+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» kable WN
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kable WN  (Przeczytany 22178 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
kiko1
Gość



« Sobota, 17.02.2007, 17:52:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Proszę o podpowiedź, w jakiej kolejności mają być podłączone kable WN.
Moja ibiza nie pali, a wymieniałem kable WN i podłączyłem tak jak były podpięte stare,ibiza
dalej nie pali a według książki powinny być podpięte inaczej
Np. kabel który jest u góry kopułki (przy czujniku Halla) jest podpięty najbliżej paska rozrządu, czy tak jest prawidłowo i jak powinny być podpięte następne kable.
 Ibiza 1,6  1994  ABU
Dziękuję , pozdrawiam
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Sobota, 17.02.2007, 20:57:54 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli kolejnosc zaplonu jestu ciebie jak wszedzie czyli 1-3-4-2, to ustawiasz tlok w 1 cylindrze max gornym polozeniu - przyczym oba zawory powinny byc zamkniete, zdejmujesz kopulke i palec rozdzielacza wskazuje 1 cylinder, a wlasciwie miejsce na przewod WN do niego, dalej zgodnie z ruchem wskazuwek zegara tak jak kolejnosc zaplonu. Cylindry liczymy od kola pasowego.
Zapisane

kiko1
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.02.2007, 15:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

Podziękowania, Pozdrawiam
Zapisane
kony
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza 1.4 AKK '00

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 02.03.2008, 13:26:38 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączę się pod temat kabli. Mam 87 tys przebiegu i zastanawiam się czy nie wymienić, jeżdżę na benzynie, w sumie żadnych niepokojących objawów nie ma, po prostu chciałem to zrobić profilaktycznie żeby mieć sprawny samochód jak będę bardzo daleko od domu.

Myślicie że powinienem wymienić, po jakich przebiegach Wy wymienialiście (szukałem na forum ale nie znalazłem, może słabo szukałem)?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 02.03.2008, 14:09:20 - NIEPRZECZYTANA »

Jak Ci sie nic nie dzieje,to po co wymieniać?
Zapisane
kony
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza 1.4 AKK '00

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 02.03.2008, 15:03:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Miro
Jak Ci sie nic nie dzieje,to po co wymieniać?

Niby nic sie nie dzieje ale prawie 90 tysięcy to może już sporo jak na kable.

Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.

Z drugiej strony ciekawi mnie ile wytrzymują kable w Seatach.
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 02.03.2008, 18:17:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kony
Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.
To dla pewności wymień i będziesz miał spokój.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 02.03.2008, 19:03:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kony
Niby nic sie nie dzieje ale prawie 90 tysięcy to może już sporo jak na kable.

Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.

Z drugiej strony ciekawi mnie ile wytrzymują kable w Seatach.
no to ja przejechalem ponad 200 000 i 1 lub 2 byly wymienione (na uzywki w ASO) bo czpeczka sie rozleciala i dalej sie turlam :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kony
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza 1.4 AKK '00

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 02.03.2008, 20:33:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
no to ja przejechalem ponad 200 000

To może faktycznie nie ma sensu wymieniać, tym bardziej że jeżdże na Pb. Ciekawe czy u reszty kable też się tak dobrze sprawują?
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 02.03.2008, 20:46:59 - NIEPRZECZYTANA »

temat robi się powoli bez sensu :!: jak masz wątpliwości to wymień i tyle nie jest to kosmiczny koszt, wiekszość wymienia jak się posypie, jakby tak każdy wymieniał wszystko zapobiegawczo to po 100 000 trzeba by było połowę silnika wymienić...
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 19.01.2010, 22:45:35 - NIEPRZECZYTANA »

No i dzisiaj stało się coś co mnie zupełnie zaskoczyło.
Wsiadam do auta, wyjeżdżam, po chwili zaczyna drżeć maska, drży silnik, drżenia przechodzą do środka, autem zaczyna szarpać... co jest grane...  :o Wyłączyłem radio, nasłuchu_je... coś ewidentnie jakby strzela pod maską. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, patrzę, a tam iskry przeskakują z kabla wysokiego na głowice układu rozdzielczego. Szybko wyłączyłem silnik, wziąłem latarkę, poświeciłem, no i okazało się, że wysunął się jeden z kabli WN. W środku w kablu i w gnieździe oczywiście trochę popalone, no ale cóż. Wcisnąłem z powrotem no i jest ok.
Doradźcie proszę czy wobec tej sytuacji wymienić ten kabel na nowy czy tak zostawić? Kable nie są oryginalne, ale nie są to też jakieś tanie podróby.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.01.2010, 22:47:18 wysłane przez Semir » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 19.01.2010, 23:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jak kabel jest klejony do czapeczki to wymień. A co to ta głowica układu rozdzielczego?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 19.01.2010, 23:44:01 - NIEPRZECZYTANA »

Jak kabel jest klejony do czapeczki to wymień. A co to ta głowica układu rozdzielczego?
raby, no tak zajrzałem do takiej mądrej książki "Seat Ibiza i Cordoba"  ;)  i zobaczyłem rysunek układu zapłonu. Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu, potem ta osłona metalowa w której są gniazda do wpięcia kabli WN.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 19.01.2010, 23:48:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu
Mądra nazwa kopułki :?:   :)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 19.01.2010, 23:51:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu
Mądra nazwa kopułki :?:   :)
chyba tak... nie znam się  :)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» kable WN
Skocz do: