Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty (Przeczytany 27884 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #15 -
Czwartek, 12.04.2007, 14:44:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy
apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdzenia)
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #16 -
Czwartek, 12.04.2007, 16:34:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdzenia)
Oj, niestety...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
paolo
Gość
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #17 -
Poniedziałek, 18.06.2007, 21:30:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
130 km - byl fun przez pierwszy tydzien...potem jechalem na diagnostyke bo myslalem ze mi sie cos wysralo - nie jedzie
Zapisane
loooop
Gość
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #18 -
Czwartek, 28.06.2007, 09:00:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "paolo"
130 km - byl fun przez pierwszy tydzien...potem jechalem na diagnostyke bo myslalem ze mi sie cos wysralo - nie jedzie
to chyba normalne tez ma ibi z ASZ i dokładnie po 2 tygodniach pojechałem sprawdzic czy wszystko jest ok, czlowiek przyzwyczaja sie do mocy i nie robi to juz takiego wrazenia, dobrym sposobem jest sie przesiasc na jakis inny samochod o wiele słabszy najlepiej, raz jezdziłem zastepczym czinkłeczento 900 bo klepałem blachy, oj jak ja sie steskniłem za moja ibi :zakrecony:
Zapisane
nerwus
Gość
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #19 -
Piątek, 29.06.2007, 06:26:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Poprostu "więcej mocy" i bez gadania
Cytat: "shazan"
po co te wszystkie chipy, swapy itd. itd?
Jak komuś nie potrzeba węcej to nikt go nie zmusza :test: co kto lubi
Cytat: "KYS"
Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy
nic dodać nic ująć
Pozdro
Zapisane
pestkos
Użytkownik
Offline
Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #20 -
Piątek, 20.07.2007, 16:43:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie mam 160 koników ale tak jak poprzednicy pisali wyzej szybo sie człowiek przyzwyczaja
jezdziłem przez 4 tygonie tranzitem jak wsiadłem do mojej corbi myslałem ze mi głowe urwie od przyspieszenia
Wspomniało mi sie wtedy jak wsiadłem po raz pierszy do corbi gdy ja kupywałem :love: zakochałem sie w niej od razu.
Zapisane
*ADAM*
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #21 -
Poniedziałek, 23.07.2007, 16:18:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja też jak tak miałem że przez pierwsze 2 tygodnie 130 PS robiły na mnie wrażenie, teraz ma koło 180 PS i już się przyzwyczaiłem a czasami zastanawiam sie czy nie jezdzi zbyt wolno
Zapisane
nerwusek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Toledo 1L 1.9TDI
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #22 -
Sobota, 07.02.2009, 09:24:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: shazan
Panowie tak się czasem zastanawiam skąd ta aż tak bardzo zdeterminowana walka o konie...w końcu to tylko ibizka - nie umniejszając (i mojemu) samochodzikowi, to uważam że moc 130 KM na takie maleństwo jest aż nadto, spalanie w normie, a jak często butujecie swoje samochodziki aby osiągnąć takie moce piekielne?
! Na zlotach, czasem pod światłami , na 1/4?, Czy nie lepiej w takiej sytuacji było by pomyśleć o czymś ze sztywniejszym nadwoziem, wytrzymałością i mocą iście sportową. Zwiększenie mocy to i poprawa trakcji a przy takim małym i krótkim samochodziku astosowanie sztywnego zawieszenia nie należy chyba do przyjemności a chyba tj. i ja, i Wy używanie samochodu na codzień do "normalnego" przemieszczania się z punktu A do B. Już 16' calowe felgi z niskim profilem i lekko usztywnione zawieszenie daje popalić kręgosłupowi na naszych cudownych drogach a co dopiero bardziej gruntowne modyfikacje?. Dlatego też bluzg się dyskusji postanowiłem zabrać ,swoje skromne zdanie, w poszukiwaniu odpowiedzi..?... po co te wszystkie chipy, swapy itd. itd?
:zakrecony:
po to ze by sprawić sobie przyjemność a jak kto to naprawdę lubi to przeżyje twarde zawieszenie i duże koła
a wiem co to znaczy bo ibi nerwusa ma 17calowe koła i bardzo twarde zawieszenie
Zapisane
Bóg stworzył Seata bo wie co to prawdziwe piękno!! A inne marki?? Bo ma poczucie humoru
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #23 -
Sobota, 07.02.2009, 09:40:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
To zes kotleta odgrzal
Zapisane
uxon
Świeżak
Offline
Samochód: byc moze Ibiza ;)
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #24 -
Poniedziałek, 06.08.2012, 12:01:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Szukam dla siebie małego szybkiego autka, którego koszty utrzymania nie doprowadzą mnie do bankructwa. Do tej pory moim faworytem było clio sport. Niedawno jednak znajomy zwrócił moją uwagę na Ibizę FR TDI 130 KM. Z jego zapewnień wynikało, że to z grubsza ten sam silnik co 1.9TDI 90KM z paroma zmienionymi szczegółami, co daje wysoką dynamikę przy niskim spalaniu oraz niskiej awaryjności (i dużej ilości części zamiennych).
Przeglądąc internet w posuzkiwaniu iformacji o Ibizie, natknąłem się na model TDI 160KM, który rzeczywiście ma osiągi porównywalne z Clio Sportem, a przy tym pali niewiele więcej niż Ibiza w wersji 130KM. Zastanawiam się jednak jakie są różnice w budowie silników obu Ibiz. Czy wersja 160KM to tez konstrukcyjnie z grubsza to samo co niezawodny TDI 90KM? Jak wygląda awaryjność tej wysilonej jednostki oraz dostępność i cena części zamiennych? Czy kupując taki samochód (za ok. 20 tys. zlotych) nie okaże się,że będę musiał w niego zainwestować kolejne 10 tysięcy?
Zapisane
magius
Użytkownik
Offline
Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #25 -
Poniedziałek, 06.08.2012, 12:40:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Co do wersji 160 KM to pewnie jest wersja 130KM z chipem stąd taka duża moc silnika
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #26 -
Poniedziałek, 06.08.2012, 12:47:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
za 20 tys cupra w TDi to te 10tys na 99% dołożysz i nie wiem czy starczy...
zarówno 160 jak i 130 to inna generacja silników niż 90tka czy 110tka , różnica jest w układzie paliwowy,
stare silniki są oparte o pompę wtryskową + wtryski a nowe o układ pompowtryskiwaczy...
co do awaryjności to diesel jest jest spoko o ile ma faktyczny przebieg i ktoś o niego dbał w innym przypadku jak kupisz paścia z nalotem 400tys a licznikowo 150 to włożysz w niego grubą kase...
za 20 tys kupisz 130stkę która spokojnie podkręcisz samym softem na 160ps i nie będzie to zbytnie obciążenie dla tego silnika i osprzętu..
róznica w silniku pomiędzy 160 a 130 to inny intercooler oraz inna turbina reszta jest taka sama, jak Ci się chce bawić i szukasz emocji to pełno jest projektów 130ps na 200ps, koszt tego typu zabawy stosunkowo jest niewielki po turbo 1tys, soft 1tys IC 1tys i masz +/-200ps, te silniki spokojnie to znoszą ewentualnie możesz wtedy szykować się na zmianę sprzęgła za 1,5tys .
Taka ibiza 200ps/400nm robi wiatrak z clio 172ps
jak Cię stać na PB to ja bym poszukał ibizy z 1.8T pod maską tam samysm softem i wydechem robisz 200ps
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
«
Odpowiedz #27 -
Poniedziałek, 06.08.2012, 12:58:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: uxon
Czy kupując taki samochód (za ok. 20 tys. zlotych) nie okaże się,że będę musiał w niego zainwestować kolejne 10 tysięcy?
A czy jak dziś zainwestuję 20 tys. w akcje KGHM to zarobię, czy stracę w ciągu najbliższych 2 lat?
Przecież wydatki na auto zależą od jego wieku, stanu, traktowania i wielu innych parametrów. Marka i model może mieć na to wpływ, ale nie musi.
1,9 TDI 130 KM to nie jest to samo co 90 KM i koszty ewentualnych awarii są wyższe w 130 KM. Inne jest choćby zasilanie (pompa vs pompowtryski, bo zakładam, że o tych wersjach mowa). Mówi się, że 1,9 TDI PD to jeszcze te z tych "niezawodnych", ale patrz poprzedni akapit.
No i po co ja to piszę? Kacperix to już nie pierwszy raz mnie ubiegasz. Śledzisz mnie na forum czy co?
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...