+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» czasy wtrysków paliwa cordoba 96
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: czasy wtrysków paliwa cordoba 96  (Przeczytany 15463 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Wtorek, 25.10.2005, 15:38:04 - NIEPRZECZYTANA »

1. Z czego może wynikać zbyt duży czas wtrysku paliwa - dlaczego komputer dobiera zbyt duże wartości i ciągle jeżdżę na bogatej mieszance-pali 11-12l? (sonda działa na pewno prawidłowo)
2. Można jakoś zmienic program sterujący albo od nowa go wgrać??? (silnik 1.6i8V 74kW/101KM "AFT"simos)
3. Istnieje taka mozliwość że komputer został podmieniony od innego auta i dlatego jest nieprawidłowo ustawiony?(chociaż na VAG-u symbol się zgadza)
dwóch mechaników się głowiło i nic !
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 25.10.2005, 17:23:26 - NIEPRZECZYTANA »

najdź nie mechanika tylko gostka co się zna na ustawieniach silników np. tuningowca od kompów moze on lepiej rozpozna problem
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Shizo
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 25.10.2005, 18:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie tylko znajdź mi takiego w Bygoszczy

[ Dodano: 2005-10-25, 19:48 ]
Dostałem z pewnego źródła rady:
1. Czy było robione czyszczenie układu dolotowego wraz zwymianą uszczelki? ( uszczelka jest pod korpusem przepustnicy )
2. Czy po ww czyszczeniu była robiona optymalizacja ( mechanik za pomocą komputera zmienia miedzy innymi wstępny kąt ustawienia przepustnicy ....... - tyle zdążyłem zauważyć podczas wizyty na przeglądzie w ASO.
3. Czy była robiona analiza spalin.

MYŚLICIE ŻE TO JEST DOBRE PODEJŚCIE DO mojego PROBLEMU ?
Zapisane
jaca
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 25.10.2005, 19:14:32 - NIEPRZECZYTANA »

jutro wstawiam swojego do goscia co pracował w seacie... to sie pytne :)
mój pali ok 7-8 przy jezdzie do 3500 obrotów.. jezeli ciagle jezdzisz ok 5-6 tys to spalanie takie chyba bedzie... :( ale sie zapytam...
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 25.10.2005, 19:22:49 - NIEPRZECZYTANA »

nie chodzi o styl jazdy! na pewno cos nie tak jest ze sterowaniem silnika przez komputer-widziałem to na wykresach pokazali mi co "nie pasuje" ale ja sie nie znam.Zaproponowali mi ze pojeżdżą kilka dni i pokombinują ale potrzebuje samochód i trochę obawiam się tych przejażdżek Gdybym miał pewność że w ASo zrobia to pożałowałbym kasy ale nie mam!
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 25.10.2005, 20:54:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
nie chodzi o styl jazdy! na pewno cos nie tak jest ze sterowaniem silnika przez komputer-widziałem to na wykresach pokazali mi co "nie pasuje" ale ja sie nie znam.Zaproponowali mi ze pojeżdżą kilka dni i pokombinują ale potrzebuje samochód i trochę obawiam się tych przejażdżek Gdybym miał pewność że w ASo zrobia to pożałowałbym kasy ale nie mam!


Nie maja samochodu zastępczego to od klientów wyciągają :D
Żeby zbudować ogólną mapę to potrzeba godzinę może dwie a nie kilka dni
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 27.10.2005, 10:59:11 - NIEPRZECZYTANA »

Zmien mechanikow!
Sprawny komputer wtrysku zawsze zubozy mieszanke (skroci czasy wtrysku) jezeli sonda wskazuje zbyt bogata mieszkanke. Skoro ktos ci powiedzial, ze czasy wtrysku sa za dlugie to pewno podlaczyl silnik do Vag'a i je obserwowal. Czasem niestety jest tak ze czujniki wydaja sie dzialac poprawnie, tzn. ich wskazania mieszcza sie w odpowiednim przedziale ale nie odpowiadaja rzeczywistym warunkom.
Dla dobrego mechanika nie powinno to byc zaskoczeniem,
wszystko mozna sprawdzic nie koniecznie wymieniajac na nowe czesci na chybil trafil.
Sam zaczalbym od sprawdzenia lambdy, moze czujnik temperatury silnika.
Raczej nie przypuszczam zeby winny byl komputer benzyny, jezeli jedynym problemem jest wysokie spalanie.
Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 27.10.2005, 15:57:33 - NIEPRZECZYTANA »

pojechałem do ASO podłączyli VAG-a i powiedzieli że czasy wtrysków są OK?!!! Powiedzieli że to raczej lambda bo stała w miejscu na 1.25V(na benz) i pracowała dobrze na gazie(0-1V)-ale to była emulacja. U mojego znajomego na VAG-u było tak samo ale jak podpięliśmy KLM bezpoś. do sondy wyszło że pracuje ok i przy gazie i przy benz. czyli że na benzynie nadal jest za bogata mieszanka.Natomiast komputer jakby tego nie widzi i nic nie chce zrobić. Dodam że kilka sekund po uruchomieniu silnika na benzynie lambda pokazuje dobry skład mieszanki(0-1V)a po chwili (tak jakby się nagrzała) wskakuje to 1.25V i stoi. Nic z tego nie kapuje.
W ASO twierdza że to uszkodzona lambda. Jutro jadę tam jeszcze na pomiar spalin ale to nic nie da bo moim zdaniem sonda nie przekłamuje, a spaliny na pewno będa "bogate".

Na marginesie w tym modelu nie można flashować pamięci komputera...
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 27.10.2005, 19:40:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Na marginesie w tym modelu nie można flashować pamięci komputera...


co to znaczy flashować pamięć?
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 27.10.2005, 19:42:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekaw jestem skad masz pewnosc ze lambda jest OK?
Ten gaz dawno temu byl zakladany? Skoro jest emulacja lambdy to pewno II generacja.
Przy takich objawach komputer benzyny musi miec jakies bledy! (Vag powinien je pokazac).
Skad pomysl flashowania komputera benzyny ? Jego adaptacje mozna latwo wykasowac vagiem.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 27.10.2005, 21:22:25 - NIEPRZECZYTANA »

a czy ja sie znam wszędzie bluzg za przeproszeniem co innego a tak na prawdę nie wiedzą i nie mają ochoty nic robic za głupie podłączenie do waga biorą 60zł i to im wystarczy.
 Instalacja LPG ma 3m-ce ale sprawuje sie git i nie o nią chodzi tylko o spalanie które jest duże na benzynie a przekłada sie także na LPG(+2litry) chodzi o to by na przykład nie zniszczyc katalizatora tą bogatą mieszanką która ciągle jest. Jutro dla pewności będzie analiza spalin w ASo i wykarze czy tylko na benzynie jest problem na pewno.

[ Dodano: 2005-10-27, 22:24 ]
apropo lambdy: skoro podpięcie lambdy bezpośrednio do KLM pokazało odczyt to chyba działa nie?

[ Dodano: 2005-10-27, 22:26 ]
błędów w VAG-u nie było!
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 27.10.2005, 21:34:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"

Na marginesie w tym modelu nie można flashować pamięci komputera...


w każdym się da, wjednych odbywa się to przez złącze diagnostyczne w innych przez otwarcie kompa wyjęcie kości i zaprogramowanie jej w zewnętrznym programatorze i tak jest zapewne u ciebie
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #12 - Piątek, 28.10.2005, 08:28:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"

apropo lambdy: skoro podpięcie lambdy bezpośrednio do KLM pokazało odczyt to chyba działa nie?

Lambde masz pewno 4-przewodowa, para przewodow dla grzalki i para na sygnal lambdy.
Widzialem kiedys jak zdolni gazownicy odcieli sobie jeden z tych kabli przez pomylke (przy zakladaniu emulacji wcale o to nie trudno). Sugeruje sprawdzic kable od gniazda przy lambdzie do gniazda przy komputerze.
Jezeli rzeczywiscie jest tak jak pisales czyli przy wlaczonej emulacji lambdy (na gazie) komputer benzyny pokazuje oscylacje lambdy (0-1) tzn. ze komputer benzyny jest sprawny i dochodzi do niego emulowany sygnal.
Skoro na benzynie lambda nie oscyluje a sama sonda lambda jest sprawna to problem moim zdaniem musi pochodzic z blednego podlaczenia owej emulacji!
Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 28.10.2005, 18:58:04 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba dam sobie spokój narazie z tym, nie rozumiem czemu sterownik silnika na benzynie nie reaguje na wskazanie sondy 1.25V i nie zmniejszy czasu wtrysku. Z kolei w ASO twierdzą że czasy wtrysku są niby w normie ale kontrola spalin wykazała że mieszanka nie jest dobrze spalana!!! Może to jednak czujnik temperatury silnika jest uszkodzony. Gdzie go szukać i jak sprawdzic? Słyszałem że można samemu miernikiem zmierzyć napięcie na podłączonym, albo oporność na odłączonym to prawda?
Mówi Wam coś hasło: IATS(czujnik temp. powietrza zasysanego) jest coś takiego w Cordobie i z "czym to się je" ?
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #14 - Piątek, 28.10.2005, 20:39:18 - NIEPRZECZYTANA »

A jak Ci się toczy, czy hamulce się nie grzeją? To też ma dość spory wpływ na wzrost spalania, zawsze można sprawdzić przy okazji.
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» czasy wtrysków paliwa cordoba 96
Skocz do: