+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki akumulator?  (Przeczytany 269216 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 19.11.2006, 13:09:58 - NIEPRZECZYTANA »

Drogi kolego Miro, wiem co to jest szukaj bo sam jestem adminem pewnego forum. Co do szukaj to nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytanie - przeczytaj je dokładnie to zrozumiesz swoją wypowiedź. Dlatego pytam jaki ma to być akumulator - bo nie wiem - może być 10, 20, 100 Ah, skąd mam wiedzieć który będzie wystarczający dla mnie, dla mojej wersji? Jakbym wiedział to bym się tu nie pojawił.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 19.11.2006, 13:24:52 - NIEPRZECZYTANA »

proponował bym zakupić aku o parametrach (prąd rozruchowy, pojemność) takich samych jak dotychczas miałeś bądz taki faki fabryka upycha do twojego modelu  ... za duża pojemnosć to ci altek nie naładuje go w pełni ... za mała pojemnosć to możesz sie ktoregoś dnia rozczarować ze ci auto nie odpaliło ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 19.11.2006, 13:34:13 - NIEPRZECZYTANA »

peter174, dokładnie. Tylko w tym problem że nie wiem. Bo na akumulatorze nie pisze a auto przywiozlem 1,5 roku temu z niemiec więc tez oryginalniego nie miałem. A gdzie znajdę jakieś dane fabryczne co tam wkładają?
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 19.11.2006, 14:04:59 - NIEPRZECZYTANA »

opcje nasuwają mi się dwie:
1. podaj kod silnika
2 naklejka z listą wyposazenia (z reguły jest umiejscowiona gdzieś w bagażniku w okolicy zapasówki)

u siebie np mam fabrycznie aku  :arrow: 280 A (60 Ah) ... ale to motor 1,6  :szpieg:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 19.11.2006, 14:20:31 - NIEPRZECZYTANA »

numerek silnika to AKV....
Zapisane

Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 19.11.2006, 14:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "smelbo"
sam jestem adminem pewnego forum
No proszę,a i tak dalej sie nie przywitałeś  :neutral:

Napisałem Ci jaki akumulator będzie odpowiedni dla Twojego samochodu.

Zresztą takie dane można znaleźć w internecie w 5 min,np na stronie Centry...
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 19.11.2006, 14:43:37 - NIEPRZECZYTANA »

jest duze prawdopodobieństwo ze aktulanie masz 44Ah/220A i skoro jest za mały to można zaryzykować i wrzucić tej samej pojemności ale z większym prądem rozruchowym (np. 360A) lub większej pojemnosci (50-55Ah) i większego prądu rozruchowego ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 19.11.2006, 20:04:05 - NIEPRZECZYTANA »

a co to jest ten prąd rozruchowy? Aktualnie mam objawy takie że po przekręceniu przygasają kontrolki i nie ma siły na ruszenie silnikiem.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 19.11.2006, 20:09:31 - NIEPRZECZYTANA »

cytat :

"Wyraża się on prądem wyładowania określonym przez producenta, jaki może dostarczyć akumulator w temperaturze minus 18 stopni w ciągu 60 sekund do uzyskania napięcia 8,4 V. Wysoki prąd rozruchowy jest szczególnie doceniany zimą, gdy rozrusznik pobiera prąd o natężeniu około 200-300 amperów. Wartość prądu rozruchowego może być mierzona według norm niemieckich DIN lub amerykańskich SAE. Normy te przewidują różne warunki pomiaru i tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266 A, a według normy amerykańskiej aż 423 A"
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 19.11.2006, 20:11:43 - NIEPRZECZYTANA »

czyli im większy tm lepszy z tego wynika?! No tak ale pewnie wtedy akumulator będzie droższy. A jak jest z alternatorem w takim wypadku? Wystarczy do naładowania takiej elektrowni?
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 19.11.2006, 20:14:32 - NIEPRZECZYTANA »

jak nie przesadzisz z aku to wystarczy ... na swoim przykładzie podam ci jak to wygląda u mnie aku Ir=280 A (60 Ah) a altek 70A i wszystko gra  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 19.11.2006, 20:17:13 - NIEPRZECZYTANA »

to d omojego jaki będzie? Ty masz 1.6
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 19.11.2006, 20:22:49 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem jaki ty masz bo ETOS podaje dla twojego silnika dwa rodzaje alternatora 70A lub 90A  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 19.11.2006, 20:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "smelbo"
A jak jest z alternatorem w takim wypadku? Wystarczy do naładowania takiej elektrowni?

Jesli nie masz jakichs pradozernych odbiornikow i nie zostawiasz zgaszonego samochodu na swiatlach to spokojnie altek sobie poradzi z 55Ah. Chyba ze gasisz samochod co kilka km aby go za chwile odpalic.
 PS
Witamy na forum.
Zapisane

maski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: olsztyn

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 19.11.2006, 20:46:07 - NIEPRZECZYTANA »

Po1 - sprawdź czy nie masz pokrytych tlenkiem klem, ewentualnie oczyść
Po2 – sprawdź napięcie ładowania, zwykle 13,9-14,4V, nie powinno spadać po załączeniu świateł
Jeżeli to, co napisałem jest ok. czas na zmianę, wygląda na to, że stary się kończy
Wg mnie nie ma potrzeby instalować większy niż 44ah ( to i tak z zapasem, chociaż nie wiem jaki był fabrycznie montowany) aku w zasadzie wykorzystujesz tylko do rozruchu, cała „elektryka” zasilana jest z alternatora.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Skocz do: