+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106736 razy)
0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #105 - Piątek, 04.09.2009, 08:02:45 - NIEPRZECZYTANA »

Kozak jak ci wyszło 26 tyś ?
Musiałby kupić jeszcze tylną belke i pompe bo hamulce na 200 km to na pewno za słabe SDI ma takie same jak 1.4
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #106 - Piątek, 04.09.2009, 08:06:46 - NIEPRZECZYTANA »

pomylka, juz poprawilem, ok 6 tys mysle. A pompa hamulcowa + heble wieksze to ok 1000zl.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #107 - Piątek, 04.09.2009, 08:08:22 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze zawias przód cały bo napewno jest słabszy...
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #108 - Piątek, 04.09.2009, 08:11:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Myślę, że w 10kzł się nie zmieści...


Jak wstawisz auto do firmy zajmujacej sie tuningiem to pewnie tyle wyjdzie, a biorac pod uwage ze nic sam nie zrobisz to hmmm....

Napisano: Piątek, 04.09.2009, 09:08:48


Jeszcze zawias przód cały bo napewno jest słabszy...

co jest slabsze ? wahacze i reszta to jest chyba to samo, do jazdy po miescie styknie, przeciez nie rozpedzasz sie na miescie od swiatel do swiatel od 0 do 200... i nie latasz pelna para w zakretach.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #109 - Piątek, 04.09.2009, 08:14:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
Jak wstawisz auto do firmy zajmujacej sie tuningiem to pewnie tyle wyjdzie, a biorac pod uwage ze nic sam nie zrobisz to hmmm....
Ja nikomu mniej kompetentnemu od Mirassa bym tego nie zlecił,
tym bardziej że przecież jako seria ten TDI nie ma stamtąd wyjechać...

P.S. Myślisz że całego ARLa z osprzętem za 3.5kzł wyrwiesz?

P.P.S. Czy Cupra i SDI mają te same springi i amory? Nie sądzę...
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #110 - Piątek, 04.09.2009, 08:19:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
P.S. Myślisz że całego ARLa z osprzętem za 3.5kzł wyrwiesz?

bez turbo tak (silnik, wiazka, komp, alternator itp ) 8)

Cytat: the_ozyrys
P.P.S. Czy Cupra i SDI mają te same springi i amory? Nie sądzę...

tego nie powiedzialem, ale gwint mozesz tez kupic za ok 1000zl.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #111 - Piątek, 04.09.2009, 08:26:30 - NIEPRZECZYTANA »

A jest potrzebne i turbo i zawias, więc załóżmy że jeszcze trzeba + 2000zł...

W sumie, Mirass już raz taką sprawę przerabiał, więc może jego zapytać o szczegóły i wycenę...
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #112 - Piątek, 04.09.2009, 08:32:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
co jest slabsze ? wahacze i reszta to jest chyba to samo, do jazdy po miescie styknie, przeciez nie rozpedzasz sie na miescie od swiatel do swiatel od 0 do 200... i nie latasz pelna para w zakretach.

Ale to auto nie będzie chyba tylko do miasta. Zresztą tu chodzi o bezpieczeństwo nie tylko jego ale też i innych na drodze więc jeśli chce robić 200km w ibizie i oszczędzać na hamulcach i zawiasie no to sorry :o Wszystko da się zrobić tylko najpierw bym zaczął od zawiasu i hebli. Potem silnik. Myślę, że 10k to tak na początek... Jak zacznie rozbierać to zawsze coś jeszcze wyjdzie. A potem to TDI też trzeba zrobić. Jakiś FMIC i soft chociażby. Ogólnie w poprzedniej ibizie myślałem o swapie ale odpuściłem - wolałem dozbierać, sprzedać i kupić inną. Wychodzi taniej i bez rzeźby. Ale jeśli kolega ma pewny i wyjątkowy egzemplarz i chce się z nim jeszcze związać na lata to niech robi swapa. Tylko po prostu lepiej się przygotować na spore wydatki wcześniej niż później na wszystkim oszczędzać i żałować ;)
A co do gwintu za 1000zł to już lepiej kupić sobie dobre amorki ;) Chyba, że mówimy o jakiejś mega okazji na b16 czy jakieś KW bo te wszystkie błyszczące nowe zestawy z allegro to raczej do zglebienia auta i postawienia sobie na podjeździe dla ozdoby :P
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.09.2009, 08:34:58 wysłane przez Morgan » Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #113 - Piątek, 04.09.2009, 08:35:56 - NIEPRZECZYTANA »

 
Cytat: Morgan
Zresztą tu chodzi o bezpieczeństwo nie tylko jego ale też i innych na drodze więc jeśli chce robić 200km w ibizie i oszczędzać na hamulcach i zawiasie no to sorry

mirass swoja jak mia 240ps jezdzil na seryjnych hamulcach 90tki, czyli 256mm...

Jak sie nie umie takim autem jezdzic to po co wogole brac sie za modyfikacje ? kazdy rozsadny czlowiek bedzie wiedzial jakie ma heble i jak moze z nich korzystac, dla jakiegos topora co tylko widzi gaz to tak, od razu trzeba mu dac tarcze 312 albo i wieksze...
wszystko zalezy od tego co ma sie w glowie...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.09.2009, 08:38:44 wysłane przez Kozak » Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #114 - Piątek, 04.09.2009, 08:38:15 - NIEPRZECZYTANA »

Taaa, ale Mirass to jest wariot, i nie lubi się zatrzymywać tylko rozpędzać... 8)

Ty też, bo miałeś 200KM i bębny z tyłu... :P
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #115 - Piątek, 04.09.2009, 08:49:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
mirass swoja jak mia 240ps jezdzil na seryjnych hamulcach 90tki, czyli 256mm...

I szybko zakładał większe bo te były porażką przy tej mocy ;)

Napisano: Piątek, 04.09.2009, 09:38:45


Kozak pewnie, że się da. Ale nie chciałbym takim autem jeździć :o Przecież po to się robi mocniejsze auto, żeby szybciej jeździło. Nie mówię tutaj o ciągłym wciskaniu gazu na maksa i zapierdzielaniu gdzie się da. Ale przecież nikt kto zrobi z 60KM nagle 200KM to nie będzie jeździł tak samo. Chociażby każdy manewr wyprzedzania, których w trasie robisz setki. Za każdym razem przebiega on znacznie szybciej i rozwijasz dużo większą prędkość niż jak to robiłeś wcześniej. A potem za każdym razem trzeba zwolnić, czasem dość gwałtownie się wpasować w kolumnę aut. I nie chciałbym żeby wtedy zabrakło mi hebli... Lub wtedy jak sobie przycisnę gdzieś na prostej troszkę bardziej i wyskoczy mi ktoś z boku :-X
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #116 - Piątek, 04.09.2009, 08:51:34 - NIEPRZECZYTANA »

jeśli kupujesz goły  silnik bez osprzetu to taniej Cie wyjdzie ASZ od ARL a jest praktycznei to samo...

zresztą poczekaj pół roku aż Tomek albo Kozak zajeździ swojego i będzie wkładał PD to się dowiesz o koszty   :pub:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.09.2009, 08:54:02 wysłane przez kacperix » Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #117 - Piątek, 04.09.2009, 12:24:31 - NIEPRZECZYTANA »

kozak Twoje podejście z tymi cenami to jest tzw wycieranie dupy szkłem, przecież można i się zaoszczędzi ;D , silnik kupisz, ale w jakim stanie to nie wiesz, najlepiej na dzien dobry rozebrać powymieniać i posprawdzać wszystko co niezbedne i złożyć jak się już robi konkretnie, żeby dwa razy nie wyjmować i nie srać się z robotą, do tego skrzynia musi pójść nowa, w sdi zapewne jest króka jak we wszystkich słabych autkach, do tego nie wiem czy jest przystosowana do 200KM i czy się nie rozpadanie szybko, więc to też idzie do wymiany, dodatkowo kompletne sprzegło z zamachem to też nie mały wydatek, ktoś to musi wsadzić i ładnie zamontowac dodatkowo podłączenie, dostosowanie, program bo chyba wsadzić 130KM i miec serie w takiej Ibizie to bezsens a z programem idzie wiekszy IC, turbo juz konkretne, przez co wychodzi tez nowy wydech, downpipe, tłumiki itp. Skoro to ma jeździć to też twardy zawias czyli nowe amorki + nowe sprężyny, a jakiejś sensownej firmy to tez nie mały wydatek, kolejno konkretne heble czyli nowe tarcze + zaciski + klocki + płyn + nowe przewody hamulcowe + pewnie pompa, bo w SDI jest kicha i masz kolejne 4 cyfry wydane, duże heble to minimum 15" felga do tego przy takiej mocy oponka minimum 195, wiec kolejny wydatek, bo jak znam życie to autko nie ma potrzeby z moca 60KM latać na takich oponach, jak napisał dobrze morgan po drodze wyjdzie jeszcze parę rzeczy bo tak jest zawsze, a jak ktoś chce druciarnie robic to powodzenia takim autem jeździć
Podsumowując bez 10 tys to nie ma nawet co próbować w Twoim przypadku, w moim przypadku swap to nie byłby taki duży koszt bo mam auto już przygotowane, dorzucam wieksze turbo + silnik + podłączenie + założenie + program i koniec ale w takim SDI robić swapa to bezsens
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #118 - Piątek, 04.09.2009, 12:49:28 - NIEPRZECZYTANA »

Też sie zastanawiałem nad tym tematem ale to mi się nie opłaca, lepiej sprzedać to auto i dołożyć do mocniejszego. Jakbym miał na dziś wolne 5k, 6k to już bym szukał sporta jakiegoś, a tak to się na razie turlam SDI...
Zapisane

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #119 - Piątek, 04.09.2009, 14:49:50 - NIEPRZECZYTANA »

A przykładowo jakbym chciał wymienić abf`a na asv bądź  arl`a to co będzie do wymiany?  :-\
Oczywiście mam na myśli mocniejsze turbo, ic itd od razu przy zakupie potencjalnego dawcy. Sprzęgło jest już na dotarciu, więc od razu można pomyśleć o mocniejszym. Hamulce wydaje mi się, że z tej wersji będą ok, skrzynia chyba też  :unsure:
Zapisane

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: