+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106647 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #165 - Czwartek, 13.01.2011, 21:47:02 - NIEPRZECZYTANA »

mozna wyjac i dokladnie przeplukac, ale nie wiem czy nie rozni sie pompa w zbiorniku, bo w benzynie chyba ma wieksze cisnienie, a w dieslu takie cisnienie nie potrzebne.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #166 - Piątek, 14.01.2011, 08:23:38 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa pewnie tak a z tym plukaniem to tez nie konieczne... Wyssac przez pompe do dna i zalac ON. Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
daniels81
Gość



« Odpowiedz #167 - Piątek, 14.01.2011, 08:39:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.
nie wiem do jakiego diesla ale u mnie w instrukcji jak i w aso jasno twierdzą że do diesla nie wolno dolewać benzyny !!!!
Zapisane
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #168 - Piątek, 14.01.2011, 08:45:42 - NIEPRZECZYTANA »

daniels, bo Ty masz 1.4TDI a to nie to samo  ;D każdy 1.9 "starej" generacji trawił benzynę i inne paliwa łatwopalne  :P a pisać sobie mogą co chcą - tak jak rosjanie  :-X

sorry za OT  :P
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #169 - Piątek, 14.01.2011, 08:55:30 - NIEPRZECZYTANA »

Sama benzyna w dieslu nie zapali się. Ma za niską liczbę cetanową. Natomiast domieszka benzyny w ON zapali się dzięki temu, że wczesniej zapali się ON. Są już prace nad silnikiem wysokoprężnym, beziskrowym na paliwo hybrydowe LPG+ON. Więcej tutaj: http://www.ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/21.pdf
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
daniels81
Gość



« Odpowiedz #170 - Piątek, 14.01.2011, 10:08:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
każdy 1.9 "starej" generacji trawił benzynę i inne paliwa łatwopalne
na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #171 - Piątek, 14.01.2011, 10:38:37 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa pewnie tak a z tym plukaniem to tez nie konieczne... Wyssac przez pompe do dna i zalac ON. Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.

Jak ja bym zalał PB do baku, nawet w małej ilości, to zapewne mam out DPF i cały uklad wtryskowy :-X, więc nie generalizuj...
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #172 - Piątek, 14.01.2011, 10:57:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
ak ja bym zalał PB do baku, nawet w małej ilości, to zapewne mam out DPF i cały uklad wtryskowy :-X

Ekspertem nie jestem, ale na chłopski rozumwidze to tak, że akurat dodawanie benzyny albo gazu do ON zmniejsza emisją CO2 i sadzy. Do tego szybciej się spalają, są mniej lepkie od ON i mają właściwiści czyszczące. Jeśli już coś miało by paść to raczej nie DPF i wtryski... Obawiałbym się najbardziej spalania stukowego przy takim stopniu sprężania jaki jest w dieslu. Tylko, że przy mililitrach na cały bak (a więcej przecież nie zostanie) to wogóle raczej nie ma o czym mówić.

W czasie deszczu podczas tankowania więcej syfu do baku naleci ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #173 - Piątek, 14.01.2011, 11:12:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
na jakiej podstawie tak twierdzisz?
na podstawie posiadania "w domu" od ok 200tys km Audi B4 1.9TDI  :eye:  ... w rodzinie szwagry mają także Golfa 1.9D, T4 2.4D (to jest to samo +1 cylinder) i dwa stare mercedesy busy  :-X  wszystkie te auta dostawały czasem trochę benzyny na zimę i z tego tylko jeden z busów nie jeździ jako auto - został ciągnikiem  ;D
Ale jeżdżąc teraz A6 nawet przez myśli mi nie przeszło lanie PB do baku  :eye:   :ninja:
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #174 - Piątek, 14.01.2011, 11:30:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
Ale jeżdżąc teraz A6 nawet przez myśli mi nie przeszło lanie PB do baku  :eye:   :ninja:
no właśnie dlaczego nie?
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #175 - Piątek, 14.01.2011, 11:46:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
no właśnie dlaczego nie?

To raz, a dwa to nie mam pojęcia po co
Cytat: JarekF
wszystkie te auta dostawały czasem trochę benzyny na zimę

Od parafiny jest zimowy ON, a innego powodu nie znam... :-\
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #176 - Piątek, 14.01.2011, 11:53:16 - NIEPRZECZYTANA »

Raz, że nie ma takiej potrzeby bo nawet po 2-tygodniowym postoju pod chmurką i metrową warstwą śniegu nie robił żadnych pretensji przy odpalaniu.
Dwa, 2.5 V6 jest ponoć specyficznym silnikiem w którym nie przewidzisz co kiedy się popsuje (ponoć często się psują ale odpukać nie w moich rękach :eye:  ) a w związku z tym, że nie moje auto a każda "naprawa" kosztuje tu w setkach lub tysiącach wolę nie ulepszać technologii jaką wymyśliło AUDI/VW - jeśli nie ma problemów z "zamarzaniem" ropy to po co kombinować - zawsze tankuje na statoil i mam czyste sumienie ;)
Co do zimowej ropy - te wszystkie auta nie są moją własnością ale wszystkie jeżdżą przeważnie na paliwie z tańszych źródeł - ja tego nie leje i się nie wtrącam więc nie wiem jakiej jakości -  co nie zmienia faktu, że mała ilość benzyny na pewno im nie szkodzi.
Mógłbym się założyć, że gdzieś w jakiejś książce typu sam naprawiam widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ... :-\
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #177 - Piątek, 14.01.2011, 12:02:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
sam naprawiam widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ... :-\
tak tylko że to było pewnie 15 lat temu...ale dzięki że przynajmniej jako jeden z niewielu odpisałeś szczerze  :pub:
Zapisane
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #178 - Piątek, 14.01.2011, 12:06:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ... :-\
Cytat: JarekF
każdy 1.9 "starej" generacji
Cytat: daniels
tak tylko że to było pewnie 15 lat temu...
Audi B4, golf III i każdy z gamy 1.9D, TD, TDI - to wszystko przestali produkować właśnie jakieś 15 lat temu  :pub:   ;D
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #179 - Piątek, 14.01.2011, 12:33:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ten zapisek o dolewaniu PB do ON w polskiej książce wynikał z tego, że polskie stacje nie od zawsze miały zimowy i letni ON, a nie z konstrukcji silnika. Dzisiaj ten zapisek jest już błędny/niepotrzebny. I nie ważne czy auto ma 15, czy nawet 30 lat.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: