+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka od oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kontrolka od oleju  (Przeczytany 199490 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
wYpor
Gość



« Odpowiedz #30 - Czwartek, 05.10.2006, 19:23:33 - NIEPRZECZYTANA »

Łącze sie z Wami w bólu. Dzisiaj i mnie to spokało. Jachałem dziś do Katowic. Mniej wiecej przez 1,5 h nie schodziłem z 3,500 RPM i podobnie jak u Was zaczęła mi migać lampka od ciśnienia oleju. Zatrzymałem się, sprawdziłem olej i jak nie znalazłem przyczyny pojechałem dalej. Potem jeszcze raz mi się zaświeciła, a że byłem 300 km od domu to wyluzowałem i zacząłem jechać nie przkraczając 3,000 RPM, co pomogło, bo kontrolka więcej nie mrugnęła. Po oględzinach u znajomego serwisanta wygląda to wyjatkowo nieciekawie. Powiedział, że może to być wina pompy bądź czujnika, i wtedy gitara, ale najprawdopodobniej jest to już koniec pierścieni bądź panewek, więc kaplica. Dodam, że mój Seat ostanimi laty śmigał na GTX Magnatecu, teraz zalałem tym samym co 4th_horseman, czyli mineralnym Mobilem 1. Pewnie go trochę przeczyściło i stąd problemy. Próbował ktoś z Was na to wymienić filtr oleju? W serwisie zjebali mnie, że mam polskiego filtrona (sic!) i poradzili, bym najpierw zaczął od najtańszego wariantu i kupił oryginalny filtr. Pożyjemy, zobaczymy. Jakby co to podzielę się z Wami rezultatami. Pozdrawiam.
Zapisane
Bavar
Gość



« Odpowiedz #31 - Piątek, 06.10.2006, 00:00:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam w kregu przesladowanych czerwona lampka :ok: oby nie mrugala wiecej  :pub:
Wiec tak, w sobote jade wymienic olej dzis bylem sie umowic na termin nabaknolem o lampce gosc podniusl klape i powiedziale ze filtr nieorginalny i nie ma takiej samej przepustowosci jak orginal dlatego podobno olej sie gotuje i stad ta lampka bakal cos ze silnik w dupe dostaje bo sie przegrzewa. Chodz rano jak wstaje przy pierwszym odpaleniu swieci sie gdy lekko dodam gazu gasnie. Jak wymnienie w sobote olej i filtr dam znac, bujne sie na autostradzie w ta i spowrotem i zobaczymy czy sie zapali oczywiscie bede krecil wysoko. Mam nadzieje ze bedzie ok inaczej kaplica  ;-)
Pozdrawiam
Zapisane
ARKOW Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WARSZAWA
Samochód: Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))

« Odpowiedz #32 - Piątek, 06.10.2006, 06:35:41 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktoś miał podobną sytuację w swoim Seaciku??? Czy tylko u mnie i heartlessa coś takiego się dzieje??!!

[ Dodano: 2006-10-07, 13:22 ]
Coś się niedobrego chyba dzieje z moją Ibi. Teraz po włączeniu stacyjki kontrolka ciśnienia oleju zamiast świecić się to  :shock: [shadow=red]miga[/shadow]. RATUNKU !!! Czy ktoś wie co to może być za objaw???? :shock:
Zapisane

Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #33 - Piątek, 06.10.2006, 07:32:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wYpor"
teraz zalałem tym samym co 4th_horseman, czyli mineralnym Mobilem 1

tak dla scislosci - jezdze na polsyntetyku a nad mineralnym sie dopiero zastanawiam, ale watpie zeby cos to dalo. :niewiem:
z tego co piszecie wynika ze juz w 2 aso (chyba ze jezdzicie do tego samego  :mrgreen: )wina obarczaja filtr filtrona (tez mam taki) wiec moze cos w tym jest. z drugiej strony podejrzewam ze wiekszosc na forum smiga z takim filtrem i nic im sie nie dzieje a wiadomo jaka jest mentalnosc mechesow w aso.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
wYpor
Gość



« Odpowiedz #34 - Piątek, 06.10.2006, 08:31:32 - NIEPRZECZYTANA »

O wybacz widocznie Cię źle zrozumiałem.  :zakrecony:
A propos filtru, to może w tym coś być. W ASO byłem w Częstochowie, i rozmawiałem tam z kierownikiem serwisu. Człowiek mnie całkowicie zaskoczył. Siedział w eleganckim biurze, na skórzanym fotelu i w garniaku, a gdy mu powiedziałem, że jestem trasie i mam problem, to zamiast wołać po młodych, to wstał, zdjął marynarę, zakasał rękawy i zaczął oglądać mi silnik. :roll: Zjebał mnie od razu, że założyłem FILTRONA i powiedział, że one absolutnie się nie nadają. To nie jest kwestia przepustowości filtra, a zaworu regulującego ciśnienie węwnątrz tego filtra. Mówił, że filtrony to nadają się tylko do poldasów i, jak mam od czegoś zacząć to od wymiany filtra. Raczej nie zbiednieję bo jego koszt waha się pomiedzy 30-40 zł.  :ok:

I jeszcze jedno. Właśnie gadałem ze znajomym złotówą, który przejechał ponad 500 000 km na tego typu silnikach. Powiedział, mi że mój błąd polegał na zbyt radykalnej zmianie oleju. Z pełnego syntetyka, przeniosłem się na minerała, który podobno przepłukał mi silnik i stąd problemy. Minerały to gęste, dobre oleje, ale mają jedną wadę: przy długotrawej pracy w dużych temperaturach drastycznie tracą gęstość i tym samym nie uszczelniają silnika tak jak trzeba. Złotówa doradził mi pół-syntetyka, który w wysokich temperaturach o niebo lepiej sobie radzi no i ten nieszczęsny filtr. Ciekawe, być może się skuszę.

P.S. Przeprowadzam się do Częstochowy! Nie dość, że kierownik w garniturku mi obejrzał furę, to jeszcze nie wziął ode mnie hajsu i powiedział dobre słowo na drogę! W Wawie to za otwarcie maski by już szarpnęli z 50 dych, a i pewnie by mnie naciągnęli na coś więcej, więc respect dla ASO Częstochowa! Pozdrawiam
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #35 - Piątek, 06.10.2006, 13:05:49 - NIEPRZECZYTANA »

no to dobrze ze wyszla sprawa tych filtrow. przed zima bede zmienial olej to zapodam ori filterek - tylko jakiego producenta bo na allegro kroluja filtrony.
moze niech sie wypowiedza osoby majace filtrona czy tez maja takie przejscia?
pozdro
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
mimars
Świeżak
Offline Offline



Skąd: POZNAŃ

« Odpowiedz #36 - Piątek, 06.10.2006, 16:23:09 - NIEPRZECZYTANA »

Używam Filtrona już od ośmiu lat i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. A co do olejów to mineralny jest najgęstszy ale też najbardziej podatny na przegrzanie. Nadaje się wtedy tylko do wymiany. Im olej "bardziej syntetyczny" tym ma lepsze działanie płuczaco-czyszczące. Dlatego też jeśli silnik ma duży przebieg i był wcześniej zalany mineralnym, to nie wolno go zalewać semi czy też pełnym syntetykiem bo doprowadzi to do jego rozszczelnienia w wyniku wypłukania nadmiernej ilości naturalnych osadów, które wcześniej go uszczelniały. Co innego jeśli był cały czas zalewany syntetykiem. W takim wypadku zalanie mineralnym może go uszczelnić i na jakiś czas odwlec remont co nie znaczy aby udało się go uniknąć.
Zapisane
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 23.10.2006, 23:27:42 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam Filtrona i wszytsko jest GIT...
a co do oleju mineralnego to nie polecam.... powód? hmmm....
syntetyk chroni silnik lepiej w większym zakresie temperatur...  
nie rozumiem osób decydujących sie na zalanie poł syntetykiem albo mineralnym ......
ze względu na oszczędność...?
mam przejechane prawie 250 tys z czego 60 tys na Gazie i leje full syntetyka ...
0W50 MOBIL 1

czemu wy lejecie minerała ? mieliście juz tak zalane auto jak kupiliście ?
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 24.10.2006, 08:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Śmielu"
czemu wy lejecie minerała ?

Może niektórzy decydują sie na olej mineralny, bo przy zużytych pierścieniach silnik pali mniej oleju...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 24.10.2006, 13:16:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wYpor"
Powiedział, mi że mój błąd polegał na zbyt radykalnej zmianie oleju. Z pełnego syntetyka, przeniosłem się na minerała, który podobno przepłukał mi silnik


jesuuuu ludzie

oleje roznia sie gestoscia czyli liczba przed W i lepkscia liczba po W
czyli xWy

najczesciej

x=0-5 syntetyk - najlepsze
x=10 polsyntetyk
x=15-20 mineral - najgorsze

y=30 lepkosc w wysokich temperaturach najnizsza
y=40
y=50-60 najwyzsza lepkosc w wys temp czyli odpornosc oleju na katowanie

a za tzw wyplukiwanie w silniku osadow odpowiada wskaznik TBN im wyzszy tym wyzsze zdolnosci pluczace oleju i zazwyczja najlepiej plucza oleje syntetyczne
najwiekszy TBN maja oleje do diesla

co do waszych problemow to olej mineralny przy wyzszej temp staje sie praktycznie jak woda i pompa moze nie dawac rady z pompowaniem bo za rzadki sie robi wystygnie - gestosc wzrosnie i wszystko wraca do normy

dla informacji jeli silnik ma 90st to olej wcale nie musi miec tyle najwiecej udalo mi sie dobic do 125st dla oleju

co do olejow to widze ze niektorzy za szybko przechodz ana minelane
nasze silniki potrafia spokojnie ciagnac do 200tys na pelnym sysntetyku a potem mozna pomyslec o polsyntetyku i mineralnym na koncu
lub jesli zuzycie oleju wynosi jakies 2l na 10000tys mozna pomyslec o przejsciu na olej nizszej klasy
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Bavar
Gość



« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 30.10.2006, 02:18:19 - NIEPRZECZYTANA »

No i potestowalem troche to trwalo ale jest ok na poczatku po wymianie samochod zachowywal sie jak poprzednio po zrobieniu kilkuset kilometrow wszystko wrocilo do normy rowniez spalanie w obecnej chwili po przejechaniu na pelnym baku do prawie zera zrobilem prawie 400 mil :D co daje ponad 600 kilometrow dodam ze wciskalem zdrowo  :mikolaj: :rock:

Lampka juz nie swieci zaraz po zapaleniu gasnie. Filtr mam ten sam co porzednio od Manna.
Zapisane
kilimand Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: sosnowiec
Samochód: Seat toledo 3 2.0FSI

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 09.11.2006, 00:07:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Mam cordobe 1.6 96r i od 2 dni zanim odpalę samochod lampka ciśnienia oleju mi miga gdy odpalę wszystko jest ok nic się nie świeci latem wymieniałem olej zmieniłem z shell helix z 5 na 10 czy dobrze zrobiłem?
a co do kontrolki czy mam go troche przetestować na trasie?
Zapisane

Toledo 2.0 FSI
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 09.11.2006, 08:10:11 - NIEPRZECZYTANA »

Zmiana oleju na gorszy nie powinna zaszkodzic...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #43 - Czwartek, 09.11.2006, 09:48:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Zmiana oleju na gorszy nie powinna zaszkodzic...

He he nie rozpowszechniaj tej opinii...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Czwartek, 09.11.2006, 09:52:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
He he nie rozpowszechniaj tej opinii...  

No moze nie dokladnie to napisalem  :zakrecony:  chodizlo mi o to ze jak jezdzisz na suntetyku i przejdziesz na polsyntetyk to nic sie nie stanie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka od oleju
Skocz do: