+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wskażnik doładowania  (Przeczytany 34870 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
kamil
Gość



« Odpowiedz #15 - Niedziela, 26.10.2008, 13:37:45 - NIEPRZECZYTANA »

stepper motor pokazuja prawidlowe wskazania, wiec nie ma co wrzucac wszystkich ag do jednego worka.
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 26.10.2008, 14:16:04 - NIEPRZECZYTANA »

Wybacz, ale mam Stepper Motor i dokładny to On nie jest, więc wiem co pisze.
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #17 - Niedziela, 26.10.2008, 14:24:49 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie. Sam śmigałem na AG i po 3 miesiącach powędrował do kosza. Kup np. VDO a dławik zrób sobie sam. Będzie i tanio i precyzyjnie ;)
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 26.10.2008, 14:30:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam autometer'a i pokazuje bez zarzutu.
Zapisane
kamil
Gość



« Odpowiedz #19 - Niedziela, 26.10.2008, 14:35:53 - NIEPRZECZYTANA »

Wybacz, ale mam Stepper Motor i dokładny to On nie jest, więc wiem co pisze.
widocznie kiepska sztuke trafiles, bo u mnie i u wielu innych pokazuje prawidlowo.

pozdrawiam.
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 26.10.2008, 23:12:24 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie, że Auto Guage sobie odpuściłem bo normalnie żal d..... A modele Stepper Motor to zależy jak się trafi. kumpel za trzecim razem dopiero nie narzeka. A tak to po tygodniu do śmietnika szły. No i patrzyłem na vdo jako te minimum. ale te 0-3bar są mało dokładne, a te 0-1.5bar ciężko dostac :(
Kolego Morgan, a mógłbyś mnie oświecić jak zrobić taki dławik?? To się wogóle da?? :-X
Jeśli jutro będę miał czas to fotkę wstawie z jazdy próbnej z wskaźnikem, który dziś wykombinowałem :o  :-X
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Morgan
Gość



« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 27.10.2008, 08:15:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
Kolego Morgan, a mógłbyś mnie oświecić jak zrobić taki dławik?? To się wogóle da??
Wszystko się da  ;D Jak chcesz mieć ładnie to podjedź na jakiś warsztat żeby Ci na tokarce ładnie zrobili zwężkę, wsadź ją w przewód i zaciśnij opaską żeby się nie przesuwała. A jeśli chcesz mieć tylko praktycznie to bierzesz dwie blaszki, robisz w nich otwory na śruby, pomiędzy blaszki wkładasz wężyk i zaciszkasz śrubami żeby przepływ był minimalny. Sam śmigam na VDO 0-3bar i pokazuje wartości takie same jak na Vagu. W przeciwieństwie do tego co pokazywał Auto Gauge... :rotfl:
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 28.10.2008, 21:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączyłem wskaźnik. Taki zwykły od butli tlenowej (kreska co 0.1MPa=1bar) No i działa :ok:
Ale....żeby nie było za dobrze to wskazówka strasznie się trzęsie, takie drgawki ma. Nie stoi idealnie w miejscu tylko drży >:( 
Czy zrobienie takiej zwężki pomoże?? I pytanie nr dwa: tą zwężkę to jak najbliżęj zegara, czy bez różnicy gdzie będzie na przewodzie?? ;)
Jeśli opanuje, że już wskazówka nie będzie latać na tym pierdzielniku to poszukam wtedy czegoś konkretnego.
A wogóle to niby jakieś zwężkę mam, gdyż z rury wychodzi wentyl rowerowy, a tam dziurka jest ja wiem z 1mm może 2mm.
U siebie zrobiłem dziurę w rurze plastikowej, lecz wentyla nie przesadzalem a wkręciłem go od srodka, gdyż jego koniec jest rozszerzony mocno i nie ma siły żeby go wyrwało czy coś. A poza tym dzięki temu nie ma żadnych śrubek czy czegoś co by w dolot mogło wpaść ;D

Narazie na sprawdzenie taki wężyk i puszczony byle jak. Ale kupie taki jak seryjnie od podciśnienia jest czarny i puszcze go wolnymi miejscami razem z innymi seryjnymi wężykami. Będzie jak w oryginale wyglądało ;D

Wskaznik przykleiłem tasma do szyby z zewnatrz i w droge:)

Musialem sobie lampka przyswiecac:) Ale najlepsze było jak się zapomnialem i wycieraczki wlaczylem bo mzawka jest >:(  I wskaznik sie zsunał. Dobrze, że nie spadl czy cos :huh:
Ogólnie to dziala, ale drży kosmicznie. Nie skacze pomiedzy kreskami, ale drży mocno. Moze taka zwęzka na przewodzie pomoze. Jakieś sugestie?? :pub:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.10.2008, 21:21:40 wysłane przez Marian » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #23 - Czwartek, 30.10.2008, 17:11:17 - NIEPRZECZYTANA »

Ja zrobiłem sobie sam wskaźnik doładowania. Teraz tylko muszę zamontować go na aucie
Tak to wygląda na żywo
http://pl.youtube.com/watch?v=0mRjO7bKHec
http://pl.youtube.com/watch?v=PPd0YSE6Wxk

Jeszcze nie podłączone do auta, całą elektronikę projektowałem sam.
Dokładność? Myślę że mieszczę się w 2% (tyle ma czujnik)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.10.2008, 17:14:26 wysłane przez monopolowy » Zapisane
carloos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolskie
Samochód: Ibiza 1.8 ABS

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 30.10.2008, 17:30:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawy projekcik ;)  Gdzie go zamontujesz?
Zapisane

monopolowy
Gość



« Odpowiedz #25 - Czwartek, 30.10.2008, 18:31:26 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba w miejscu popielniczki.
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 30.10.2008, 19:54:48 - NIEPRZECZYTANA »

"monopolowy"  :o  wymiękam :ok:
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 30.10.2008, 19:58:06 - NIEPRZECZYTANA »

monopolowy, jeśli nie masz nic naprzeciw, to umieść na forum schemat. Ewentualnie przelicz koszty i zacznij sprzedawać. Mężczyzna przecież musi zarabiać ;D
Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #28 - Czwartek, 30.10.2008, 20:45:23 - NIEPRZECZYTANA »

Podstawa to LM3914 i ICL7107. Może wytłumaczę zasadę działania.
Bierzemy czujnik ciśnienia, ja używam MPX2200DP (może być też np AP, ma tylko mniejszą dokładność, ok. 1%, co przy 10% autogauge i tak jest super). Czujnik w zakresie od 0 do 200kPa (2 atmosfery mniej więcej), mierzy ciśnienie względne (ma osobny otwór na pomiar ciśnienia atmosferycznego, ciśnienie wskazane jest różnicą tych ciśnień). Za czujnikiem dałem podwójny wzmacniacz operacyjny SMD (272, nie musi być szybki, może być 27L2, ważne żeby miał temperaturę pracy taką jaka występuje w samochodzie). Jeden wzmacniacz podłączyłem pod wejście układu 7107, drugi pod dwa kaskadowo połączone 3914. Trzeba tylko odpowiednio dobrać wzmocnienia na wzmacniaczu (sygnał z czujnika do jakieś 40mV max, nam potrzeba ok.1V). Korzystałem z typowych aplikacji dla scalaków dostępnych w pdfach z opisami. Postaram się zrobić schemat ideowy i go wrzucić.


A, nie piszcie do mnie na PW bo coś mi się z nim chrzani:)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 30.10.2008, 21:23:01 - NIEPRZECZYTANA »

Zapytam tylko ile PLNów przetwornik ciśnienia? No i czym to skalować?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.10.2008, 21:27:04 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Skocz do: