+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» przeniesienie wlotow do intercoolera
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przeniesienie wlotow do intercoolera  (Przeczytany 6245 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
indi
Gość



« Sobota, 03.02.2007, 22:24:32 - NIEPRZECZYTANA »

witam!chcialbym zmienic miejsce wlotow do intercoolera w ibizie...sa w tej podwieszce pod zderzakiem ktora ciagle obrywam i jest cala polamana...wywalilbym ja ale co z tymi wlotami...nie da sie ich gdzies jakos przeniesc?np w miejsce na halogen albo gdzies indziej?poradzcie
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #1 - Sobota, 03.02.2007, 23:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

Mozna przeniesc, wazne zeby IC dostawal powietrze. Dla uspokojenia dodam, ze wiekszosc ibiz ktore znam wogole nie ma tych prowadnic i nie odbija sie to jakos zbytnio na efektywnosci pracy seryjnego IC ktory i tak jest jedym "wielkim" :ok:  kiblem :mrgreen:
Zapisane

indi
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 03.02.2007, 23:29:02 - NIEPRZECZYTANA »

jednym slowem moge spokojnie ta podwieszke i te prowadnice wywalic?to cool bo mam dosc ciaglego podczepiania tego polamanego plastiku...zjazd z kraweznika na podworku itp lamie mi to nieustannie
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 04.02.2007, 04:55:37 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli, jeśli założę dokładkę od benzyniaka, która nie ma wlotów powietrza to nic się nie będzie zbytnio działo? A tą kierownicę za dokładką bym wywalił. Chce przerobić zderzak, ale wogóle nie widzą mi się te dwie dziury po boku.  To bym je zaślepił :mrgreen:
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 04.02.2007, 20:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Nie no jak zaslepisz dziury to w jakims stopniu ograniczysz nawiew na IC co moze powodowac szybsze puchniecie w lato, innych efektow ubocznych nie ma.
Zapisane

indi
Gość



« Odpowiedz #5 - Sobota, 15.09.2007, 21:14:55 - NIEPRZECZYTANA »

odkopuje temat
a jak zaloze zderzak od cupry, wywalilem wloty to bedzie stanowilo to jakis problem dla IC??
jaki inny zderzak mozna zalozyc do ibizy 99-01?? z jakiego innego autka za duzo nie kombinujac?
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 17.09.2007, 14:32:55 - NIEPRZECZYTANA »

Moge Ci moj sprzedac :ok:

Zapisane

nerwus
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 17.09.2007, 16:37:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Marian"
Czyli, jeśli założę dokładkę od benzyniaka, która nie ma wlotów powietrza to nic się nie będzie zbytnio działo?

Ja tak mam i nie polecam auto zdecydowanie szybciej traci wigor :neutral:
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Piątek, 30.04.2010, 20:49:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Odgrzewam kotlecika. Ostatnio czytałem na stronie http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Seat-Ibiza-Skoda-Fabia-porownanie-test-3032-2.html artykuł i co mnie zaciekawiło:
"Chłodnica turbiny w obydwóch samochodach zamontowana jest z przodu po prawej stronie, między nadkolem a zderzakiem. O ile jednak nadkole Ibizy ma ożebrowanie zapewniające swobodny przepływ powietrza owiewającego chłodnicę, o tyle w Fabii nie tylko brak takiego ożebrowania, ale również od spodu auto jest szczelnie zabudowane osłoną silnika. Którędy to powietrze ma wychodzić? Owa nieszczęsna chłodnica jest zamknięta w jakiejś cieplnej komorze. To tak, jakbyśmy tył telewizora lub komputera przystawili do kaloryfera; efekt - łatwy do przewidzenia. Po zdjęciu nadkola w Fabii, ryzykując trochę tym, że chłodnica turbiny może się zabrudzić od błota, powtórzyliśmy próbę z testerem - maksymalna temperatura między intercoolerem a kolektorem ssącym nie przekroczyła 56 stopni C i... jak ręką odjął - skończyły się problemy z gwałtownym spadkiem momentu obrotowego. Gdy Skoda ponownie - bez nadkola - wylądowała na hamowni, na monitorze ilustrującym przebieg pomiarów zniknęła ?turbodziura", maksymalna moc wzrosła do 145 KM, moment obrotowy zaś wyniósł 311 Nm. Wniosek? Podstawowy tuning silnika Fabii RS sprowadza się do... odkręcenia przedniego, prawego nadkola".
To może jeżeli zrobić to ożebrowanie nieco większe to będzie lepszy przepływ powietrza w naszych Seacikach :?:  :-X  :-\  Co Wy na to :?: Pomoże to coś :?:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.04.2010, 20:52:27 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #9 - Piątek, 30.04.2010, 21:21:52 - NIEPRZECZYTANA »

temat juz przerabinay wielokrotnie, w fabii to jest poprostu masakra..
możesz nadkole nieco ponawiercać, ja na dodatek wyciąłem z osłony bocznej cały przód (osłona pod silnik składa się z 2 bocznych i jednej centralnej) tu mowa o bocznej od strony IC.. po weekendzie majowym wstawie fotke jak mam u siebie zrobione, ale nadal myślę czy nie wstawić jednak ICka od t5, musze pojeździć z vagiem i zbadeć temp przy deptaniu, mierzone czasy pokazują że po 4-5 przejazdach na 1/4 auto jedzie coraz gorzej, zatem efekt pocenia sie nadal jest
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» przeniesienie wlotow do intercoolera
Skocz do: