+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zepsuty czujnik abs?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zepsuty czujnik abs?  (Przeczytany 152229 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #105 - Wtorek, 22.05.2012, 10:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

zapytaj co dokladnie chce wymienic bo czujnik kilkadziesiat zl kosztuje
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #106 - Wtorek, 22.05.2012, 11:13:24 - NIEPRZECZYTANA »

Ja za wymianę też płaciłem coś w okolicach 200-300zł więc jak najbardziej normalna.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #107 - Wtorek, 22.05.2012, 12:01:44 - NIEPRZECZYTANA »

skoro czujnik kosztuje ~50zl to za co placic 200?
nie dal bym wiecej niz 50 za robocizne :nonono:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mazepa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 02 1.9 TDI 110 km

« Odpowiedz #108 - Wtorek, 22.05.2012, 16:13:42 - NIEPRZECZYTANA »

Wymienili mi czujnik i cały piast ABS-u, bo miał przetarcia na tych ząbkach plus pokasowali mi błędy komputerowo. Koleś powiedział, że to i tak nie jest drogo, gdyby sam czujnik mieli wymienić to byłoby to w granicach 130 zł.  Muszę jeszcze wymienić odbojniki amortyzatorów z tyłu oba, bo są pęknięte. Za to zażądali 190 zł ???!!!!
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #109 - Piątek, 15.02.2013, 16:21:47 - NIEPRZECZYTANA »

piasta z lozyskiem 100 -150 + czujnik i cena by sie zgadzala ale molo to i tak nie jest

Napisano: Wtorek, 22.05.2012, 16:42:47


Dla potomnych:
Zgasilem przed wczoraj samochod bylo wszystko OK, wczoraj odpalam i swieci ABS - nie szlo skasowac bledu.
Polski VAG podawal zwarcie, co ciekawe odpiety czujnik sygnalizuje tak samo :-\
Pomiar rezystancji nic nie pokazal - nowy czujnik ma w granicach 1000-1200 ohm
A wyjecie czujnika nie jest latwe - bez rozwalenia na kawalki nie dalo sie go ruszyc :ninja:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #110 - Piątek, 15.02.2013, 18:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

To samo przerabiałem w swoim wozie i potwierdzam ze wyjęcie w całości graniczy z cudem  :( 
Przed montażem nowego proponuję dobrze wyczyścić otwór żeby nie było niespodzianek na przyszłość  ;D
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #111 - Sobota, 16.02.2013, 10:26:40 - NIEPRZECZYTANA »

niespodzianki raczej beda bo piasty rdzewieja konkretnie, na cale szczescie czujniki VW sa tanie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #112 - Sobota, 16.02.2013, 17:48:14 - NIEPRZECZYTANA »

W sumie wymiana jest bardzo prosta wiec raczej wole sobie zrobić to sam niż płacić komuś duże pieniądze  :P 
Zapisane
rulekvario Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 benzyna, 2000

« Odpowiedz #113 - Wtorek, 02.04.2013, 21:29:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Od jakiegoś czasu mam ten sam problem. Włącza się kontrolka ABS świeci, a zaraz po niej wyświetla się czerwony wykrzyknik i jest sygnał. O dziwo raz świeci tylko ABS, czasami ABS z czerwonym wykrzyknikiem, a czasami nic, jakby buło normalnie. Czy miał ktoś podobny problem ? Czy to może być tylko błąd komputera czy to poważniesza usterka ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #114 - Wtorek, 02.04.2013, 21:42:21 - NIEPRZECZYTANA »

VAG  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
PiotrLodz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1,4 16V benzyna; rocznik: koniec 2004

« Odpowiedz #115 - Sobota, 04.05.2013, 09:51:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Po wjechaniu w dość głęboką dziurę zaczęła się palić kontrolka ABS i migać wykrzyknik od hamulca ręcznego. Po podłączeniu do VAG, program wykrył mi 2 błędy: 01201 Zasilanie pompy ABS (ABS Valves Supply Voltage) oraz 00301 Pompa strumienia powrotnego ABS (V39) (ABS Return Flow Pump (V39)).
Zacząłem od porady z tego forum i sprawdziłem bezpieczniki blaszkowe nad akumulatorem. Nr 6 był przepalony. Wystarczyło go zmienić i problem zniknął:)
 
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #116 - Sobota, 04.05.2013, 16:34:30 - NIEPRZECZYTANA »

bezpieczniki od wjechania w dziure sie nie pala :-X
raczej masz kable przetarte
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
codegen86
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2004 1.2

« Odpowiedz #117 - Wtorek, 25.06.2013, 21:17:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich forumowiczów. To moja pierwsza wizyta na tym forum, a wiąże się z bardzo nieprzyjemną sytuacją jaka miała dzisiaj miejsce.
Miałem już od jakiegoś czasu problem z kontrolką ABS ale włączała się i wyłączała, czasami wymagała skasowania kodu usterki poprzez komputer. Błędy zawsze były związane z czujnikiem w kole bądź jego otoczeniem. Miałem to zrobić po wakacjach ale...

W drodze do pracy po przejechaniu kilku kilometrów od domu, wpadł mi pedał w podłogę. Jakoś udało mi się redukcją biegów i ręcznym wyhamować i nie rozbić autka.
Natomiast pedał środkowy zaczął zachowywać się bardzo dziwnie. Mianowicie, za każdym razem po pod pompowaniu pedału tak z 2 -3 razy zaczynał łapać  ale z małą-średnią siłą.  Hamowanie było mało wydajne. Nie zgasiłem silnika.  Postanowiłem powoli dojechać do roboty bo daleko nie miałem. Na miejscu sprawdziłem przód i tył - bez nadmiernej ciepłoty, ponadto płyn hamulcowy - w normie.

Po wyjściu z pracy ku mojemu zdziwieniu hamulce igła i nie objawiały w drodze powrotnej żadnych niedomagań. Jechałem  większość drogi ostrożnie nastawiając się na hamowanie skrzynią, ale ostatni kawałek przyznam że dałem im trochę wycisku i nic się nie zmieniło.

Ponieważ 2 tyg temu mechanik robił hamulce, kpl. kloców i okładzin + zawiechę, podjechałem do niego na sprawdzenie.
Sprawdziliśmy przód i tył, odpowietrzyliśmy układ. Jednym słowem igła. I tu poprosiłem go aby sprawdzić czujnik.
Po połączeniu się z komputerkiem wyszedł przy skanie jeden błąd - 301 czyli pompa ABS. Nie ujawnił się błąd czujnika.


Po zapoznaniu się z opiniami posiadaczy sprawdziłem jeszcze blaszki nad aku i mocowanie klamer-OK.
Teraz tak się zastanawiam,  czy awaria pompy ewentualnie sterownika  +/- powikłania czujnika, mogły doprowadzić do tego że samochód hamował jak stara Warszawa.
I pytanie do wytrwałych, którzy dojechali do końca mojego wątku - Wymieniać pompę czy szukać płycej, np u elektronika sprawdzać luty na sterowniku, kable etc. Dodam że padało jak do tego doszło.

Pozdrawiam

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #118 - Wtorek, 25.06.2013, 21:40:28 - NIEPRZECZYTANA »

to raczej problem mechaniczny z pompa
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
codegen86
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2004 1.2

« Odpowiedz #119 - Sobota, 29.06.2013, 20:38:00 - NIEPRZECZYTANA »

Podejrzewam że to pompa + sterownik. Chcę jedynie wykluczyć inne ewentualności związane z błędem 301.
Dzisiaj wyczyściłem uziemienie na belce i chciałem się wziąć za sprawdzenie przekaźników ale nie wiem gdzie ich szukać.
Dodatkowo wyczytałem na innym forum że powodem może być prąd zwrotny z wentylatora chłodnicy gdzie nad akumulatorem  na tych blaszkach obwody są obok siebie a elektronika pompy jest czuła. Radzili założyć "Dławik" na kablu od wentylatora chłodnicy aby zapobiec powtórkom na przyszłość.

Proszę o podpowiedź jak w prosty sposób wydobyć te przekaźniki  od  abs i jak je łatwo sprawdzić.

Jak to nie pomoże będę szukał dawcy na allegro. Jakieś porady związane z wyborem?

Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zepsuty czujnik abs?
Skocz do: