+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ustawianie instalacji LPG
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawianie instalacji LPG  (Przeczytany 13872 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Wtorek, 24.10.2006, 16:50:56 - NIEPRZECZYTANA »

Od razu mowie ze nie sa to moje slowa tylko zaczerpniete z portalu inernetowego.

Reduktor w instalacji II generacji można (I trzeba) regulować , bo rzadko który montażysta to robi , większość idąc na łatwiznę zostawia ustawienia fabryczne, a klientowi mówi że się "ułoży".
Regulacja instalacji II gen.
Podaje na przykładzie BINGO's ale to mniej więcej to samo co inne układy.

Reduktor do 1 i 2giej generacji powinien mięć 2 śruby regulacyjne.
Jedna od regulacji czułości a druga od WOLNYCH OBROTÓW.

1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika:) ) -tym regulujesz ciśnienie w II gim stopniu reduktora. Powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi się to tak: odłączasz wąż prowadzący gaz z reduktora do miksera i podłączasz do reduktora wężyk który zanurzasz w jakimś zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podłączenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
Teraz regulujesz śrubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wężyka wydostawały się pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już.
Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było.

2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstępne otwarcie aktuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX.

3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przełączasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĆ BUM!)
Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja aktuatora w miarę się ustabilizuje (jeśli działa sonda Lambda) na jakiejś pozycji.
Wg mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w graniach 20-30 w dół lub w górę) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja aktuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś zwężka na wlocie).
No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamy pozycje akt. oscylującą wokół 100.

4. Sprawdzamy , czy śruba od WOLNYCH OBROTÓW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakręcona bo wtedy auto raczej zgaśnie.

5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi się aktuator.
Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja aktuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 Obr.
{{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (długie przewody itp.) to można pozycje akt. dla wolnych Obr. ustawić nieco wyżej niż dla 3000.
Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor }}

6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ)
Auto chodzi nam już poprawnie, ale...

7.Teraz najważniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot):
Notujemy wartości otwarcia aktuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.
Jeśli wychodzi nam, ze wartość ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser. I odwrotnie

Najlepiej, żeby wartość ta była w miarę równa z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.

JEŚLI OTWARCIE AKTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIĘGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM.

Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia akt. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

CUT-OFF Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum temat).


Prosze o skomentowanie pod tematem przez ludzi co sie na tym znaja i mi tu nie pisac glupot!
Jezeli tekst bedzie sie nadawac to trafi do instrukcji.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ustawianie instalacji LPG
Skocz do: