+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka  (Przeczytany 84166 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Guteq Mężczyzna
RED EVO1
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostróda
Samochód: Red EVO1

« Odpowiedz #90 - Środa, 11.02.2009, 23:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

dzwiek dzwiekiem  ale  jak ktos chce  odetkac wydech to albo rurka   zamiast kata albo   wybic porcelanke  ,  jesli nic z niej niezostanie  < porcelanyki  w kacie >  to dzwiek  duzo sie niezmieni


|W swoim golfie wyczyściłem środeczek ale prawie żadnej różnicy nie zauważyłem dlatego zgodzę się że w benzyniaku taki zabieg zdaje efekt. Silnik jakby lepiej pracował.

A co z dieslem? Czy wyczyszczenie środka da taki sam efekt jak przy benzynowym silniku? Chce w swoim tdi usunąć nie zastępując to rurą w środku ani co gorsze jakaś strumienicą. Ktoś tak robił? Dawało ta jakieś efekty? Słyszałem rożne opinie i nie wiem czy warto bawić sie z katem przy moim AFN-ie.
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #91 - Piątek, 13.02.2009, 10:42:01 - NIEPRZECZYTANA »

Ja to robiłem, w miejsce kata rurka.

Przed zabiegiem, byłem nastawiony że pewnie mało co to da, ale jednak dało, szybciej się wkręca na obroty odczuwalnie zrywniejszy.

U mnie kat był mocno zasyfiony.

Pozdro

sorry nie zauważyłem że chcesz wypruć tylko środek, gadaliśmy przecież przez pm ;)

« Ostatnia zmiana: Piątek, 13.02.2009, 10:44:41 wysłane przez Jakobe » Zapisane
Guteq Mężczyzna
RED EVO1
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostróda
Samochód: Red EVO1

« Odpowiedz #92 - Piątek, 13.02.2009, 23:12:48 - NIEPRZECZYTANA »

latego właśnie zastanawiam się czy też będą efekty
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #93 - Sobota, 14.02.2009, 10:19:39 - NIEPRZECZYTANA »

Samo wybicie kata może poważnie zmulić auto. W puszce robią się zawirowania i spaliny się rozprężają by potem zostały wepchnięte z powrotem w dużo mniejszy otwór. To może spowodować złe opróżnianie ukł. wydechowego.
Przy okazji mam pytanie. Czy ktoś z was wymieniał kata z sondą na wylocie na rurkę? Co zrobić z sondą i czy będą jakieś efekty uboczne ew. wkręcenia jej w rurę?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 14.02.2009, 10:22:25 wysłane przez aboz » Zapisane
Guteq Mężczyzna
RED EVO1
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostróda
Samochód: Red EVO1

« Odpowiedz #94 - Sobota, 14.02.2009, 10:32:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
Samo wybicie kata może poważnie zmulić auto. W puszce robią się zawirowania i spaliny się rozprężają by potem zostały wepchnięte z powrotem w dużo mniejszy otwór. To może spowodować złe opróżnianie ukł. wydechowego.


A to się tyczy tylko diesla, bo w benzynie to wytestowałem i osiągi mojego golfa znacznie sie poprawiły, auto było odmulone dużo lepiej sie wkręcało, tylko właśnie nie wiem czy to samo będzie przy dieslu
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #95 - Sobota, 14.02.2009, 10:54:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Czy ktoś z was wymieniał kata z sondą na wylocie na rurkę? Co zrobić z sondą i czy będą jakieś efekty uboczne ew. wkręcenia jej w rurę?
Oj, może być problem... Ta druga sonda za katalizatorem została dodana, żeby sprawdzać jego stan. Wywalenie katalizatora przy układzie z dwoma sondami może być problematyczne, chociaż gdzieś widziałem, że są emulatory, które podłącza się zamiast drugiej sondy...

(ps.
poczytaj  :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic773726.html)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
radzio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: toledo 1,6 AZD

« Odpowiedz #96 - Niedziela, 29.11.2009, 19:39:30 - NIEPRZECZYTANA »

witam  mam pytanie wyciołem katalizator i wstawiłem przelotke a następnego dnia zapaliła się lampka czek seat toledo 2 1.6 azd czy to może być wina tego że nie ma katalizatora ??? .są dwie sądy lambda 1 przed katalizatorem a 2 za nim..
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #97 - Niedziela, 29.11.2009, 19:44:50 - NIEPRZECZYTANA »

Wspawaj katalizator, bo się nie ogarniesz z problemami. Nie wycina się kata w układzie euro 3. Zaglądnij na elektrodę, bo tam dogłębnie ten temat był opracowany.
Zapisane
radzio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: toledo 1,6 AZD

« Odpowiedz #98 - Wtorek, 01.12.2009, 19:33:15 - NIEPRZECZYTANA »

Katalizator nie wyciołem bo był dobry po prostu się rozsypał mechanik wstawił mi strumienice i powiedział że będzie ok !. Zastanawiałem się nad jakim zamienikiem katalizatora ale nie wiem czy to spełni swoją role czy komputer nie będzie wyłapywał błędu. Możesz mi podesłać stronę o której napisałeś . ;D  ;D
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #99 - Wtorek, 01.12.2009, 19:43:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: radzio
Możesz mi podesłać stronę o której napisałeś .
A możesz spojrzeć kilka postów wyżej? Znajdziesz link do tematu na elektrodzie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #100 - Wtorek, 01.12.2009, 21:52:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: radzio
mechanik wstawił mi strumienice i powiedział że będzie ok
no to teraz niech zrobi aby bylo OK :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #101 - Wtorek, 01.12.2009, 22:14:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: radzio
Zastanawiałem się nad jakim zamienikiem katalizatora ale nie wiem czy to spełni swoją role czy komputer nie będzie wyłapywał błędu.
Kup zamiennik, ale pamiętaj żeby spełniał normę euro 3 i miał zbliżoną wielkość do starego. Koszt około +/-500 zł z założeniem. Można spróbować wyłączyć sondę, żeby komp nie pobierał z niej sygnału, ale raz - można to zrobić wyłącznie za pomocą Vag-a, dwa - nie wiem jakie mogą być efekty takiego posunięcia.
Zapisane
radzio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: toledo 1,6 AZD

« Odpowiedz #102 - Wtorek, 08.12.2009, 20:12:41 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki dzisiaj byłem u innego mechanika kazał mi się dowiedzieć jaka norma jest dla tolka koszt euro 3 500zł euro 2 400zł z założeniem szukałem jaka norma jest dla niego ale teraz już wiem dzięki.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #103 - Wtorek, 08.12.2009, 22:28:58 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz dwie sondy to jest Euro 3.
Cytat: radzio
koszt euro 3 500zł
Czyli tak mówiłem.
Zapisane
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #104 - Czwartek, 19.01.2012, 15:59:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czytając wszystkie opinie zgłupiałem. pozbyc sie tego Kata czy nie... to jest pytanie. Wydaje mi sie że przez niego autko mi zamula ale boję sie skutków ubocznych. Chciałbym zeby moj leonek wreszcie odżył.
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Skocz do: