+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dudnienie przy 2500 obr.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dudnienie przy 2500 obr.  (Przeczytany 5541 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Bodro
Gość



« Czwartek, 15.02.2007, 09:50:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam taki dziwny przypadek.
Po rozpędzeniu samochodu, na 5 biegu przy około 2500 obr. zaczyna coś dziwnie, bardzo głośno dudnić. Odgłos dochodzi z pod maski (tak mi się wydaje) od strony kierowcy i trwa do około 3200 obr. Po wrzuceniu na luz dudnienie nie ustaje więc to chyba nie skrzynia biegów. Zastanawiałem się nad łożyskiem bo też go trochę słychać ale czy dudnienie mogłoby pochodzić od łożyska?
Dziękuję za wszelką pomoc.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 15.02.2007, 10:06:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli Ci dudni również naluzie, to trzeba szukać bliżej kół. Możliwe, że to łożysko - one mają to do siebie, że wyją na konkretnych obrotach. Podnieś koła i zakręć nimi po kolei (ręcznie) - łożysko będzie słychać. Pamiętaj, że ze środka auta może Ci się wydawać, że to lewy przód, a okaże się przy kręceniu i słuchaniu z zewnątrz, żeto prawy tył ;) - sprawdź wszystkie.

Może przy okazji szarpie Ci kierownica? Wtedy możliwe, że zgubiłeś gdzieś odważnik od wyważania koła.

Najciekawsze jest pojęcie "dudnienie". Musiałbyś je dokłaniej opisać, bo to pojęcie względne ;) Pozdrawiam i powodzenia!! :pub:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Bodro
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 15.02.2007, 10:15:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Jeśli Ci dudni również naluzie, to trzeba szukać bliżej kół. Możliwe, że to łożysko - one mają to do siebie, że wyją na konkretnych obrotach. Podnieś koła i zakręć nimi po kolei (ręcznie) - łożysko będzie słychać. Pamiętaj, że ze środka auta może Ci się wydawać, że to lewy przód, a okaże się przy kręceniu i słuchaniu z zewnątrz, żeto prawy tył ;) - sprawdź wszystkie.

Może przy okazji szarpie Ci kierownica? Wtedy możliwe, że zgubiłeś gdzieś odważnik od wyważania koła.

Nie, nie szarpie kierownicą.

Najciekawsze jest pojęcie "dudnienie". Musiałbyś je dokłaniej opisać, bo to pojęcie względne ;)
To tak bardzo głośno huczy (niski ton)

Pozdrawiam i powodzenia!! :pub:
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 15.02.2007, 10:25:07 - NIEPRZECZYTANA »

Podnoś koła i szukaj zwalonego łożyska - trzeba zacząć od najtańszych rozwiązań :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 15.02.2007, 12:14:29 - NIEPRZECZYTANA »

Też stawiam na łożysko.

PS: Dla ścisłości to dudnieniem nazywamy nakładanie się 2ch fal o zbliżonej długości i Jest  to specywiczny dźwięk - raczej żadki w aucie - i mimo, że może występować w każdym paśmie f to faktycznie takie dudnienia są najbardziej spotykane w niskich partiach dźwięku;-) ) Ale łożysko bardziej huczy niż dudni jak już napisałeś :)

PS2: Poprzez wrzucenie na luz rozumiem, że dałeś na "N" a nie tylko wcisnąłeż sprzęgło?? Bo przy wciśniętym sprzęgle chyba dalej jakieś tam łożysko się kręci...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 15.02.2007, 12:21:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Poprzez wrzucenie na luz rozumiem, że dałeś na "N" a nie tylko wcisnąłeż sprzęgło?? Bo przy wciśniętym sprzęgle chyba dalej jakieś tam łożysko się kręci...

Jak wciśniesz sprzęgło to rozłączas skrzynie z silnikiem, a przy N (i bez wciśnięcia sprzęgła) kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni biegów...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Bodro
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 15.02.2007, 12:24:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
Też stawiam na łożysko.
PS: Dla ścisłości to dudnieniem nazywamy nakładanie się 2ch fal o zbliżonej długości i niekoniecznie musi to byc niski ton (aczkolwiek takie dudnienia są najbardziej spotykane ;-) ) Ale łożysko bardziej huczy niż dudni jak już napisałeś :)

Dokładnie to jest tak: Dochodzę na 4 biegu do np. 3000 obr. i nie huczy, wrzucam 5, obroty spadają do około 2200, dodaję gazu i przy około 2500 zaczyna się. Trwa to do około 3200 i cichnie. Czy to naprawdę wygląda na łożysko?

PS2: Poprzez wrzucenie na luz rozumiem, że dałeś na "N" a nie tylko wcisnąłeż sprzęgło?? Bo przy wciśniętym sprzęgle chyba dalej jakieś tam łożysko się kręci...Oczywiście, że dałem na "N"

[ Dodano: 2007-02-15, 12:27 ]
Cytat: "KYS"
Cytat: "Abdul"
Poprzez wrzucenie na luz rozumiem, że dałeś na "N" a nie tylko wcisnąłeż sprzęgło?? Bo przy wciśniętym sprzęgle chyba dalej jakieś tam łożysko się kręci...

Jak wciśniesz sprzęgło to rozłączas skrzynie z silnikiem, a przy N (i bez wciśnięcia sprzęgła) kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni biegów...

Obojętnie czy tylko wcisnę sprzęgło, czy też ustawie drążek na "N" huczenie nie ustaje
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 15.02.2007, 16:27:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nadal uważam, że trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych i najtańszych - sprawdzenie łożysk nic nie kosztuje i możesz zrobić sam, podnosząc koa po kolei.
I nie tyle jest to związane z prędkością obrotową silnika, co z prędkością jazdy.

P.S. Abdul, U mnie czasem słychać dudnienie przy otwartym na max szyberdachu - przu określonych prędkościach powietrze dudni :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Bodro
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 13.03.2007, 21:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

To było ŁOŻYSKO. dzięki wszystkim za pomoc.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dudnienie przy 2500 obr.
Skocz do: