Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: boczne uderzenie w koło - jakie szkody?  (Przeczytany 28446 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 06.07.2008, 19:01:07 - NIEPRZECZYTANA »

obejżałem dokładniej opone, druty przerwane, dziura jak diabli, tylko na smietnik, do tego dwie felgi pokrzywione będzie ponad 500pln w plecy
Zapisane
pawlo1123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Ibiza '04 bby

« Odpowiedz #46 - Sobota, 11.10.2008, 23:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

Odświeże trochę temat. Otóż ja też miałem swego czasu boczne uderzenie w krawęznik (dokładnie prawym przedim kołem). Wahacz się zgiął i poszedł do wymiany. Ale zauważyłem że jeszcze jak hamuję to są drgania na kierownicy. Zapewne tarcza hamulcowa też musiała się lekko skrzywić. Ale oprócz tego co mnie zastanawia to fakt iż kierownica ma tendencję do skrecania w lewo. Generalnie jak puszczę ją na prostej drodze to auto jedzie prosto, ale jak są jakiekolwiek nierównośći (tory, dziury, itp) to kierownica zawsze ciągnie w lewą stronę. Sytuacja powtarza się również gdy wyhamowywuję auto do zera i na przykład dojeżdżam do świateł, auto się toczy, hamuję i kierownica skręca sama parę stopni w lewo. Macie jakieś mądre spostrzeżenia na ten temat? Dodam jeszcze że zbieżność po wymianie wahacza była oczywiście robiona.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 11.10.2008, 23:18:55 wysłane przez pawlo1123 » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #47 - Sobota, 11.10.2008, 23:56:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pawlo1123
Dodam jeszcze że zbieżność po wymianie wahacza była oczywiście robiona.
A kąty pochylenia przednich kół też były sprawdzane?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
pawlo1123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Ibiza '04 bby

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 12.10.2008, 11:29:03 - NIEPRZECZYTANA »

Tzn geometria też była robiona wiec kąty pochylenia zapewne też.
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #49 - Niedziela, 12.10.2008, 11:41:56 - NIEPRZECZYTANA »

a półoś nie skrzywiła się? ja po uderzeniu w krawężnik też miałem wahacz do wymiany i półośkę, przy większych prędkościach kierownica dość mocno drgała, wg mnie tarcza nie powinna się wygiąć, a jeżeli Ci ściąga podczas hamowania, to może jeden hamulec mocniej działa?   
Zapisane

pawlo1123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Ibiza '04 bby

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 12.10.2008, 15:34:57 - NIEPRZECZYTANA »

Wibracji nie ma na kierownicy nawet przy 170 takze moze to nie poloska. Wystepuja one tylko podczas hamowania, zwlaszcza lekkiego. Musiala sie lekko ta tarcza chyba znieksztalcic bo przed to przygoda wszystko bylo ok. Ale najbarzdiej to zastanawia mnie fakt ktory opisalem powyzej:
Cytat: pawlo1123
Ale oprócz tego co mnie zastanawia to fakt iż kierownica ma tendencję do skrecania w lewo. Generalnie jak puszczę ją na prostej drodze to auto jedzie prosto, ale jak są jakiekolwiek nierównośći (tory, dziury, itp) to kierownica zawsze ciągnie w lewą stronę. Sytuacja powtarza się również gdy wyhamowywuję auto do zera i na przykład dojeżdżam do świateł, auto się toczy, hamuję i kierownica skręca sama parę stopni w lewo.
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 12.10.2008, 18:13:48 - NIEPRZECZYTANA »

też mi się zdaje, że przy hamowaniu tarcza daje znać o sobie. A co do skręcania kierownicą to sprawdź ciśnienie w kołach:) Równie dobrze może Ci lepiej łapać lewa strona i koło jest mocniej przyhamowywane i dlatego ściąga. A może dlatego ściąga przez te drgania na kierownicy. Najpierw je zlikwiduj a potem dumaj:)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #52 - Niedziela, 12.10.2008, 19:27:37 - NIEPRZECZYTANA »

Zamień koła z lewej na prawe-u mnie pomogło na ściąganie :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
punisher
Gość



« Odpowiedz #53 - Czwartek, 16.10.2008, 08:58:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
Zamień koła z lewej na prawe-u mnie pomogło na ściąganie

Tylko sprawdź czy nie masz opon kierunkowych.... ;) Bo wtedy to cię ściągnie wiesz gdzie ;D
Zapisane
sadki1980 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA,1994,TDI 90KM

« Odpowiedz #54 - Sobota, 06.10.2012, 15:04:21 - NIEPRZECZYTANA »

witam,ja miałem podobna sytuacje na autostradzie i mam prosbe o porade jak wymienic przegub,jakie narzedzia potrzebuje?,prosze o pomoc
Zapisane
abc1992cba Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Samochód: Ibiza '02 1.9 TDI

« Odpowiedz #55 - Środa, 03.06.2015, 19:11:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam forumowiczów.
Jak w temacie, mialem mały incydent na drodze co skończyło się na szczęście tylko spotkaniem z krawęznikiem. Niestety po tym zdarzeniu mam wrażenie, ze kolo cofnelo mi sie kawalek do tylu. Do tego przy skrecie ociera mi o blotnik. Podczas hamowania slysze mocne tarcie i widze slady na tarczy szerokosci 1mm. Jak sciagnalem kolo, mimo ze nie zmniejszylem wysokosci na lewarku (oba kola byly w powietrzu) nie moglem spowrotem go nalozyc. Na oko nie bylo widac sladow skrzywienia na zadnej czesci. Jestem za granica,a tu odwiedzenie warsztatu moze skutkowac nie malym wydatkiem i ciezko sie dogadac. Moze ktos mi powiedziec co moglem uszkodzic po za wachaczem? Pozdrawiam i z gory dziekuje ;)

od KYS: Proszę zapoznać się z regulaminem forum.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.06.2015, 09:06:42 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #56 - Czwartek, 04.06.2015, 08:17:14 - NIEPRZECZYTANA »

byl taki temat, polecam poszukac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» boczne uderzenie w koło - jakie szkody?
Skocz do: