+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» witam niepokoi mnie dymienie mojego auta
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: witam niepokoi mnie dymienie mojego auta  (Przeczytany 105154 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #30 - Piątek, 05.09.2008, 10:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
Co do dymu nie jest siwy...tylko czarny...mega czarny i potrafi spowodowac zamglenie do 10 m widocznosci w promieniu 10 km od miejsca wrzucenia 2 biegu :D:D:D

Skoro nie jest bialy tylko czarny to czy oby to na pewno wytryski? Z tego co jest mi wiadomo to czarny dym, to spalany olej silnikowy. Moze warto zaobserwowac czy nie ubywa oleju?
U mnie kopci na czarno. Ale wiem ze znikal i znika mi olej, wiec nie jestem zdziwiony. Gdzies musi znikac, wiec ulatuje przez wydech w postaci gazowej.
Zapisane

lubie sobie pokierować
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #31 - Piątek, 05.09.2008, 11:06:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ADRIANO
Z tego co jest mi wiadomo to czarny dym, to spalany olej silnikowy.
Jak bierze olej to dym jest niebieskawy i śmierdzi specyficznie.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #32 - Piątek, 05.09.2008, 11:41:49 - NIEPRZECZYTANA »

Czarne kopcenie jest oznaką zbyt bogatej mieszanki paliwowej, a silnik o zapłonie samoczynnym pracuje na mieszance mocno zubożonej, nie ma zatem nic wspólnego ze spalaniem oleju.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #33 - Piątek, 05.09.2008, 15:13:05 - NIEPRZECZYTANA »

Offaniel, ja mam to samo, w moim benzyniaku... Zauwazylem, ze mocniej dymi jesli na zewnatrz jest wilgotno. Ale tez co ciekawe, gdy wlalem benzyne 98, to dymienia praktycznie nie bylo... Katalizatora tez nie posiadam. Sprobuj zmienic paliwo, moze nawet stacje, to chyba na poczatek najprostsza opcja..
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 19.05.2009, 14:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzebie temat. U mnie powodem kopcenia moga byc: Dziura w gumowym wezyku, ktory jak mniemam dostarcza powietrze do turbiny...to taki gumowy waz na samej gorze zaraz za oslona silnika o srednicy okolo 5 cm. Ten oto waz pekl, a dziura ma okolo4-5 cm dlugosci wzdluz rury. Nie moglem tego nigdzie dostac zakleilem tasma i musze to robic co jakis czas bo rozsadza :) silnik troche stracil na mocy, ale jezdzil. Od wczoraj auto calkowicie stracilo moc-efekt jest identyczny jak kiedys, gdy odpiolem przeplywke. Wnioskuje, ze to jej wina wlasnie...czy macie pomysl, jak wyczyscic przeplywke? Jakis krotkotrwaly sposob, bo narazie nie mam kasy na jej wymiane. Kopcenie moga powodowac tez wtryski, z ktorymi jest cos nie tak od dluzszego czasu, na wykresie z hamowni to wyszlo z Borska 2008 :]

Jednak najwieksze kopcenie jest chyba przez ta dziure w rurze :/ brak mocy przez przeplywke, a wieksze spalanie przez lejace wtryski :]

Masakra z tym autem....zrobie to jeszcze i juz nic nie dokladam PIERDZIELE:/
Zapisane
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 19.05.2009, 16:28:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ofaniel, mi tez pekl ten wezyk i zaklejanie nie pomagalo  :(
posluchalem Kozaka i kupilem waż olejoodporny pagumit czy jakos tak  :-X
zaplacilem 40zl za 1metr docialem tak jak powinno byc i trzyma do dzisiaj  :pub:
co do przeplywki to jest to bardzo proste :
odkrecasz przeplywke, kupujesz NITRO (nie benzyne, nie rozpuszczalnik) zatykasz jedna reka od spodu, lejesz troche nitro, zatykasz druga reka z gory i mieszasz  ;D
robisz tak z 3 razy i czekasz az nitro odparuje, zakladasz i  :ok:  :ok:  :ok: 
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
wejher72 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Trójmiasto
Samochód: seat leon 2001/02 TDI 110km ASV

« Odpowiedz #36 - Czwartek, 21.05.2009, 18:26:46 - NIEPRZECZYTANA »

Mam silnik tdi AHF 110 KM, przebieg 150 tys. na biegu jałowym jak mu depnę to z rury wylatuje czarna chmura, to samo w czasie jazdy, jak dodam ostro gazu to z tyłu zasłona z czarnego dymu.  Od czego zacząć. Kąt wtrysku był sprawdzany, jest ok.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 21.05.2009, 19:19:24 - NIEPRZECZYTANA »

Od sprawdzenia dolotu. Jak turbo dmucha w powietrze to przepływka wysoko mierzy a faktycznie jest mniej powietrrza. To na początek.
Skąd: Trójmiasto Samochód: seat leon 2001/02 TDI 110km ASV
Cytat: wejher72
Mam silnik tdi AHF 110 KM
???
Zapisane

wejher72 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Trójmiasto
Samochód: seat leon 2001/02 TDI 110km ASV

« Odpowiedz #38 - Piątek, 22.05.2009, 10:49:15 - NIEPRZECZYTANA »

co jest :-\  :punk:  :gun:  :driver:  :sniper:  :los:  :seat: co grane
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #39 - Piątek, 22.05.2009, 10:59:07 - NIEPRZECZYTANA »

co jest :-\  :punk:  :gun:  :driver:  :sniper:  :los:  :seat: co grane
W podpisie masz silnik ASV a pytasz o AHF :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 01.06.2009, 23:11:02 - NIEPRZECZYTANA »

moim zdaniem najważniejsza jest szczelność całego układu dolotowego, czystość filtrów również nie jest bez znaczenia no i przepływka to dla mnie była kiedyś zagadka jak się zepsuła to na kaput jakby jej nie było z tdi zrobiło się sdi z kolesiem wymieniliśmy kilka szt jakieś z allegro niemieckie nie china vag pokazywał że mogło by być ale nie było idealnie, moje przypadki to szarpanie kopcenie na czarno czasami na biało na zimnym falowały obroty dawki paliwa skakały, któryś przepływomierz takiego kopa dawał po ok2500 obr jakbym miał stado koni więcej ale do 2500obr te konie nie przyśpieszały itd itd dopóki nie wymieniłem na oryginalną były niestety problemy działo się tak w cordobie z 2001 r tdi asv którą dobrze wspominam
Zapisane
Andrew 86 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Ibiza 2000 1.9 Tdi ASV

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 02.06.2009, 20:25:54 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez tak mam ale łapnie notlaufa wylacza sie turbina i gdy wtedy dam ostro gazu to dyma nie ma wogole wiec podejrzewam turbine do czyszczenia . n75 byl robiony i dalej czarno paliwo nie ma nic do rzeczy  tankowalem na bp shellu statoil orlen lałem stp kat wtrysku byl zmieniany i dalej czarno po wylaczeniu turbiny ustaje kopcenie . a dolot szczelny.


używaj czasem znaków interpunkcyjnych łatwiej będzie Cie zrozumieć :!:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 02.06.2009, 20:31:30 wysłane przez daniels » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 02.06.2009, 21:24:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Andrew 86
a dolot szczelny.
A przepływka? Stan wtrysków?
Logiczne, że jak auto złapie notlaufa to tnie paliwo i wtedy nie dymi.
Cytat: Andrew 86
łapnie notlaufa wylacza sie turbina i gdy wtedy dam ostro gazu to
A da się tak? Idzie wogóle?
Zapisane

Andrew 86 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Ibiza 2000 1.9 Tdi ASV

« Odpowiedz #43 - Środa, 03.06.2009, 15:42:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Cytat: Andrew 86
łapnie notlaufa wylacza sie turbina i gdy wtedy dam ostro gazu to
A da się tak? Idzie wogóle?
powoli sie rozpedza ale jakbym jechal sdi.

Napisano: Środa, 03.06.2009, 16:40:54


we wtorek jade do mechiikow od audi vw seat skoda i sprawdzaja za 150 zl vag + jazdy testowe do momentu kiedy nie wykryja  bo mowia ze nie zawsze wszystko vag pokaze. zobaczymy :)
Zapisane
Arturrroooo Mężczyzna
"Nie za szybko"
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyrzowice(okolice)
Samochód: Seat Toledo 1995 1,9 TDi

« Odpowiedz #44 - Czwartek, 04.06.2009, 22:23:08 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobny problem ,że jak rusze a jest zimny to kopci, byłem u mechanika który działa w tej branży 20 lat i powiedział ,że za dużo dostaje ropy(przepustnica za puźnos ie otwiera) i nie ma gdzie tego spalic z tąd te chmary dymu.:-P :'(
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» witam niepokoi mnie dymienie mojego auta
Skocz do: