+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» glowica sie psuje, silnik w Toledo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: glowica sie psuje, silnik w Toledo  (Przeczytany 3554 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
przemekt
Gość



« Piątek, 15.12.2006, 07:32:39 - NIEPRZECZYTANA »

Mój toledo znowu się psuje. Wymieniałem w nim ostatnio głowicę (była regenerowana) i uszczelkę pod głowicą (już drugi raz w ciągu pół roku - u tego samego mechanika). Gdzieś tak po 2 000 km zaczął mi wyciekać olej z pod uszczelki pod głowicą i dodatkowo słyszę stukanie (tak jakby rura wydechowa udeżała o silnik) gdzieś w okolicy silnika (na dole). Stukanie słychać tym bardziej im silnik jest bardziej rozgrzany. Co to może być? Może to mieć związek z wyciekającym olejem?
Druga sprawa to moc silnika. Mam 2.0 benzyna V8 115 KM. Przejechane 250 000 (ale były wymieniane pierścienie, regenerowana głowica, przewody, świece, rozrząd... i dużo innych części). Bezpośrednio po naprawie mogłem się rozpędzić do 190 km/h. Może dla tego silnika nie jest to super wynik, ale przecież on już swoje przeżył. A teraz nie wyduszę z niego więcej niż 160 km/h. Nie wiem czy to może mieć związek z tym stukiem i wyciekiem oleju. Aha, stukanie słychać najbardziej przy 2000 obrotów lub jak jest na luzie. Powyżej tych obrotów i w trasie nic nie słychać. Jeśli możecie coś poradzić byłbym wdzięczny.
Aha. Jeszcze jedno. Ubywa mi płynu z chłodnicy. Gdzieś tak pół litra na 2 000 km. Temp. mam cały czas 100 stopni, czy to w trasie czy w mieście. Mechanik powiedział mi że tak jest bo mam założoną instalację gazową i przez to jest większy obieg. Ma ktoś może toledo z instalacją gazową? Rzeczywiście temp. jest ok 100 stopni? Już nie wiem co mam robić z tym autem. Spuścić ze skały, czy co? ;) Nie chcę iść znowu do mechanika żeby mnie skasował na 1000 zł i nic nie zrobił. Macie jakieś rady? Może lepiej kupić nowy silnik? A jeśli tak to ile mogło by to kosztować z wymianą?

Pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 15.12.2006, 11:34:19 - NIEPRZECZYTANA »

Zwiazek z wyciekajacym olejem ma branie plynu chlodzacego.
Stukanie jakos dziwnie okresliles, jezeli tlumik to sprawdz na kanale zle moze to cos w silniku...

Wydaje mi sie ze cos z te glowica jest nie tak. A ten mechanik nie daje gwarancji na to co robi? Skoro tak czesto u niego bywasz. Ja bym go gonil niech to poprawia!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
lysyboss
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 21.12.2006, 12:13:22 - NIEPRZECZYTANA »

miałęm taki sam problem i nic nie pomagało,  jeżdziłem tak dopuki doputy sie silnik nie zatarł, jeden tłok nie pracował i za nim poszłą reszta, wymieniłem silnik i najbliżesz mu części rozrząd  itp i teraz chodzi jak marzenie silnik kupiłem na szrocie po świeżej stłuczce, masakra z całęgo samochodu ale silnik był w bardzo dobrym stanie, w środku cylindry tłoki jak nowe sam silnik kosztował 1500 zł z wymiano i ze wszytskim 2100zł ale i tak musiałęm to zrobić bo bym nie jeździł  :mikolaj:
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 21.12.2006, 16:01:57 - NIEPRZECZYTANA »

przemekt,  no to masz na pewno uszczelke pod głowica ja bym CI radził kupic nowa głowice znaczy  jakas uzywana a nie regenerowac stara
a tak wogole pasuje zrobic Ci planowanie głowicy bo z tego pewnie jest to ze Ci ubywa płyny chłodniczego nie masz rownej powierzchni głowicy  a to nie jest za dobrze dla silnika gdy z olejem jest płyn a tak wogole po kazdej wymianie uszczelki gdy przedmuch masz na uszczelce powinno sie planowac głowice
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» glowica sie psuje, silnik w Toledo
Skocz do: