+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wibracja silnika i trzęsienie kabiną
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wibracja silnika i trzęsienie kabiną  (Przeczytany 62544 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #45 - Środa, 17.03.2010, 15:07:47 - NIEPRZECZYTANA »

Skąd jesteś? podjechałbyś na spota i może coś więcej da się poradzić bo tak na samym opisie trudno coś innego wydedukować.
Skoro po wymianie poduszek zaczeło drżeć mocno to raczej złe ułożenie poduszki podczas przykręcania. Drgania przy ruszaniu raczej by wskazywały na zużywające się sprzęgło, ale to raczej normalny objaw
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
szurak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2000 1.9 tdi 110km

« Odpowiedz #46 - Środa, 17.03.2010, 15:43:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ja jestem z warszawy jutro jade jeszcze do tego mechanika co mi te poduchy wymienial niech patrzy co sie dzieje...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #47 - Środa, 17.03.2010, 17:05:40 - NIEPRZECZYTANA »

no to w czwartek o 21 bedziemy na galerii mokotów, wpadnij i może ktoś będzie miał pomysł jak usłyszymy co się dzieje :)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Kosmo1989 Mężczyzna
Skąd ta moc ??
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza Fr , 2008 , 1.9 tdi

« Odpowiedz #48 - Środa, 12.05.2010, 13:46:59 - NIEPRZECZYTANA »

dwumas wymień i bedzie dobrze ... to bankowo to
Zapisane

Skąd ta moc ??
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #49 - Środa, 12.05.2010, 18:55:36 - NIEPRZECZYTANA »

dwumas wymień i bedzie dobrze ... to bankowo to
Myślę, że do dnia dzisiejszego kolega sobie poradził. Poza tym rada z tych droższych :eye:
Zapisane
barteksms Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza 2000 1.9

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 28.09.2010, 18:35:54 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie mam duże problem.Jestem nowy i posiadam ibizę 2000 1.9 110KM.a o to moje problemy:1.czasami na biegu jałowym obroty mi skaczą tak jakby samochód mi chciał zgasnąć.po dodaniu gazu jest ok ale gdy puszczę znowu są wahania.  2.czasami jadąc do 120km/h jest spoko ibiza idzie cicho ale po 140 następuje gwałtowne nasilenie hałasu.Takie że nie da się wysiedzieć a do tego czasami pojawiają się takie wibracje na kierownicy,pedałałach i w samochodzie(także przy hamowaniu) że zwalniam do 80(jakby rezonans jakiś).Jadę przez chwilę aż sie uspokoi i daję do 180 i jest normalnie.Poduszki mechanik sprawdził są ok,dwumas,łożyska wymienił,koła wyważone,opony dobre.Wymienił skrzynię na 1.9 sdi.Proszę jeżeli ktoś coś wie niech mi pomoże bo nie mam pojęcia co może być nie tak!!!!!!!!!   
Zapisane
kurczak917 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chełm
Samochód: Seat Altea,2004,1.9TDI 105 KM VSS

« Odpowiedz #51 - Czwartek, 17.09.2015, 20:52:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Ostatnio zauważyłem że silnik na wolnych obrotach wpada w straszne wibracje co przenosi na kabine,ale co jest dziwne ze nie jest to za każdym razem, dwa dni pod rząd rano po przejechaniu ok 10 km i postoju na wolnych obrotach dostawał wibracji a potem w drodzr powrotnej zero, normalna praca silnika. Ogólnie wiem że dwumas mi siada,bo szarpie przy ruszaniu ale co chodzi o prace na wolnych obrotach to było ok. Zresztą jak by padł dwumas to silnik chyba by wibrował caly czas a nie jadnego dnia tak a drugiego nie.Moze ktoś miał podobny problem. Moze chodzi o wilgoć i coś z elektroniką bo tak jest z rana drugi dzień bo po poludniu jest ok,bo auto stoi na dworze.


od KYS: Poczytaj ten wątek.

Napisano: Środa, 16.09.2015, 20:12:05


Też mi się wydaje że to dwumasa i gadalem już z kilkoma mechanikami i mówią ze drgania raz są silnika i budy a raz nie bo zalezy jak się ułoży dwumas. Teraz mam tylko dylemat bo jeden z mechanikow doradził mi abym zakładal jedno masę czyli sztywne sprzegło i bedzie na wieki a róznicy niby nie ma żadnej,oprocz tego ze bardziej bierze tzn. bardziej raptownie i od drugiego slyszalem ze niby troszke czuć szarpanie budą,ale ile w tym prawdy nie wiem. Może ktoś zakladal sztywne sprzęglo ???
Zapisane

KURCZAK:)
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 17.09.2015, 21:22:06 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, zakładaj jednomas a potem płacz, że trzęsie, wibruje i skrzynia się kończy :/ Skoro fabryka coś zamontowała, to nie dla zwiększenia kosztów tylko dla komfortu.
Dwumas wcale nie jest drogi, zwłaszcza do słabszych silników takich jak Twój.
Zapisane
kurczak917 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chełm
Samochód: Seat Altea,2004,1.9TDI 105 KM VSS

« Odpowiedz #53 - Niedziela, 20.09.2015, 11:17:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kurczak917
Ostatnio zauważyłem że silnik na wolnych obrotach wpada w straszne wibracje co przenosi na kabine,ale co jest dziwne ze nie jest to za każdym razem, dwa dni pod rząd rano po przejechaniu ok 10 km i postoju na wolnych obrotach dostawał wibracji a potem w drodzr powrotnej zero, normalna praca silnika. Ogólnie wiem że dwumas mi siada,bo szarpie przy ruszaniu ale co chodzi o prace na wolnych obrotach to było ok. Zresztą jak by padł dwumas to silnik chyba by wibrował caly czas a nie jadnego dnia tak a drugiego nie.Moze ktoś miał podobny problem. Moze chodzi o wilgoć i coś z elektroniką bo tak jest z rana drugi dzień bo po poludniu jest ok,bo auto stoi na dworze.

Powracam do tematu bo dziś zapaliła mi się kontrolka silnika taka pomarańczowa i nie wiem czy to nie jest spowodowane tymi wibracjami silnika które miałem cztery dni temu co pisałem wcześniej,mimo ze nic w ostatnich dniah się nie działo dzis wlasnie wyskoczył błąd, nie znam się na tym i nie wiem czy mogę spokojnie jeżdzić do jutra chociaz aby pojechać i podpiąc go pod kompa i może coś pokaże skąd to sie wzieło. Może to coś z wtryskami że tak telepało budą coś przytkało. Może cos doradzicie.
Zapisane

KURCZAK:)
szlapa4 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Passat B5 97r TDI

« Odpowiedz #54 - Sobota, 14.11.2015, 21:05:51 - NIEPRZECZYTANA »

Zarejestrowałem się tutaj, głównie dlatego, iż planuję zakup Seat Altea 1,9 TDI i mam parę pytań, ale to nie tu....temat ten trafiłem, gdy przeglądałem chwilę forum i napiszę Wam....też w moim passacie miałem drgawki silnika do tego stopnia że jak otworzyłem drzwi to podskakiwały aż 5cm... masakra...też wymieniłem poduszki silnika i skrzyni i  lipa... okazało się że łącznik elastyczny , ten przy kolektorze wydechowym był walnięty, ale że w pasku idzie pon pod jakimś kątem, nikt nie chciał mi tam nowego wspawać, za to na prostym odcinku rury niżej wspawaliśmy nowy kawałek i spokój..... to było metodą, albo się uda, albo nie wiem co mu jest...nie mam dwumasy....a znowu znajomy mechanik miał takie drgawki w vito 111CDI i było to spowodowane dwumasą, a o ile wiem Altea ma dwumase i inne nowsze seaty....
« Ostatnia zmiana: Sobota, 14.11.2015, 21:06:52 wysłane przez szlapa4 » Zapisane
Mariusz1.4
Gość



« Odpowiedz #55 - Środa, 25.11.2015, 20:39:31 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobny problem z trzęsieniem silnika, kabiny. Chodzi o Ibize 1.4 75KM (3 cylindry) 2005r. Podobny problem ponieważ u mnie drgania pojawiają się między 1600-2200 rpm. Na jałowym zero drgań. Pewien znajomy mi doradza, żeby przeczyścić turbinę. Byłem u dwóch mechaników i poduszki mam jak nowe. Uciążliwe to jest ponieważ żeby wbić piątkę trzeba się rozbujać aż do 80-90km/h delikatny spadek obrotów i redukcja bo wytrzymać nie można.
Już nie raz miałem sytuacje że silnik chodzi jak marzenie, aż do zgaszenia (cichutko, można powiedzieć że bez minimalnych obrotów). OBD nie pokazuje żadnych błędów

Napisano: Poniedziałek, 23.11.2015, 20:19:21


Byłem już u jednego mechanika... totalna klapa. Przejechał się autem, popatrzył jeszcze czy poduszki całe i mówi że to może być wina przegubu przy skrzyni. Nie mam pojęcia skąd u niego taki werdykt, ale chyba już tam nie wrócę.
Poszperałem trochę po innych forach i przyczynami u innych były:
- Wypalony któryś zawór wydechowy
- Źle ustawiony rozrząd
- Przestawiony wałek rozrządu o jeden ząbek
- Kable świec
- Problem z wałkiem balansowym
- Sonda Lambda

Gdzie pierw zacząć patrzeć ?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #56 - Środa, 25.11.2015, 21:46:48 - NIEPRZECZYTANA »

Lambda w TDI chyba nie występuje, kable świec to chyba tylko żarowych i tylko przy odpalaniu, źle ustawiony rozrząd i przestawiony wałek rozrządu to pod jedno podchodzi.
Te drgania występują na postoju przy wciśniętym sprzęgle przy tych obrotach 1600-2200? Czy występują podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła? Czyli jedziesz z prędkością x, przy obrotach, gdy występują drgania, wciskasz sprzęgło i utrzymujesz obroty silnika.
Zapisane

Mariusz1.4
Gość



« Odpowiedz #57 - Niedziela, 29.11.2015, 15:54:42 - NIEPRZECZYTANA »

Na jałowym lub wciśniętym sprzęgle w czasie jazdy drgania nie występują. Potrzebuję ok. 2600 obrotów aby wrzucić wyższy bieg i żeby silnik nawet nie zadrżał.

Napisano: Środa, 25.11.2015, 22:59:45


Rozrząd jest dobrze ustawiony. Sądzę że auto tak chodzi przez brak mocy przy pewnych obrotach.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #58 - Niedziela, 29.11.2015, 21:20:01 - NIEPRZECZYTANA »

Dwumas? Jest tam taki?
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Mariusz1.4
Gość



« Odpowiedz #59 - Niedziela, 29.11.2015, 23:34:38 - NIEPRZECZYTANA »

Raczej jest, ale wydaje mi się że to nie wina dwumasy bo na luzie nic nie rzuca
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wibracja silnika i trzęsienie kabiną
Skocz do: