+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki akumulator?  (Przeczytany 269116 razy)
0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.
Dagon Mężczyzna
Off Road
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin-Goleniów
Samochód: Gwiazda 3.0 + poszukiwany GR

« Odpowiedz #150 - Czwartek, 08.01.2009, 22:29:35 - NIEPRZECZYTANA »

a moj aku padl chyba juz na amen, objawy byly takie ze zarnik od ksenonu po zapaleniu swiatel mrugal jak strobo przez okolo 10-15 sekund, 15 minut grania radia i sie wylaczalo, rozrusznik na poczatku zanim zakrecil to jeknal sobie troche, a szczyt byl dzisiaj rano jak ojciec pojechal odebrac moja cordi od blacharza, praktycznie zero odzewu po przekreceniu kluczyka, no i dostal zlecenie i zakupil centre 50 Ah cena 240 zl mysle ze dobry wybór  :) a no i dodam ze moj poprzedni aku to byla 36 ;] i pamietal jeszcze niemcy  8)
Zapisane

E-300 Edition By Rico In Progress
Cordi By Dagon
Piotrek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łomża
Samochód: Cordoba 2000 r. 1.6i

« Odpowiedz #151 - Piątek, 09.01.2009, 16:48:21 - NIEPRZECZYTANA »

Odświeżam kotleta :P
Posiadam Cordobę ( 2000 rok 1.6 75 KM ) jaki akumulator polecacie ? Chodzi mi o dane,pojemność itp.
Jeśli by to coś pomogło to posiadam również audio (Wzmak,sub,kondensator itp.)
50-55Ah

To w końcu 50Ah czy 55Ah ?
Bo sam nie wiem,doradźcie mi konkretnie Panowie ;)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 09.01.2009, 20:10:06 wysłane przez raby » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #152 - Piątek, 09.01.2009, 20:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Piotrek
To w końcu 50Ah czy 55Ah ?
Bo sam nie wiem,doradźcie mi konkretnie Panowie ;)
w takiem przedziale sobie kup
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #153 - Sobota, 10.01.2009, 10:58:46 - NIEPRZECZYTANA »

Taka informacja dla niedouczonych - do Diesli powinny być większe baterie niż do benzyniaków.

Ja mam do benzyniaka 1.4 - 52Ah i jestem zadowolony :!:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #154 - Sobota, 10.01.2009, 11:53:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
do Diesli powinny być większe baterie niż do benzyniaków
Zarówno pod względem pojemności [Ah], jak i pod względem prądu rozruchowego [A].  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #155 - Sobota, 10.01.2009, 13:22:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ja dzisiaj swój aku (45Ah) wyciągnąłem i podpiałem pod prostownik bo już rano miał ciężko zakręcić. Ale o dziwno na amperomierzu pokazało mi ponad połowe więc nie wiem, jutro go wsadze i zobaczymy co powie w poniedziałek rano.

PS. najlepsze było jak go wyciągnąłem i sie zastanawiałem przez chwile czemu mi pilot i centralny nie działają ;P
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #156 - Sobota, 10.01.2009, 14:11:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Zupa
Ale o dziwno na amperomierzu pokazało mi ponad połowe więc nie wiem
Połowę czego?
Cytuj
PS. najlepsze było jak go wyciągnąłem i sie zastanawiałem przez chwile czemu mi pilot i centralny nie działają ;P
Nie Ty jeden.
Zapisane

Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #157 - Sobota, 10.01.2009, 16:08:24 - NIEPRZECZYTANA »

Połowe poziomu naładowania
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #158 - Sobota, 10.01.2009, 17:04:02 - NIEPRZECZYTANA »

Połowe poziomu naładowania
Hmm na amperomierzu to raczej pokazywało poziom (prąd) ładowania a nie naładowania  :-X
I ile ten prąd wynosił :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #159 - Sobota, 10.01.2009, 21:09:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
I ile ten prąd wynosił
Jeszcze dużo zależy jakie napięcie daje prostownik. Niektóre wynalazki potrafią dać ponad 15V i jest to najlepsza droga do zakupu kolejnego akumulatora. Pominę ryzyko explozji itp.
Zapisane

Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #160 - Sobota, 10.01.2009, 21:09:35 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety nie ma tam dokładnej podziałki, jest tylko pusty aku, połowa i pełny. I z tego co mi wiadomo to to pokazuje własnie poziom naładowania bo prąd ładowania jest stały przecież
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #161 - Sobota, 10.01.2009, 22:28:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Taka informacja dla niedouczonych - do Diesli powinny być większe baterie niż do benzyniaków.

A mój ojciec w Mazdzie 323 94 rok 1,7 D ma akumulator 54Ah a auto pali od dotknięcia nawet jak było -20*C. Te auto mnie zadziwia jednak co japończyk to japończyk  8)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #162 - Sobota, 10.01.2009, 23:33:55 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety nie ma tam dokładnej podziałki, jest tylko pusty aku, połowa i pełny. I z tego co mi wiadomo to to pokazuje własnie poziom naładowania bo prąd ładowania jest stały przecież
Jeżeli faktycznie pokazywany jest poziom naładowania to byłoby ciekawe rozwiązanie i chyba nie spotkałem się z czymś takim.  :)
W najprostszych prostownikach podawane jest stałe napięcie na akumulator, a wskaźnik pokazuje prąd ładowania, który zmniejsza się wraz ze stanem naładowania akumulatora.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DzieX
Gość



« Odpowiedz #163 - Niedziela, 11.01.2009, 00:33:26 - NIEPRZECZYTANA »

DzieX może wiesz gdzie w Lublinie mają tanie aku centry?? a z rozrusznikiem to podjedź na kunickiego:)

Nie wiem gdzie mają tanie. Ja kupiłem przy Krochamlnej. Z rozrusznikiem nic nie zamierzam robić bo tylko w te mrozy tak chodził. Szkoda mi kasy.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #164 - Niedziela, 11.01.2009, 09:44:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
W najprostszych prostownikach podawane jest stałe napięcie na akumulator,
Bez obciążenia jest stałe, ale po podpięciu aku, szczególnie bardzo rozładowanego, który bierz duży prąd napięcie nieco spada i rośnie wraz ze spadkiem prądu. Idealnie jest gdy prąd osiągnie ~0A i napięcie 14,2-14,4V. Wtedy nie musimy się martwić o odłączenie prostownika po naładowaniu akumulatora.

Cytat: KYS
Jeżeli faktycznie pokazywany jest poziom naładowania to byłoby ciekawe rozwiązanie i chyba nie spotkałem się z czymś takim.
To raczej chwyt reklamowy i też nie spotkałem czegoś takiego.
A dla elektroników polecam rozwiązanie stosowane przeze mnie w poldku. 15W trafo, stabilizator napięcia z szeregowym rezystorem. Elementy tak dobrane, aby bez obciążenia było 14,5V. Na noc do gniazda zapalniczki i rano poldek nawet przy -15 palił na gazie. Na Pb nigdy nie udało mi się go odpalić zimą. Wadą tego rozwiązania jest konieczność posiadania garażu z 230V.
Zapisane

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Skocz do: