Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Swap silnika TDI (Przeczytany 106647 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #165 -
Czwartek, 13.01.2011, 21:47:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
mozna wyjac i dokladnie przeplukac, ale nie wiem czy nie rozni sie pompa w zbiorniku, bo w benzynie chyba ma wieksze cisnienie, a w dieslu takie cisnienie nie potrzebne.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #166 -
Piątek, 14.01.2011, 08:23:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Pompa pewnie tak a z tym plukaniem to tez nie konieczne... Wyssac przez pompe do dna i zalac ON. Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
daniels81
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #167 -
Piątek, 14.01.2011, 08:39:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.
nie wiem do jakiego diesla ale u mnie w instrukcji jak i w aso jasno twierdzą że do diesla nie wolno dolewać benzyny !!!!
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #168 -
Piątek, 14.01.2011, 08:45:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
daniels
, bo Ty masz 1.4TDI a to nie to samo
każdy 1.9 "starej" generacji trawił benzynę i inne paliwa łatwopalne
a pisać sobie mogą co chcą - tak jak rosjanie
sorry za OT
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #169 -
Piątek, 14.01.2011, 08:55:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sama benzyna w dieslu nie zapali się. Ma za niską liczbę cetanową. Natomiast domieszka benzyny w ON zapali się dzięki temu, że wczesniej zapali się ON. Są już prace nad silnikiem wysokoprężnym, beziskrowym na paliwo hybrydowe LPG+ON. Więcej tutaj:
http://www.ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/21.pdf
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
daniels81
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #170 -
Piątek, 14.01.2011, 10:08:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF
każdy 1.9 "starej" generacji trawił benzynę i inne paliwa łatwopalne
na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Zapisane
ExeoAlpine
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #171 -
Piątek, 14.01.2011, 10:38:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Piątek, 14.01.2011, 08:23:38
Pompa pewnie tak a z tym plukaniem to tez nie konieczne... Wyssac przez pompe do dna i zalac ON. Do diesla przeciez dolewa sie PB w zimie.
Jak ja bym zalał PB do baku, nawet w małej ilości, to zapewne mam out DPF i cały uklad wtryskowy
, więc nie generalizuj...
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #172 -
Piątek, 14.01.2011, 10:57:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: ExeoAlpine
ak ja bym zalał PB do baku, nawet w małej ilości, to zapewne mam out DPF i cały uklad wtryskowy
Ekspertem nie jestem, ale na chłopski rozumwidze to tak, że akurat dodawanie benzyny albo gazu do ON zmniejsza emisją CO2 i sadzy. Do tego szybciej się spalają, są mniej lepkie od ON i mają właściwiści czyszczące. Jeśli już coś miało by paść to raczej nie DPF i wtryski... Obawiałbym się najbardziej spalania stukowego przy takim stopniu sprężania jaki jest w dieslu. Tylko, że przy mililitrach na cały bak (a więcej przecież nie zostanie) to wogóle raczej nie ma o czym mówić.
W czasie deszczu podczas tankowania więcej syfu do baku naleci
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #173 -
Piątek, 14.01.2011, 11:12:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: daniels
na jakiej podstawie tak twierdzisz?
na podstawie posiadania "w domu" od ok 200tys km Audi B4 1.9TDI
... w rodzinie szwagry mają także Golfa 1.9D, T4 2.4D (to jest to samo +1 cylinder) i dwa stare mercedesy busy
wszystkie te auta dostawały czasem trochę benzyny na zimę i z tego tylko jeden z busów nie jeździ jako auto - został ciągnikiem
Ale jeżdżąc teraz A6 nawet przez myśli mi nie przeszło lanie PB do baku
Zapisane
daniels81
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #174 -
Piątek, 14.01.2011, 11:30:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF
Ale jeżdżąc teraz A6 nawet przez myśli mi nie przeszło lanie PB do baku
no właśnie dlaczego nie?
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #175 -
Piątek, 14.01.2011, 11:46:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: daniels
no właśnie dlaczego nie?
To raz, a dwa to nie mam pojęcia po co
Cytat: JarekF
wszystkie te auta dostawały czasem trochę benzyny na zimę
Od parafiny jest zimowy ON, a innego powodu nie znam...
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #176 -
Piątek, 14.01.2011, 11:53:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Raz, że nie ma takiej potrzeby bo nawet po 2-tygodniowym postoju pod chmurką i metrową warstwą śniegu nie robił żadnych pretensji przy odpalaniu.
Dwa, 2.5 V6 jest ponoć specyficznym silnikiem w którym nie przewidzisz co kiedy się popsuje (ponoć często się psują ale odpukać nie w moich rękach
) a w związku z tym, że nie moje auto a każda "naprawa" kosztuje tu w setkach lub tysiącach wolę nie ulepszać technologii jaką wymyśliło AUDI/VW - jeśli nie ma problemów z "zamarzaniem" ropy to po co kombinować - zawsze tankuje na statoil i mam czyste sumienie
Co do zimowej ropy - te wszystkie auta nie są moją własnością ale wszystkie jeżdżą przeważnie na paliwie z tańszych źródeł - ja tego nie leje i się nie wtrącam więc nie wiem jakiej jakości - co nie zmienia faktu, że mała ilość benzyny na pewno im nie szkodzi.
Mógłbym się założyć, że gdzieś w jakiejś książce typu sam naprawiam widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ...
Zapisane
daniels81
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #177 -
Piątek, 14.01.2011, 12:02:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF
sam naprawiam widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ...
tak tylko że to było pewnie 15 lat temu...ale dzięki że przynajmniej jako jeden z niewielu odpisałeś szczerze
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #178 -
Piątek, 14.01.2011, 12:06:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF
widziałem poradę na temat dolewania paru % PB do ropy ...
Cytat: JarekF
każdy 1.9 "starej" generacji
Cytat: daniels
tak tylko że to było pewnie 15 lat temu...
Audi B4, golf III i każdy z gamy 1.9D, TD, TDI - to wszystko przestali produkować właśnie jakieś 15 lat temu
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #179 -
Piątek, 14.01.2011, 12:33:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ten zapisek o dolewaniu PB do ON w polskiej książce wynikał z tego, że polskie stacje nie od zawsze miały zimowy i letni ON, a nie z konstrukcji silnika. Dzisiaj ten zapisek jest już błędny/niepotrzebny. I nie ważne czy auto ma 15, czy nawet 30 lat.
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swap silnika TDI
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...