+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106805 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #60 - Wtorek, 20.11.2007, 20:51:08 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ponizej 5tys zl to swap zaczyna byc atrakcyjny bo 200KM w PD to wiecej niz 200KM w VP

Mozesz sprecyzowac czym te kunie sie roznia? Moment szybciej leci w vp czy jak?
Zapisane

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #61 - Środa, 21.11.2007, 13:23:16 - NIEPRZECZYTANA »

Mozesz sprecyzowac czym te kunie sie roznia? Moment szybciej leci w vp czy jak?

Tak sadze ze ma wplyw na to przebieg momentu i jego ilosc. 400Nm to masz lekko przy 200KM w PD a VP to trzeba sie nameczyc...
Ciezko to wytlumaczyc ale jezdzilem juz mocnymi dieslami i pare zrobilem. Nie ukrywam ze PD sprawiaja wrazenie silnikow mocniejszych jesli chodzi o przyspieszanie. VP natomiast lepiej sie kreca (mowimy o silnikach podobnej mocy).
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #62 - Czwartek, 22.11.2007, 11:01:58 - NIEPRZECZYTANA »

No cos w tym jest, ale zalozmy ze mamy pd i vp o takich samych parametrach, dajmy na to 220@400, to czy konie w pd dalej beda lepsze? Z tego co ja zauwazylem to to ze moja ibiz moge ciagnac do prawie 5k i ciagle idzie, a w pd 4,5k to juz bes ses, czy te roznice sie nawzajem nie niweluja? Pomijam fakt ze zrobienie w pd 200ps to calkiem inna bajka niz w vp.
Zapisane

misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #63 - Czwartek, 22.11.2007, 20:44:18 - NIEPRZECZYTANA »

To jest wogóle zastanawiające. Bo np u mnie w vp lepiej jest ciągnąć 1 i 2 prawie do konca (gdzie juz moment spada), niż zmieniać wczesniej, aby obroty spadały na max moment na kolejnym biegu.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość



« Odpowiedz #64 - Czwartek, 22.11.2007, 23:02:55 - NIEPRZECZYTANA »

wogóle taemat bez sensu biorąc pod uwage konteks, kolega vertor ma z tego co wiem(jak sie myle to mnie poprawcie) seryjne 110Km a jużmyśli onie wiadomo jakich mocach, najpierw niech sobie chipa zrobi bo wiekszosci to wystarczy a tak to dyskusja typu: mam lupo sdi i zastanawiam sie czy wrzucic tam silnik 3.0 TDI czy od razu 5.0 TDI walić bo nie wiem czy 3.0 mi wystarczy - mody robi sie stopniowo żeby sie czasem nie zachłynać mocą :evil:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #65 - Czwartek, 22.11.2007, 23:33:56 - NIEPRZECZYTANA »

Tomi ale nie wszyscy maja tyle luznej gotowki by ladowac w samochod co jakis czas, ja naleze do ludzi co wola raz a porzadnie i potem korzystac. A temat mial glownie na celu stwierdzic co jest bardziej oplacalne i czy wogole da sie 6 biegowa skrzynie z PD podpiac pod ASV. Z tego co zostalo napisane wynika ze sie nie da i ze prawdopodobnie koszty przerobienia skrzyni i silnika bylyby za wysokie.
Pozatym temat zakladal czysto teoretyczne dywagacje na ten temat, poniewaz mialem akurat taka mysl i chcialem poznac opinie innych.
Ja jezdze dosc troszke na trasie i dlatego wydaje mi sie ze ta skrzynia jest po prostu za krotka (bo mialem okazje pojezdzic 6 biegowym dieslem i musze stwierdzic ze straszna wygoda jak sie jedzie i silnika prawie nie slychac) i na dluzsze trasy jazda przy >3500 obr potrafi meczyc, a tak by bylo moze 2500-2700 przy 6 biegach. Sam chyba wiesz jaka roznica w glosnosci silnika pomiedzy tymi obrotami.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Tominator
Gość



« Odpowiedz #66 - Piątek, 23.11.2007, 11:40:13 - NIEPRZECZYTANA »

No to zmień tylko 5 bieg i tyle, jest kilka opcji zmainy zamiast 3500 bedziesz mial moze 3100-3200 i już bedize ciszej
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #67 - Piątek, 23.11.2007, 14:49:06 - NIEPRZECZYTANA »

No cos w tym jest, ale zalozmy ze mamy pd i vp o takich samych parametrach, dajmy na to 220@400, to czy konie w pd dalej beda lepsze? Z tego co ja zauwazylem to to ze moja ibiz moge ciagnac do prawie 5k i ciagle idzie, a w pd 4,5k to juz bes ses, czy te roznice sie nawzajem nie niweluja? Pomijam fakt ze zrobienie w pd 200ps to calkiem inna bajka niz w vp.

220/400 to tylko dane max. PD bedzie mial w przedziale 2000-4500 napewno wiecej Nm za to VP sie bedzie dalej krecic...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
nerwus
Gość



« Odpowiedz #68 - Piątek, 23.11.2007, 14:55:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Miro
Jasne że lepiej finansowo i technicznie wyjdzie Ci tuning obecnego silnika.Jak zrobisz 160Km/360Nm to nie będzie ci potrzebna zmiana skrzyni.
Dokładnie tak moge to zaświadczyć bo sam robiłem takie coś  :evil: i nie mam pojecia co Wy chcecie od tych przekładni  :-\

Cytat: vertor
Miro ja przy 180 mam ok 3750 ale halas juz mocny
No to mamy identyczne skrzynie ja przy 200 mam 4000-4100 obr/min. i wydaje mi sie że z tym hałasem mocno przesadzasz :nonono:

Cytat: vertor
Jesli chodzi o max to poki co licznikowo udalo mi sie osiagnac 215 i jeszcze powoli bo powoli szedl do przodu
Ojjjjj chyba z tym V max to nie do konca prawda  :-\  a jeśli faktycznnie miałeś wskazanie 215 to na 100% nie po prostym  :nonono: ja po prostej po VIRUSIE ledwie osiągałem 215 raz pojechałem 220 ale nie do końca po prostym teraz mając 160 koni 220 mam na spokojnie dalej jest już znacznie wolniej i nie ma sensu bo IBI skrzydaeł dostaje :evil:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #69 - Niedziela, 25.11.2007, 21:17:26 - NIEPRZECZYTANA »

Vertor, da sie i nie jest to jakis gigantyczny koszt, mysle ze w 3k zmiescilbys sie bez problemu.

Nerwus, jakie masz oznaczenie skrzyni? Pozyczylbym sobie przelozenie 5ki z takie bo ja przy 200 mam jakies 4500 :(

PS. Na serii moja ibiz ciagla licznikowe 215 po prostym w porywach do 220, teraz niesety za wiele sie nie zmienilo i max co moge zrobic to 220-222 :D licznikowe oczywiscie.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 25.11.2007, 21:19:28 wysłane przez spons » Zapisane

mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #70 - Niedziela, 25.11.2007, 21:36:51 - NIEPRZECZYTANA »

zepniesz skrzynie 6stke z ASV, ale musisz przy okazji sprzegło założyć od 130tki, rozrusznik

zależy w ile celujesz KMów
Zapisane

vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #71 - Niedziela, 25.11.2007, 22:52:12 - NIEPRZECZYTANA »

mirass ja nie celuje w niewiadomo jakie moce bo raczej na zwyklym wirusie bez zmiany bebechow sie skonczy, chodzilo mi czysto teoretycznie poniewaz po niemczech pojezdzilem troszke 160-180 i to nie przez 10-20 km tylko jak juz jechalem to trasy prawie 200km wiec dawalo sie odczuc.

Spons co ty masz za skrzynie ja przy 180 mam ponizej 4000 na pewno przy 180 :| Z tego co pamietam jak go do konca dociagnalem to mial moze 4250 (przy ok 205-210) A wydaje mi sie ze nawet mniejsze obroty bo raczej do 4500 mialem daleko jak sie tak rozpedzilem. Teraz i tak tego nie sprawdze bo opony mam do 190 i przy 190 juz je troszke bujac zaczyna po jezdni
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 25.11.2007, 22:54:42 wysłane przez vertor » Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #72 - Poniedziałek, 26.11.2007, 10:11:55 - NIEPRZECZYTANA »

ja ci napisałem co trzeba zmienić aby wlazło ;D

u mnie przy 4800 obr/min mam 230km/h
Zapisane

spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #73 - Poniedziałek, 26.11.2007, 10:30:11 - NIEPRZECZYTANA »

CYP przełożenie główne 3,158

I -3,778
II - 2,063
III - 1,348
IV - 0,967
V - 0,744


Napisano: Poniedziałek, 26.11.2007, 10:13:11


ja ci napisałem co trzeba zmienić aby wlazło ;D

u mnie przy 4800 obr/min mam 230km/h

Jaki jest vmax na ASD? Mirass jaka masz skrzynie?
Zapisane

Tominator
Gość



« Odpowiedz #74 - Poniedziałek, 26.11.2007, 13:38:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam CYP i jakby udalo sie osiągnąć 220km/h to byłoby super, ale to już potrzebna byłaby długa prosta i dobre opony. Ja przy 4400 mam 205km/h, na ASD przy tych samych obrotach miałbyć 212km/h 8)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.11.2007, 13:41:14 wysłane przez Tominator » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: