ten kazał mu przyjechać o ile samochód odpali, odpalił a gdy zajechał do mechanika ten stał już z młotkiem  :eek:  kazał otworzyc maske i przy....lił :) młotkiem po rozruszniku ponoć szczotki się ułożyły od tamtej pory nie ma z tym problemu hehe  :ok: ale ja stawiam na szczotki  ;-) temat stary ale musiałem opisac metody działania naszych kochanych mechaników  ;-)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 12.03.2007, 20:59:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "macko"
gdy zajechał do mechanika ten stał już z młotkiem  kazał otworzyc maske i przy....lił  młotkiem po rozruszniku ponoć szczotki się ułożyły od tamtej pory nie ma z tym problemu

Takie cos przerabial szwagier w maluchu. Tylko ze przyczyna byly uzwojenia wirnika, ktore w miejsu gdzie lacza sie z komutatorem obluzowaly sie. Efekt jest taki sam jak przy "nieulozonych" szczotkach i rozrusznik raz dziala a raz nie, w zaleznosci jak zatrzyma sie wirnik.
Zapisane

Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 02.04.2007, 16:30:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam szanownych kolegów mam prozbe niech mi ktos podpowie jak wyjac rozrusznik zeby nie miec problemow. Tzn odkrecam srube mocująca z gory a ona wykreca sie cala lacznie z ta czescia mocujaca silnik do poduszki. Boje sie ze jak ja calkiem wyjme to mi silnik poleci. Czy ktos kiedys to robil i moze podpowiedziec troche. Mam to autko od niedawana i nie chce sobie narobic balaganu;/

Pozdrawiam
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 02.04.2007, 16:39:12 - NIEPRZECZYTANA »

no to poddstaw cos pod silninik i nie poleci
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 02.04.2007, 16:48:38 - NIEPRZECZYTANA »

Wlasnie chcialem Tego uniknac bo nie mam kanalu a i trzeba by ta pokrywe pod silnikiem zdjac, bez kanalu to moze byc slabo
Zapisane
stifler Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łuszczanowice

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 03.04.2007, 18:21:27 - NIEPRZECZYTANA »

Silniki 1.05, 1.3, 1.4 i 1.6

- odkręcić śrubę mocowania rozrusznika
- odkręcić śrubę wspornika ze skrzynki przekładniowej
- odkręcić śrubę łączącą skrzynkę przekładniową z silnikiem, umieszczoną pod śruba mocowania wspornika
- odłączyć przewody elektryczne elektromagnetycznego włącznika rozrusznika
- poruszając wspornikiem wyjąć rozrusznik
 

wszystko robiłem z góry bez kanału
Zapisane
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 03.04.2007, 20:55:48 - NIEPRZECZYTANA »

No ok a silnik nie spadnie jak wyjmiesz ta srube mocujaca do wspornika???

[ Dodano: 2007-04-07, 13:12 ]
A jednak dobrze ze podlozylem lewarek pod silnik bo opadl o jakies 3 cm gdyby nie lewarek moze polecialby bardziej. Na szczescie moj problem okazal sie bardzo blachy wystarcylo nasmarowac bendix i frez na wirniku i kreci jak pszczolka :)

Temat uwazam za zakonczony:):)
Zapisane
Dzunior
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 04.04.2007, 22:15:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Z tym młotkiem to jest trochę prawdy. Podobno szczotki sie jakos zapiekaja i zawieszają się. Działo się tak u kumpla w Oplu i u kolezanki w peugeocie :) pozdrawiam.
Zapisane
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #12 - Piątek, 06.04.2007, 08:20:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ale cerki sam jestem Mechanikiem i nie słyszałem jeszcze że szanujący się mechanik stuka młotkiem po rozruszniku. A wymiana szczotek to bardzo prosta i tania sprawa więc polecam samemu wymienić.A najlepiej sprawdzić czy to szczotki poprosu podłączając rozrusznik kablami z akumulatora jeśli działa to przyczyna może być np. w stacyjce, często się zabrudza i wtedy nie łączy styków, ale najpier sprawdź ten rozrusznik na kable.
Zapisane

GOLIAT
macko Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Leżajsk
Samochód: Ibiza 6L 2003r 1.4 TDi AMF

« Odpowiedz #13 - Piątek, 06.04.2007, 09:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

ze szczotkami to prawda ale ja to napisałem w formie żartu  :pala:  to jest jakies rozwiązanie ale nie na długo  ;-)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Piątek, 06.04.2007, 11:08:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mdavid"
wymiana szczotek to bardzo prosta i tania sprawa więc polecam samemu wymienić
moglbys sie jeszcze zdziwic czy taka prosta sprawa  :chytry:  to juz zalezy od konkretnego silnika  :hmm:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z odpalaniem...
Skocz do: