+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka od oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kontrolka od oleju  (Przeczytany 199282 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 07.08.2006, 11:29:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
i jeszcze jedno - czy mineralny odczuwalnie pogorszy osiagi auta?

Nie odczujesz pogorszenia osiągów  :ok:
Może zauważysz różnice przy uruchamianiu silnika jak jest bardzo zimno, ale raczej niewielką różnicę w porównaniu z półsyntetykiem.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 07.08.2006, 12:18:55 - NIEPRZECZYTANA »

mineralne oleje  niesa zle tylko ze  spelniaja swoja funkcje  dopiero po nagrzaniu   i raczej niezaleca sie  palowania  auta na niedogrzanym silniku , np. supra 1200 koni  jezdzi na mineralnym oleju  ,  
ja  tydzien temu  zalalem  silnik  takim olejem  http://www.allegro.pl/item118471965_olej_polsyntetyczny_10w40_mos2_promocja_5l_.html
z dodatkiem molibdemu  , auto  przestalo  kopcic  ,
jest tez taki olej  mineralny  moze  pomysl nad tym  moze cos to da  , choc  na dlugo pewnie  to niepomoze   i nieobejdzie sie bez  remontu
Zapisane

DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 07.08.2006, 13:07:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marmax3"
ie zgodzę sie - kontrolka po właczeniu zapłonu ukazuje za niskie ciśnienie - bo tego ciśnienia faktycznie nie ma - silnik nie pracuje! Powinna gasnąć dopiero PO URUCHOMIENIU silnika - jak pompa oleju zacznie pracować!


takie cos bylo w starych modelach gdzie komputer jesli byl to sluzyl tylko do sterowania wtryskiem w nowszych wersjach tak jest to rozwiazane i gydby cos bylo nie tak zapalilaby sie od razu po odpaleniu silnika i wskazuje nie tylko za niskie ale rowniez za wysokie cisnienie
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Bavar
Gość



« Odpowiedz #18 - Niedziela, 01.10.2006, 15:46:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam Cordobe 1.4SXE 98r Wczoraj podczas jazdy zaczela mi mrugac kontrolka od oleju. Na wolnych obrotach swieci sie caly czas. Samochod stracil na mocy i czasami szarpie podczas przyspieszania. Sprawdzilem stan oleju jest OK. Z doswiadczenia wiem ze gdy pali sie kontrolka od oleju silnik nie ma cisnienia i nie jest to za ciekawa oznaka. Niestety nie znam sie na silnikach nowszej generacji i dlatego kieruje pytanko do was co trzeba wymienic. I ile moze to zajac czasu. I czy jest tak tragicznie jak mysle.
Zapisane
robertvario Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Płock M
Samochód: cordoba Vario 2000 1.4 AKK

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 01.10.2006, 16:39:39 - NIEPRZECZYTANA »

może byc pompa oleju lub coś głebiej w silniku na wale korbowym
\
Zapisane

Rob
ARKOW Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WARSZAWA
Samochód: Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 01.10.2006, 20:13:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie
Od wczoraj mam pewien problem. Zaraz po odpaleniu silnika na 1-2 sekundy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Pierwsze co to sprawdziłem poziom oleju, bo kilka dni temu mi wymieniali olej. Okazało się że jest maximum albo nawet ciut więcej. Czy może to być przyczyna??? Jutro jade żeby partacze mi ściągneli nadmiar. Może ktoś miał podobny objaw???
Zapisane

Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 01.10.2006, 21:02:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jaki to olej? 15W40 ? Mi na takim na pocztku sie tak dzieje - wina gestosci oleju ale z czasem ustapi ten problem jak olej sie troche rozbije.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 01.10.2006, 21:48:03 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie jest podobnie - kontrolka mignie ze 2-3 razy po odpaleniu i spokój. Kiedyś jak mi w trasie mignęła raz i króciutko, to się okazało po zatrzymaniu, że malutko oleju. Teraz mam poziom równo z kropkami na bagnecie (max) i też miga. Olej to Shell Helix Diesel Plus 10W40. Z tego, co pamiętam, na Magnatecu tego nie było, ale olej mi się nie podobał, bo silnik chodził jak w traktorze. Może to kwestia oleju? Ktoś ma jakieś sugestie?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
ARKOW Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WARSZAWA
Samochód: Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 01.10.2006, 22:00:33 - NIEPRZECZYTANA »

Olej mam zalany półsyntetyk (chyba KAGER). Zobacze jak będzie jutro jak mi odsysają nadmiar oleju. Z tego co wiem to prawidlowo powinno być 3/4 miarki.
Zapisane

Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 01.10.2006, 22:51:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "ARKOW"
Z tego co wiem to prawidlowo powinno być 3/4 miarki.

Zalecane jest pomiędzy 1/2 a 3/4 miarki  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Bavar
Gość



« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 02.10.2006, 00:19:45 - NIEPRZECZYTANA »

Samochodem da sie jezdzic silnik nie wydaje zadnych dziwnych odglosow. Jak sie nagrzeje zaczyna szarpac nie to zeby mocno ale w sensie braku mocy przy przyspieszaniu. Silnik obejrzalem dzis dokladnie nigdzie nie jest ulany. LAmpka zaczela mrugac po 2 godzinnej jezdzie przy predkosci 150-160km/h.
Zapisane
robertvario Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Płock M
Samochód: cordoba Vario 2000 1.4 AKK

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 02.10.2006, 11:25:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Bavar"
Samochodem da sie jezdzic silnik nie wydaje zadnych dziwnych odglosow. Jak sie nagrzeje zaczyna szarpac nie to zeby mocno ale w sensie braku mocy przy przyspieszaniu. Silnik obejrzalem dzis dokladnie nigdzie nie jest ulany. LAmpka zaczela mrugac po 2 godzinnej jezdzie przy predkosci 150-160km/h.


sprawdz ciśnienie manometrem zamontuj w miejsce czujnika może pompa "smok pompy" łapie powiertze przy wysokich obrotach  silnik akl 1.6 75kw 3.0 4.5 bar  /2000 obr min
Zapisane

Rob
Bavar
Gość



« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 02.10.2006, 19:22:21 - NIEPRZECZYTANA »

Dalsza czesci informacji.
Samochod odpalilem rano bo musialem do pracy dojechac. Kontrolka zgasla zaraz jak tylko ruszylem i juz sie wiecej nie zapalila, ta sama sytuacja stala sie jak wracalem tyle tylko ze dryndnolem do mechanika w dzien, odpowiedzial mi ze moze to byc spowodowane zabrudzonym filtrem oleju. Okazalo sie ze olej ktory zekomo byl wymieniany w czerwcu jest czarny jak smola a dokladnie wyglada jak w dieslu. (nie zwrocilem uwagi na to ze wzgledu ze poprzednio mialem diesla) dostalem rade by tak porzadnie dac po obrotach to moze ten syf przepchnie ale zalecono mi szybko wymiane oleju gdyz moge uszkodzic pompe olejowa. Fakt ze silnik po nagrzaniu sie juz mniej tracil na mocy. Sam do konca nie jestem przekonany ze tylko wymiana i bedzie ok.

Dziekuje bardzo za rady jakie piszecie kazda jest pomocna w mniejszym lub wiekszym stopniu.
Zapisane
mimars
Świeżak
Offline Offline



Skąd: POZNAŃ

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 05.10.2006, 10:28:07 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo prawdopodobne jest przegrzanie oleju po takiej intensywnej jeździe (jakość = odporność na wysoką temperaturę). Zrobił się zbyt gorący w związku z czym bardziej przypominał wodę niż olej. Koniecznie wymień go razem z filtrem, bo z tego co piszesz nie był on wymieniany
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 05.10.2006, 13:09:35 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam identyczne objawy (kontrolka sie zapala przy dluzszym butowaniu ale tylko jak zwolnie to gasnie i mozna dalej jechac) rowniez na swierzym oleju (Mobil 1 10w40). ludzie na forum i mechanicy obstawiali wiele przyczyn: pompa oleju (nie wyrabia i jest slabe cisnienie), wyrobione panewki, ogolnie zmeczony silnik (kiedys moze przegrzany) wiec ciezko cos poradzic bez dokladniejszych ogledzin.
moze wymiana oleju na mineralny by cos pomogla ale sam nie wiem. jak rozwiazesz problem to daj znac. powodzenia
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 [2] 3 4 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka od oleju
Skocz do: