+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontrolka temperatury  (Przeczytany 91900 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #60 - Środa, 03.03.2010, 19:52:58 - NIEPRZECZYTANA »

KYS czujnik temp tez jest odpowiedzialny za kontrolke jedno idzie na wskazniki drugie na kontrolke a trzecie na ECU przynajmniej tak w cordobie jest
Czyli czujnik temperatury, który jest przy silniku (mierzy temperaturę cieczy chłodzącej) ma 3 wyjścia i jedno (akurat to od kontrolki) może wariować?
Najgorsze jest to, że podłączając do VAG'a nie widzę żadnych pomiarów, które mogą wydawać się poza normą.

Ale jeżeli byłby problem z wyjściem czujnika temperatury odpowiedzialnym za świecenie kontrolki to ona powinna zaświecać się przy np. każdym odpaleniu ciepłego silnika, a tak nie jest, bo jak było zimno na zewnątrz to w ogóle nie świeciła się...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #61 - Środa, 03.03.2010, 19:56:29 - NIEPRZECZYTANA »

a kable sprawdzales? moze gdzies masz zwarcie do masy albo kabel przelamany i zwiera gdzies
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #62 - Środa, 03.03.2010, 20:07:48 - NIEPRZECZYTANA »

a kable sprawdzales? moze gdzies masz zwarcie do masy albo kabel przelamany i zwiera gdzies
Kabli nie sprawdzałem. Jakoś nie wiązałem tej przypadłości z kablami.
Sprawdzę kabelki od czujnika - jak dobrze widzę, czujnik jest przy termostacie, więc nie powinno być problemu z dostaniem się do wtyczki.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #63 - Środa, 03.03.2010, 20:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

no nie powinno poszukaj serwisówki jak sprawdzic czujnik nie wiem jak do TDI i innych ale do AAA znalazlem bez problemu fakt ze po englishu ale to niewielka roznica
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #64 - Czwartek, 04.03.2010, 12:24:22 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, na innym forum wyczytałem że wina lezy po stronie zegarów i zimnych lutów najprawdopodobniej, lub tak jak pisałem czujnik temp zewnętrznej
zerknij sobie tutaj http://forum.seat-racing.pl/viewtopic.php?f=15&t=11486&view=unread#unread wszystko w zasadzie na 4 stronie wątku..
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 12:27:29 wysłane przez kacperix » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #65 - Czwartek, 04.03.2010, 22:33:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
Hmm trzeba logować się  :(

Posprawdzam najpierw czujniki i dam znać co wyszło.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #66 - Czwartek, 04.03.2010, 23:13:26 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego miałem to samo co u Ciebie. Problem rozwiązany został wizytą u elektryka któremu powiedziałem, że na 99% trzeba zwalić licznik i poprawić zimne luty. Po tym zabiegu wszystko wróciło do porządku. Nie wiem co dokładnie robił ale licznik sciągał i coś w nim lutował. Skasował mnie 250zł ale wszystko działa  Warto zacząc od tego bo wymieniać różne rzeczy i przeszukiwać wiązke to kupa roboty.
Pozdro

hmm tez mnie drazni ta usterka pikania temp cieczy i to samo dzieje się ze wskażnikiem paliwa który opada i nie pokazuje stanu paliwa.
jutro sprawdze jeszcze jedną możliwość bo wyczytałem coś takiego, a może to pomoże:
odnośnie licznika- też to miałem. NIE IDŹCIE Z TYM DO SERWISU SEATA BO Z WAS ZEDRĄ KASĘ!!!! problem jest prosty w rozwiązaniu.Aż trudno uwierzyć ale powodem wariacji prędkościomierza i wskaźnika poziomu paliwa jest czujnik temperatury zewnętrznej.Ma on po prostu zwarcie, nawet jeśli wskazuje temperaturę (błędną) to ma wewnętrzne zwarcie spowodowane tym że dostaje się tam woda i bebechy czujnika najzwyczajniej w świecie rdzewieją. Czujnik znajduje się w prawym lusterku, od spodu jako taki wystający "cycek". trzeba zdemontować osłonę która znajduje sie pod lusterkiem(mocuje ją 1 śruba) i wymienić czujnik.potrzebowałem samochód na szybko więc spróbowałem wyciąć ten czujnik i zaizolować kable- działa bez problemu.Po prostu główny sterownik wariuje bo na jednym obwodzie ma zwarcie(na obwodzie związanym z czujnikiem) i szaleje....czujnik kosztuje około 30 zł, wymiana trwa 15 minut
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #67 - Poniedziałek, 05.04.2010, 12:57:19 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki... sprawdzę te tropy...

Napisano: Piątek, 05.03.2010, 00:24:37


KYS czujnik temp tez jest odpowiedzialny za kontrolke jedno idzie na wskazniki drugie na kontrolke a trzecie na ECU przynajmniej tak w cordobie jest
Sprawdziłem ten czujnik - u mnie ma on dwa przewody, co zresztą zgadza się z ETKĄ (numer czujnika 06A 919 501 A).
Jak go odpiąłem i kilka razy włączyłem zapłon lub uruchomiłem samochód to kontrolka przegrzania nie pojawiała się. Przy podłączonym czujniku i dzisiejszej temperaturze zewnętrznej (16-17 stopni) po kilkudziesięciu sekundach od przekręcenia kluczyka w stacyjce kontrolka pojawiała się...

Zastanawiam się, czy wymieniać ten czujnik, czy szukać dalej :?:  :-\


Mały update:
Wymiana czujnika temperatury nic nie dała - wskaźnik oraz kontrolka zachowuje się identycznie. Sprawdziłem też trop z czujnikiem temperatury zewnętrznej... ale nic to nie dało - czujnik zewnętrzny podaje prawidłowy sygnał, a jego odłączenie powoduje tylko, że przestaje być wyświetlana temperatura zewnętrzna.

Czyli z przedstawionych typów pozostaje sprawdzenie licznika. Nie mam niestety żadnych schematów licznika i albo będę musiał posprawdzać co z czym jest połączone, albo sprawdzać "na czuja".
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22.04.2010, 10:11:58 wysłane przez KYS » Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
zoltaibiza Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łasin
Samochód: Seat Leon FR

« Odpowiedz #68 - Wtorek, 12.10.2010, 08:48:37 - NIEPRZECZYTANA »

Znajomy mial taki sam problem ( migajaca dioda od temp. ) w passacie B5  1,9TDI ale po kazdym "walnieciu" z góry w licznik ona gasla. Pojechal do elektryka i faktycznie była to wina zimnych lutów.
Zapisane

Z O L T A I B I Z A
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #69 - Wtorek, 12.10.2010, 10:17:54 - NIEPRZECZYTANA »

Znajomy mial taki sam problem ( migajaca dioda od temp. ) w passacie B5  1,9TDI ale po kazdym "walnieciu" z góry w licznik ona gasla. Pojechal do elektryka i faktycznie była to wina zimnych lutów.
U mnie pomogło poprawienie lutowania ścieżek masowych na płytce licznika...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #70 - Wtorek, 12.10.2010, 16:25:02 - NIEPRZECZYTANA »

W Skodach jeszcze dochodzą przelotki, ale w Seatach nie trafiły mi się jeszcze :-X
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #71 - Niedziela, 17.07.2011, 22:12:10 - NIEPRZECZYTANA »

Słuchajcie, pacjent to VW LT 28 2.5 TDI 90 KM
Jest problem bo jak się jedzie chwile to cały czas pokazuje na wskaźniku temperatury silnika że jest 110 C, był u mechanika i stwierdziło dwóch szpeców  :rotfl: że wentylator musi być wymieniony no więc został wymieniony, problemu to nie rozwiązało, czy powodem nagrzewania się silnika może być uszkodzony czujnik temp., o ile taki w ogóle istnieje w tym modelu?? A może wskaźnik pokazuje cały czas taką tgemperaturę a faktycznie temperatura jest normalna..?? W jaki sposób (oprócz podłanczania vaga) mogę to sprawdzić?
Dzięki za pomoc  :)
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #72 - Niedziela, 17.07.2011, 22:39:12 - NIEPRZECZYTANA »

Toka wiec wkladasz termometr do zbiorniczka wyrownawczego i wiesz jaka jest temp. Poza tym moze byc wina czujnika ja tak mialem ze w trasie w moment skoczylo na 120stopni i znow w gore, weze normalne i temp na dotyk tez niby. Okazalo sie ze czujnik padl wymienilem na nowy i temp nie skoczyla wiecej jak 80 czyli tak jak wczesniej zanim sie czujnik popsul od tamtej pory ok
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #73 - Poniedziałek, 18.07.2011, 01:02:47 - NIEPRZECZYTANA »

Z tym termometrem to uważaj bo jeśli jest tam 110st. w rzeczywistości to wszystko wykipi (instalacja pracuje pod dość sporym ciśnieniem).
Zapisane
brian1906 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: był gips i połamane kości, był Leon 2002 1.9 TDi ASV 110 HP, jest Leon 2003 1,9 TDI 110 HP w takim samym kolorze :D

« Odpowiedz #74 - Wtorek, 18.10.2011, 11:11:01 - NIEPRZECZYTANA »

wpis trochę odległy czasowo ale, mam ten sam problem kontrolka w moim Leo hmmm sprawdzałem, czytałem, płyn dolewałem i dalej to samo :( myślałem, że jedyny ratunek to elektryk i zimne luty ale przed chwilą prowadzony ciekawością odnośnie czujnika temp. płynu odkręciłem zbiornik i tu niespodzianka płynu brak a dolewałem dwa dni temu  :'( teraz opcje dwie albo źle dokręciłem korek i wybełtało go pod ciśnieniem albo gdzieś jest dziura. Jeśli jest to mam nadzieje, że mała i uszczelniacz to załatwi.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka temperatury
Skocz do: