+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tarcze i klocki
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 46   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tarcze i klocki  (Przeczytany 403878 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #600 - Wtorek, 03.04.2012, 22:40:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: suhhar
ze wzgledu na zapieczone sruby mocujace zacisk ale to normalka w autach grupy VW

Nie zauważyłem takiej przypadłości w tej grupie aut... a szczególnie w tym modelu i rocznikach. Może miałeś marne narzędzia?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #601 - Wtorek, 03.04.2012, 23:04:44 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, mi jedna śruba wyszła z tulejką. Ale to tylko jedna.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #602 - Środa, 04.04.2012, 00:52:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Leemarvin, mi jedna śruba wyszła z tulejką. Ale to tylko jedna.

Kompletów hamulców w tych autach zrobiłem już mnóstwo ale nie zdarzyło się, żeby się śruby nie chciały wykręcić.
Tulejki owszem wyjdą na śrubie, jeśli ktoś wcześniej nie użył grama smaru teflonowego na ślizgach, ale same śruby wykręcają się bezproblemowo. Tam trzeba najpierw użyć młotka, a później porządnego klucza.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
suhhar Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 1.4

« Odpowiedz #603 - Sobota, 07.04.2012, 07:29:00 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin widocznie naprawiasz same nowe auta max 2-3 letnie. Ja u siebie w polo 14 letnim sam robiłem hamulce i tak samo wszystko zapieczone było musiałem kombinować jak te śruby odręcać żeby ich nie urwać albo gniazda nie wyrobić. U kumpla było tak samo. Wiec nie pisz mi ze nie ma problemów z robieniem hamulców bo jak nie jednego mechanika spytasz ile chce za robote hamulców to ci nigdy dokładnej ceny nie poda bo sam nie wie co go czeka.
Zapisane
szmatka90 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2003 Poj. 1.4

« Odpowiedz #604 - Sobota, 07.04.2012, 11:13:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam problem ponieważ w swoim Leonie chce wymienić tarcze i klocki hamulcowe i nie wiem kompletnie jakie wybrać z jakiej firmy i w ogóle nie wiem jaką mam średnice tarcz. Posiadam Leona o poj. 1.4 z roku 2003. Nie wiem czy pozostaje mi zmierzyć czy może wiecie jakie w tym modelu są.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #605 - Sobota, 07.04.2012, 12:08:37 - NIEPRZECZYTANA »

256x22 ostatecznie 280x22
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #606 - Sobota, 07.04.2012, 14:31:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: suhhar
jednego mechanika spytasz ile chce za robote hamulców to ci nigdy dokładnej ceny nie poda bo sam nie wie co go czeka

Bo tak działa większość profesjonalnych wymieniaczy, inaczej ich nazwać się nie da, byle tylko wydymać właściciela na kasę, naopowiadać głupot że to nie idzie, tamto się urwało, to do wymiany itd...
2-3 letnie auto to się naprawia teraz w ASO, bo zazwyczaj na tyle jest aktualnie gwarancja, więc nie trafiłeś zupełnie. Mechanik powinien mieć ustalony odgórnie cennik za usługi, wszystko "ponad", co wychodzi w trakcie powinno być na telefon/mail/osobiście itp, takie jest moje zdanie i znam wiele takich serwisów, które w ten sposób działają, a klientów mają w kolejce.
Kilka dni temu robiłem komplet tarcz i hamulców w polo 96`, sprowadzony z Niemiec. Śruby zacisków odkręciłem grzechotką 1/4", bo mi się nie chciało wstać do wózka po większą, ale widać było, że mechanik, który robił te hamulce poprzednio wiedział do czego służy klucz dynamometryczny i potrafił go zastosować w praktyce. Czego Ty pewnie nie zrobiłeś, tylko dociągnąłeś śruby do oporu, a potem się dziwisz, że nie da się odkręcić.
Polskie realia niestety...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
suhhar Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 1.4

« Odpowiedz #607 - Sobota, 07.04.2012, 19:03:10 - NIEPRZECZYTANA »

mylisz sie wlasnie kolego bo u siebie hamulce robiłem po mechaniku z niemieckiego serwisu bo auto mi znajomy przywiozł. Jak widac twoim podejsciem musiał to być polski mechanik.
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #608 - Poniedziałek, 09.04.2012, 16:10:23 - NIEPRZECZYTANA »

mylisz sie wlasnie kolego bo u siebie hamulce robiłem po mechaniku z niemieckiego serwisu bo auto mi znajomy przywiozł. Jak widac twoim podejsciem musiał to być polski mechanik.
a  skąd wiesz że w niemieckim serwisie mechanik użył klucza dynamometrycznego??:eye: to że serwis robi nie znaczy że robią tam wszystko tak jak trzeba
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #609 - Wtorek, 10.04.2012, 17:58:28 - NIEPRZECZYTANA »

Zrobiło się cieplej, szyby w dół... i mam drażniący problem.
Gdy zaczynam jazdę i tarcze są zimne wszystko jest dobrze.
Ale po 10tym hamowaniu na światłach, gdy tarcze się rozgrzeją delikatnie ocierają o klocki.
I nie było by nic dziwnego gdyby moje hamulce podczas delikatnego dotknięcia hamulca nie piszczały. A piszczą.
W chwili gdy jadę i nie dotykam hamulca (a klocki lekko sobie ocierają) wydobywa się doprowadzające do szału piszczenie przednich hamulców.
Co mogę z tym zrobić? Czy popełniłem jakiś błąd podczas wymiany hamulców? Źle cofnąłem tłoczek? Nie wyczyściłem czegoś? To piszczenie jest nie do zniesienia.

Dodam, że wszystko hamuje dobrze, nic nie bije itp. Płyn wymieniony 3 mies temu.
Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 10.04.2012, 18:07:01 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #610 - Wtorek, 10.04.2012, 18:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

naj lepsza opcja to zmiana klockow na inne, co zakladales?
jezeli szkoda jeszcze wywalac to rozmontuj, wyczysc prowadnice i nasmaruj a klocki zmatuj solidnie papierem sciernym, jak problem powroci to wymiana :-X
mam tak okresowo z klockami TRW na tyle :evil:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #611 - Wtorek, 10.04.2012, 18:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam te pechowe zimmermanny. (Gfno jakich mało)

Tak własnie myślę, o wymianie klocków na inne.
Ale wcześniej pobawię się z nimi tak jak radzisz.

Sprecyzuj tylko co masz na myśli mówiąc zmatowić? Po prostu parę razy przejechać je grubym papierem?

Wszystko jest nowe, komplet ma 6-7tys.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #612 - Wtorek, 10.04.2012, 19:02:29 - NIEPRZECZYTANA »

papier na plaski stol i trzesz klockiem az solidniego go podrapie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
przemo100686 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF

« Odpowiedz #613 - Czwartek, 26.04.2012, 22:29:42 - NIEPRZECZYTANA »

a jeśli konieczna już wymiana na nowe? ja dość ostro i sporo hamuję, nawet po mieście i po roku ostrej jazdy, czyli ok 20.000 km zrobiło się trochę "gumowo" na heblach. tylko zmiana klocków czy też wina płynu? a jeśli nowe klocki to jakie? chciałem kupić ebc green stuff ale gdzieś wyczytałem, że strasznie drapią seryjne tarcze (mam fr tdi) i są do kitu. jakie macie opinie?

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #614 - Piątek, 27.04.2012, 07:47:46 - NIEPRZECZYTANA »

wymiana seryjnego plynu co 2 lata ale mozliwe ze go zagotowales i dla tego jest "gumowo"
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 46   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tarcze i klocki
Skocz do: