+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wskażnik doładowania  (Przeczytany 34887 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #30 - Czwartek, 30.10.2008, 21:52:11 - NIEPRZECZYTANA »

Za czujnik ciśnienia dałem 70zł.... Ale mam dokładność 0,25% na czujniku. Kalibruję to wg zadajnika prądu i napięcia, czujnik ma nie kłamać więcej niż 0,25% więc jest ok. Największym problemem w dokładności jest rozrzut oporników przy dobieraniu wzmocnienia na wzmacniaczach operacyjnych, najlepiej policzyć sobie wymagane wzmocnienie i kupić odpowiednie oporniki 0,1-0,5% , do 25ppm, tylko trzeba pamiętać żeby nie przekraczać 100k w 1 gałęzi :)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #31 - Piątek, 31.10.2008, 15:42:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: monopolowy
Kalibruję to wg zadajnika prądu i napięcia, czujnik ma nie kłamać więcej niż 0,25% więc jest ok
Znaczy, że jest tabelka/wykres i każdy egzemplaż daje takie samo napięcie  przy tym samym ciśnieniu? No i jest liniowy?
Zapisane

monopolowy
Gość



« Odpowiedz #32 - Piątek, 31.10.2008, 18:33:48 - NIEPRZECZYTANA »

Nie, po prostu łatwiej mi pierwszą sztukę kalibrować wg zadajnika prądu/napięcia niż wg czujnika (chyba że ktoś potrafi dokładnie dmuchnąć 2 barami w czujnik i utrzymać to przez 30 minut :D ), potem już powinno być wszystko powtarzalne. Muszę zrobić schemat ideowy całości włącznie z zasilaniem, dawno robiłem ten wskaźnik i niewiele z tego pamiętam :)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #33 - Piątek, 31.10.2008, 20:29:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: monopolowy
Nie, po prostu łatwiej mi pierwszą sztukę kalibrować wg zadajnika prądu/napięcia niż wg czujnika
Chodzi mi o to czy na każdym egzemplarzu jest 100% pewność, że jeśli podaje 40mV to jest te np 200kPa i jest liniowy.
Zapisane

monopolowy
Gość



« Odpowiedz #34 - Sobota, 01.11.2008, 10:06:03 - NIEPRZECZYTANA »

Tego się nie da w 100% sprawdzić, ale producent dla tego czujnika którego ja używam podaje klasę dokładności 0,25%, a to jest przecież tzw graniczny błąd (czyli suma wszystkich błędów przy najbardziej niekorzystnym układzie, w tym nieliniowość). Tzn ten czujnik którego ja używam to zwykły tensometr ze scalonym wzmacniaczem, możliwe że musi być linearyzowany ale wszystko odbywa się wewnątrz czujnika.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #35 - Sobota, 01.11.2008, 19:49:54 - NIEPRZECZYTANA »

No to czekamy na schematy.
Zapisane

pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 11.11.2008, 22:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam...i co tak watek ucichł?
Panowie a jaki zegarek byscie polecali ? Chodzi mi o kwote w złotych.Wiem ze wskazniki takiej marki jak Auto Gauge nie maja zbyt dobrej opini ale czy wszystkie rodzaje?
Wiem ... greddy ,defi... ale to całkiem inny przedział cenowy.
Co byscie doradzili?



Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #37 - Wtorek, 11.11.2008, 23:05:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pestkos
Co byscie doradzili?

VDO
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #38 - Środa, 12.11.2008, 08:00:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Morgan
Cytat: pestkos
Co byscie doradzili?

VDO
jak najbardziej ale to też inny przedział cenowy...i te VDO wyglądają kupiasto no ale przynajmniej pogody nie pokazują...
Zapisane
SouthMan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6k2 ASV Sport

« Odpowiedz #39 - Środa, 12.11.2008, 16:19:47 - NIEPRZECZYTANA »

AutoGauge to podobno loteria, ale te droższe z serii Stepper Motor trzymają klasę, i wyglądają całkiem całkiem ;)
Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #40 - Środa, 12.11.2008, 16:21:50 - NIEPRZECZYTANA »

Trzeba policzyć koszta. Sam czujnik to minimum 50zł (dobrej klasy), do tego nieco elektroniki, silnik krokowy lub serwo i spokojnie za same części przekraczamy 100zł. Tak ja to widzę, po prostu się nie da taniej, chyba że ktoś przełknie 10% klasę dokładności i błąd od temperatury na poziomie 2%/stopień :)
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #41 - Środa, 12.11.2008, 17:36:25 - NIEPRZECZYTANA »

AutoGauge to podobno loteria, ale te droższe z serii Stepper Motor trzymają klasę, i wyglądają całkiem całkiem ;)

Zgadza się. Ale z tą "najlepszą" serią AG to dalej jest loteria tylko, że mniej bubli niż w tańszych modelach. A jak już ktoś płaci ponad 200zł za AG to za te same pieniądze ma przecież VDO i chociaż pewność, że pokazuje ciśnienie doładowania a nie pogode...
Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #42 - Wtorek, 09.12.2008, 19:13:07 - NIEPRZECZYTANA »

Sorry że dlugo nie pisałem, ale złożyłem całość do kupy i okazało się że linijka led i wskaźnik cyfrowy nie są idealnymi woltomierzami i mają na siebie wpływ  :( Póki nie napiszę softu pod DsPic to mogę poratować jedynie schematem nie całości, a pojedynczych pakietów (linijki led, wskaźnika, zasilacza itp). Jeszcze raz przepraszam :/
Zapisane
kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #43 - Piątek, 16.01.2009, 21:11:24 - NIEPRZECZYTANA »

to mam pytanie ja mam 1,9tdi 90KM AGR i gdzie mam podlaczyc wskaznik(podcisnienie), czy tez wiercic w dolot od IC ??? bo myslalem o zalozeniu takiego czujnika i jeszcze cisnienia oleju albo temp. oleju . dzieki za odpowiedz pozdrawiam

Napisano: Niedziela, 28.12.2008, 16:20:46


zalozylem wskaznik i kupilem obudowe juz zamontowalem zrobie fotki to wam pokaze  ;D

PS jak wrzucic tutaj zdjecia?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #44 - Piątek, 16.01.2009, 21:14:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
PS jak wrzucic tutaj zdjecia?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5476.0
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Skocz do: