+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sonda lambda seat cordoba 1.6 sxe 99
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: sonda lambda seat cordoba 1.6 sxe 99  (Przeczytany 12618 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Sobota, 06.01.2007, 16:15:40 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich Seatowców
Mam taki problem że na 99,9% jestem pewny że pdała mi sonda lambda, sprawdziłem miernikiem przewód sygnałowy to praktycznie stoi na 0.1 V i niby wszystko jasne uszkodzona, ale odciąłem kostke (bo i tak wymagała wymiany) i zobaczyłem ze dziwne było połączenie przewodów : przewody od sondy  to 2 białe ,szary i czarny (wszystko jasne) od sterownika -biały, biało-czerwony, czarny, czarno-brązowy( juz mniej jasne) a połączenie ich to
             
sonda   biały   -   biało-czerwony
            biały   -   czarno-brązowy
            szary  -    czarny
            czarny -   biały
Wydaje mi sie że chyba od poczatku było źle podłączone , ale jak ktos jest fachowcem to czekam na odpowiedz bo bede montował nowa sonde i nie wiem czy mam podłaczyć tak samo?? Z góry dziekuje
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #1 - Sobota, 06.01.2007, 16:25:21 - NIEPRZECZYTANA »

Jak miałeś oryginalne złącza i w sondzie i od sterownika to raczej nie ma możliwości żeby było źle podłączone - chyba że ktos majstrował ale to byłoby widać. Zamiast sprawdzać miernikiem sonde podłącz przez VAGa do kompa i zobacz "co widzi" sterownik.
Zapisane
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #2 - Sobota, 06.01.2007, 16:29:58 - NIEPRZECZYTANA »

było podpiete pod Vaga i nic nie wykazało 0.0  a czasmi przy uszkodzonej cos tam wykarze wiec ciekawe czy była dobrze podłączona??

[ Dodano: 2007-01-06, 16:47 ]
a tak wogóle to samochód był ciągle serwisowany w aso, ciekawe czy jakis "fachowiec" w serwisie seata nie pomylił przewodów a autko mam od 3 miesiecy wiec nie wiem jakie kryje jeszcze niespodzianki
Zapisane
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Odpowiedz #3 - Sobota, 06.01.2007, 17:25:15 - NIEPRZECZYTANA »

jak kupisz nowa sonde to bedziesz mial instrukcje montazu i tam powinno byc napisane jak ja podlaczyc ( chodzi oczywiscie o kolory przewodow). Ale tak mi sie wydaje ze faktycznie chyba twoja sonda byla zle podlaczona
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #4 - Sobota, 06.01.2007, 17:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

Nie sądzę, żeby było źle podpięte. Przy wymianie odpinasz tylko kostkę i nie da się podłączyć inaczej no chyba że ......... . Padnięta sonda napięcie może pokazywać w różny sposób. Może podawać błędne informacje, albo nic nie podawać, albo jakąś stałą wartość, lub tylko po rozgrzaniu przy jakiejś tam temperaturze glupoty podawać. Pomyłkę można zrobić tylko jeżeli adoptujesz inną sondę np. od skody czy innego modelu audi, albo vw, bo wtedy musisz przepiąć piny w starą obudowę kostki.
Jeżeli auto było serewisowane a ASO to chyba nie wchodzi w grę pomyłka.
 bialy - grzałka
 biały - grzałka
 czarny - sygnał
 szary - masa
mówię to z pamięci ale chyba tak jest.
 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #5 - Sobota, 06.01.2007, 18:05:06 - NIEPRZECZYTANA »

no właśnie a u mnie grzałka była podłączona z masą i sygnałem cos tu nie tak chyba

p.s u nas w miescie chyba niezbyt pochlebnie sie mówi o tych "fachowcach" z serwisu
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Sobota, 06.01.2007, 18:46:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
było podpiete pod Vaga i nic nie wykazało 0.0  a czasmi przy uszkodzonej cos tam wykarze wiec ciekawe czy była dobrze podłączona??
 Nie rozumiem tego stwierdzenia! Albo sonda pokazywała jakąś wartość albo sterownik wywala błąd. Źle podpięta sonda albo przebicie na sondzie może nawet spowodować uszkodzenie komputera. Jedź do dobrego elektronika samochodowego na początek.  ps. a co ze spalaniem, mocą i ogólnie jak autko jeździ?
Zapisane
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #7 - Sobota, 06.01.2007, 19:07:26 - NIEPRZECZYTANA »

spalało ok 11l i falowały obroty
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #8 - Sobota, 06.01.2007, 19:20:30 - NIEPRZECZYTANA »

falowanie obrotów to bardziej związane z zabrudzoną przepustnicą niż z sondą ... a spalanie zwiekszone to fakt moze być m.in. wadliwe działanie sondy
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #9 - Sobota, 06.01.2007, 19:34:55 - NIEPRZECZYTANA »

przepustnice czyściłem dwa razy i jest ok  tak wykazało na vagu a przy brudnej przepustnicy obroty faluja delikatnie 900-1100 a przy uszkodzonej sondzie faluje wyżej
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #10 - Sobota, 06.01.2007, 19:40:17 - NIEPRZECZYTANA »

11l gdyby było na mieście to nie tragedia na 1.6 - ile ma KM? Falowanie obrotów to raczej nie od sondy...
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #11 - Sobota, 06.01.2007, 19:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

przy brudnej przepustnicy obroty skaczą w znacznie większym zakresie od 500 do 3000 i lepiej  :hmm:  .... a po czyszczeniu przeprowadziłes adaptację  :?:  :chytry:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #12 - Sobota, 06.01.2007, 20:48:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
.... a po czyszczeniu przeprowadziłes adaptację  

Przepustnica powinna dopasować się sama bez adaptacji trwa to dłużej, ale się dopasuje. Przy padniętej sondzie też mogą obroty wariować -błędny odczyt składu spalin do sterownika i komputer zwariuje - będzie się starał ustawić optymalne wolne obroty (kąt uchylenia przepustnicy, kąt wyprzedzenia zapłonu itd.) oczywiście to wszystko przy błędnych danych jakie komputer dostał. Dotyczy to wszystkich czujników zewnetrznych (sonda, czujnik temperatury, halla, czujniki podciśnienia, itd...) Jeżeli mówię głupoty to mnie poprawcie. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 07.01.2007, 16:25:33 - NIEPRZECZYTANA »

przepustnica przepustnica a my zeszlismy z tematu pytałem o podłączenia przewodów sondy lambda bez kostki kolory przewodów opisałem w pierwszym poscie
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #14 - Niedziela, 07.01.2007, 21:13:41 - NIEPRZECZYTANA »

Mam silnik inny 1.6AFT ale jak koniecznie chcesz to u mnie kolorki kabli sa następujące: z ECU biały z czerwonym paskiem--->biały+od sondy; z ECU biały z brązowym paskiem--->biały-od sondy; z ECU żółty ---> szary od sondy;  z ECU biały ---> czarny od sondy   W wiązce z komputera mam jeszcze jeden czarny przewód w ekranie razem z białym który do niczego nie jest podpięty (ciekawe czy w fabryce tak by zrobili?) Acha wtyczki mam oryginalne (chyba)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sonda lambda seat cordoba 1.6 sxe 99
Skocz do: