+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» problem z odpaleniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpaleniem  (Przeczytany 20080 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
BIZONwawa
Gość



« Czwartek, 01.02.2007, 11:27:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć witam wszystkich mam samochodzik seata ibize z 93r. z silnikiem 1,3 z jedno punktowym wtryskiem
Jeździłem samochodzikiem do ostatniej kropelki benzynki zdarzyło mi się to kilka razy nawet jak zgasł to go troszkę kręciłem
A teraz po tej akcji mam problem zawsze, gdy postoi kilka godzin bez odpalania musze go kręcić z 10 minut zanim odpali a potem jak zapali to jakoś idzie normalnie i mogę go wyłączyć i zpalic dziwne nie miałem wcześniej takiej sytuacji, ale nawet jak było zimno to może raz mi się zdarzyło, że go kręciłem a teraz musze non - stop
Zdjąłem pokrywę filtra pod nim był wtrysk jak go kupiłem był czysty świeciło się a teraz jak zajrzałem to był osad na bokach wtrysku i na wtrysku czy możliwe, że zapchałem wtrysk jakimś syfem i jak ewentualnie do usunąć poproszę o pomoc Chyba, że macie panowie inny pomysł, co mogło się stać. Jestem po wymianie filtra i świec przejeździłem na nich 5 tysi
Posiadam samą benzynę bez instalacji mam zamiar montować dopiero

[ Dodano: 2007-02-01, 11:34 ]
rano rozebrałem troszkę wtrysk były tam 2 styki z plusem i minusem cale były w benzynie wytarłem je nio i przed załozeniem pokrywy i filtra przegazowałme samochodzik po 2 godzinkach sprawdziłme czy odopala nio i jak narazie działa
zobaczymy co bedzie dalej
Zapisane
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 08.03.2007, 18:37:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,ja też jeździłem kilka moze nawet kilkanascie razy do końca rezerwy(co wiem już że nie było madre),ponieważ spaliła się pompa paliwa a koszty sa nie małe.Tak więc w miniony wtorek wymienili mi pompe-teoretycznie przy odpalaniu uwazam ze nie powinno być teraz problemu,a jest.Mianowicie tylko na zimnym silniku,lub gdy pare godzin postoi.Musze go troche dłużej krecic ale max za 2-3 razem zapala.Wymieniłem przewody i świece.Nie sprawdzałem cewki,kopułki i palec rozdzielacza czyste.Nowy równiez czujnik temp.cieczy.Co mogę jeszcze sprawdzić samemu?Dodam jeszcze że wczesniej przy uruchamianiu jak juz zaskoczył to odrazu wskakiwaly obroty na ssaniu,a teraz to pare sekund minie zanim obroty osiagna odpowiedni poziom na ssaniu,no i troche trzesie-tak jakby chciał ale nie ma siły i coś mu nie pozwala,czy może to byc po części wina filtra paliwa? Bede wdzieczny za sugestie...
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 08.03.2007, 19:55:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaco"
teraz to pare sekund minie zanim obroty osiagna odpowiedni poziom na ssaniu,no i troche trzesie-tak jakby chciał ale nie ma siły i coś mu nie pozwala

Objaw jakby nie chcial zaskoczyc jakis cylinder. Normalnie sugerowalbym wymiane swiec lub przewodow. Ale wymienione. Moze jednak rozdzielacz? Choc idac ta droga mozna wymienic pol auta i nie znalezc przyczyny.
Cytat: "jaco"
max za 2-3 razem zapala

Tzn za 2-3 obrotem wolu, czy 2-3 razy przekrecany kluczyk?
Jesli to pierwsze to nie wymagaj cudu od 12 letniego samochodu.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 08.03.2007, 20:14:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaco"
troche trzesie-tak jakby chciał ale nie ma siły i coś mu nie pozwala,czy może to byc po części wina filtra paliwa?

A na pewno układ paliwowy jest odpowietrzony?
Może sprawdź, czy nie ma bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.03.2007, 15:23:41 - NIEPRZECZYTANA »

oki,sprawdze ten uklad paliwowy-tylko powiedz mi jak sie go odpowietrza...A tak na marginesie dziś od rana jeździłem i tego problemu nie mialem-odpalał od razu,po nocy też...ale sprawdzilbym jeszcze ten układ. :szpieg:
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Piątek, 09.03.2007, 15:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaco"
tylko powiedz mi jak sie go odpowietrza

Układ paliwowy powinien sam odpowietrzyć się - benzyna krąży w układzie i powietrze wypychane jest przez benzyne...

Problem polega na tym, że jak wyjeździsz całą benzyne to układ zapowietrza się i czasami po zatankowaniu potrzeba go odpowietrzyć, żeby można było jeździć dalej.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
niutos
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 16.03.2007, 15:10:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Ja mam jeszcze ciekawszy problem. Paliwo nie dochodzi do urządzenia wtryskowego przewodem dolotowym, tylko przewodem odprowadzającym paliwo z urządzenia wtryskowego. Sprawdziłem pompę - podaje paliwo przewodem odprowadzającym, a za filtrem paliwa benzyna się nie pojawia, wymieniłem filtr paliwa, przedmuchałem przewody paliwowe pomiędzy pompą i filtrem paliwa. Zamieniłem również końcówki przewodów paliwa przy urządzeniu wtryskowym. Niestety bez efektów - nadal paliwo nie dochodzi do urządzenia wtryskowego. Może wiecie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Zapisane
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #7 - Piątek, 16.03.2007, 19:10:27 - NIEPRZECZYTANA »

No to rzeczywiście zagadke masz niezłą... :?:   A ja wkoncu po wymianie tej pompy paliwa,nie wiem do konca co jest dalej z tym odpalaniem,poniewaz na zimnym nie ma problemu,pali od razu a na rozgrzanym silniku nie i musze dodać gazu zeby chodził...Wczesniej tak nie mialem i czy zimny czy goracy -palil od razu...ale wyczytałem w  pewnej mądrej książce ze moze wystapić  potrzeba dodania gazu na gorącym silniku-wiec juz sam nie wiem co mysles na ten temat. :niewiem:
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 19.03.2007, 22:25:38 - NIEPRZECZYTANA »

Z tym niedocieraniem benzyny do wtrysku to nie jest duży problem. Trzeba szukać po przewodach i tyle. Zobaczyc pochłaniacz par paliwa. Zobaczyć pompe czy w ogóle podaje paliwo. Sprawdzić czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza. A co do problemu poprzednika to może odczytaj błędy na kompie. To może Ci pomóc.
Zapisane
niutos
Gość



« Odpowiedz #9 - Sobota, 24.03.2007, 19:37:47 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za podpowiedź ale już doszedłem do tego co jest źródłem pojawiania się paliwa w przewodzie powrotnym (przelewowym) a nie w dolotowym. Otóż okazało się, że pompa paliwa obraca się ale nie podaje benzyny. Zatkany jest przewód przechodzący wewnętrz pompy. Obracająca się turbina powodowała wypływ benzyny do przewodu powrotnego. Teraz mam problem z odetkaniem tego przewodu w pompie. Jest to rurka plastikowa, przechodząca od turbinki, następnie wewnątrz obudowy pompy i wychodzi górą pod kątem 90 stopni. Próbowałem na krótko uruchomić pompę zanurzoną w benzynie ale nic górą nie wychodzi. Dmuchając w tą rurkę odczuwalna jest całkowita blokada (może jest tam zawór oporopowrotny?). Podczas ssania odczuwam lekkie przepuszczanie powietrza. Czy ktoś ma jakiś sposób na odetkanie tego przewodu?

[ Dodano: 2007-03-28, 22:37 ]
Doszedłem do tego co jest problemem. Otóż pompa paliwa pomimo, że obracała się nie podawła paliwa. W środku musi być jakiś zawór, który nie przepuszcza benzyny z powrotem. Coś w niej się zablokowało i nie podawała benzyny. Ale teraz jest OK. Nowa pompa na Allegro kosztowała mnie 90zł wraz z kosztami przesyłki - kurierem. Nabrałem wprawy przy demontażu i montażu pompy. Pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #10 - Sobota, 31.03.2007, 08:45:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cóż u mnie nadal lipa z tym odpalaniem...na zimnym bez problemu...a na cieplym musze dodawac sporo gazu...Czy to normalne i dać sobie spokój ...Sam juz nie wiem ,wczesniej nie mialem problemu czy byl zimny czy cieply,palił od razu...Moze ktoś ma jakis pomysł?czekam na sugestie.pozdro.
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Sobota, 31.03.2007, 09:50:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaco"
...na zimnym bez problemu...a na cieplym musze dodawac sporo gazu...
masz LPG ? Bo wtedy wystepuje taki problem  :zakrecony:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #12 - Sobota, 31.03.2007, 22:35:09 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie przy LPG na wtrysku jednopunktowym występuje tak problem. Jak chcesz to szukaj przyczyny ale główną przyczyną może byc posiadanie instalacji...jeśli takową posiadasz. Jeśli nie to zwróć uwagę na silniczek krokowy.
Zapisane
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #13 - Środa, 04.04.2007, 18:00:50 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mam LPG.A silniczek krokowy-co ma z tym wspolnego? z tego co sie orientuje to on odpowiada za ssanie ,a na zimnym odpala bez problemu i ssanie działa normalnie.Jakieś nowe sugestie?? pozdrawiam
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Środa, 04.04.2007, 18:52:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jaco"
z tego co sie orientuje to on odpowiada za ssanie

Chyba nie tylko.
Sprawdzales cos VAGiem? Moze sonda.
Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» problem z odpaleniem
Skocz do: