+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana świec i przewodów , a wybuch gazu.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana świec i przewodów , a wybuch gazu.  (Przeczytany 3824 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
browar
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin

« Niedziela, 24.09.2006, 11:47:26 - NIEPRZECZYTANA »

Wiatam serdecznie wszystkich seatmaniaków. Jestem szczęśliwym posiadaczem seata cordoby 97/98 1,4 AEX z przebiegiem 83 tys. km., jazda na oleju BP VISCO 7000 0W-40. Ponad trzy lata temy założyłem tradycyjną instalecję gazową ZAVOLI z zabezpieczeniami przciwwybuchowymi w plastikowym  kolektorze i pokrywie filtra powietrza, przy okazji wymieniłem świece (NGK) i przewody WN. Od tamtej pory pokonałem około 45 tys. km i wszystko jest w najlepszym porządku. Od momentu założenia instalacji dokonuję tylko regularnych przeglądów i regulacji z wymianą filtra powietrza jednak bez wymiany świec i przewodów WN. Silnik pracuje równiutko, nie bierze oleju, ładnie przyśpiesza, a i spalanie ma w normie. Świece i przewody WN są elegancki. Może się zdziwicie po co w takim razie piszę, ale zaczynają mnie nurtować pewne sprawy związane wymianą świec i przwodów.  W związku z powyższym może podzielicie się własnymi refleksjami i doświadczeniami na następujące tematy:
1. Czy komuś zdarzył się wybuch gazu na plastikowym kolektorze i jakie były tego skutki, czy spełniły swoją rolę zabezpieczenia przeciwwybuchowe?
2. Po jakim czasie wymieniacie świece i przewody WN, bo moim skromnym zdaniem to lekko przesadzją mechaniory od gazu z terminami wymiany, że należy to czynić co 10-15.?

[ Dodano: 2006-09-24, 12:48 ]
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
Zapisane

Cordoba 1,4 AEX LPG 1997/98
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 24.09.2006, 19:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, że 10-15 tyś to totalna przesada pewnie chcą zarobić na wymianie.
Widziałem roz........ny kolektor ssący od felicji 1,6 z normalną instalką gazową. Podobno zawsze jest taka możliwość uszkodzenia kolektora przy tradycyjnej instalacji nawet po założeniu zaworów przeciwwybuchowych. Ja mam założoną sekwencję AG i świece wymieniam po 45 tyś a przewody jak któryś zaczyna mieć przebicie (nie pamiętam już kiedy to robiłem). Przy tradycyjnej nie można dopuścić do uszkodzenia świecy czy przewodu dlatego zalecana jest częsta wymiana. Z doświadczenia wiem, że jaszcze nigdy przy wymianie świec co 45-50 tyś km nie padła mi  świeca, ale decyzja należy do Ciebie. Ja napewno nie wymieniałbym co 10-15k km świec a tym bardziej przewodów. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
robert1981
Gość



« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 27.11.2006, 22:49:55 - NIEPRZECZYTANA »

witam

ja mialem cordobe 1.4 aex zwykly tradycyjny gaz

na swiecach ngk zrobilem 50 tys km tyle samo na kablach i nic sie niedzialo

pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana świec i przewodów , a wybuch gazu.
Skocz do: