+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Pożeracz oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pożeracz oleju  (Przeczytany 55936 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
King
Gość



« Wtorek, 05.09.2006, 10:28:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam Cordobę SDI 2000r. Co ok. 2 tyś. kilometrów muszę jej dolewać litr oleju. Czy to normalne? Olej to GTD magnatec 10W-40. Wycieków nigdzie nie ma, autko było sprawdzone. Czy to normalne?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 05.09.2006, 10:37:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "King"
Czy to normalne?

To całkowicie nienormalny objaw :!:
Jeżeli nie ma wycieków, to silnik musi palić olej...  :neutral:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
King
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 05.09.2006, 10:49:38 - NIEPRZECZYTANA »

Nie dymi, przejechane ma 124 000 km. Jaki olej proponujesz?
Zapisane
King
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 05.09.2006, 11:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

To wedlug normy by się zgadzało.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 05.09.2006, 14:27:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "King"
To wedlug normy by się zgadzało.

Norma, normą, ale moim zdaniem jak zużycie oleju jest większe niż 100-150ml na 1000km to coś niedobrego dzieje się z silnikiem...  :niewiem:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Bulba
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 05.09.2006, 16:53:35 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie bral Mobila, po wymianie na Magnateca przestal
To dopiero jest zagwostka :)
Zapisane

Bledy w pisowni sa celowe, zamierzone i chronione prawami autorskimi ®.
Uzywanie podobnych bledow jest zakazane i bezprawne.
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #6 - Piątek, 08.09.2006, 20:44:58 - NIEPRZECZYTANA »

To teraz napisze coś od Siebie jako użytkownik takiego silniczka....

1. norma dla niech nie jest 0,4 na 1000 a 1 na 1000. i tu wcale się nie mylę. kto nie wierzy niech dzwoni do Seata, Skody czy VW.
2. wg teorii jest wszystko ok.
3. ja i wiele innych osób ma to samo. Kampacz tez ma ten silnik i ma jeszcze ciekawiej bo mu zjada troszkę więcej, ale ponoć mu się też gdzieś troszkę silnik poci więc pewnie dla tego.

Sam poruszałem już temat ze znajomymi ze skody czy tez ze specami od diesli, wrzucałem nawet temat na autocentrum. wczesniej otrzymywałem odpowiedzi "ten typ tak ma". mój pali 0.5 na 1000 więc mam takie samo spalanie jak ty. sinik nie leje, nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym, ma b.dobrą moc. ktoś opisywał kiedyś co jest powodem spalania oleju w tych silnikach. jest to jekieś małe niedopatrzenie konstrukcyjne a raczej brak jednej małej osłony nad wałkiem rozrzadu o ile dobrze pamiętam. to zalezy tez od oleju i stylu jazdy. jak butuje powyżej 4tyś na trasach to się szybciej przepala. jak testowo jeździłem jak emeryt to na 1000 mi zeszło ok 0,2 ale wtedy biegi zmieniałem w granicach 2,5tyś. więc to nie ma sensu. możesz zmienić olej. oleje które ponoć nie zchodzą tak w tych silnikach to...
BP Visco 3000, Mobil Super, Mobil 1, Shell , Maxlife 10w40. ja jeżdże na lotosie ale przy najbliższej okazji zmieniam na BP VISCO i sprawdzę. zawsze możesz się bawić w sprawdzanie kompresji, lecz nawet to nie da ci 100% pewności bo np pierścienie górne będą dobre, a dolny zgarniający do bani to i kompresja bedzie a olej bedzie brał.
to co mi napisał jeden specu, po ostatnim wrzucie na AC...

jeśli ciśnienie sprężania będzie OK, a silnik nie ma wycieków to zostaje wymiana uszczelniaczy, ale ja bym zaryzykował jeszcze wcześniej przejście na jakiś inny olej i dopiero wtedy brał się za uszczelniacze. Zrób jeszcze badanie spalin na analizatorze to wtedy wyjdzie czy ten silnik spala dużo oleju, bo będzie za duża zawartość węglowodorów.

wszyscy w SDI mają chyba ten problem więc nie jesteś jedynym. ja śpię spokojnie a jedynie olej mam zawsze przy sobie w bagazniku.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Sobota, 09.09.2006, 19:19:05 - NIEPRZECZYTANA »

Może i inny silnik, ale dorzucę się do tematu... Własnie wróciłem z długiej podróży i potwierdzam zdanie Valgaara, że przy butowaniu diesel bierze dużo oleju i już. W moim silniku wyszło 1l/5000km, więc bez przesady. Trzeba tu dodać, że nieco ponad 50% trasy przebiegało autpstradami, gdzie przez nawet kilka godzin prędkość nie schodziła poniżej 120 km/h, momentami dochodząc do 160km/h. W zeszłym roku taka sama odległość alternatywną drogą (bez autostrad) i zużycie oleju napędowego mniejsze o 1-1,5l/100km, a silnikowego podobne. (przedtem był wspomniany castrol, teraz jest Shell).
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Rafal32
Gość



« Odpowiedz #8 - Sobota, 09.09.2006, 19:58:38 - NIEPRZECZYTANA »

no cóż, jestem tym szcześliwym posiadaczem sdi- jeśli posiadacz sdi może być z tego powodu szczęsliwy  :satan: - bo mój silnik spala pomiędzy zmianami -ostatnio to 12kkm-może z 3- 4 setki oleju. Jeżdzę na mobilu  i wcale nie jak emeryt  :mrgreen:

 Powiem więcej jak go kupiłem to zalany był mineralnym a teraz jeżdzę na pół syntetyku i też nic nie bierze i chyba tylko za to go lubię bo moje poprzednie auto żarło więcej oleju niz benzyny.
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #9 - Sobota, 09.09.2006, 20:42:32 - NIEPRZECZYTANA »

mam kumpla co dość nieźle wykręca SDI-ka swojego to śmieje się z niego , że pali jak dwusuw, pół na pół oleju napędowego z silnikowym

ale tak jak pisąłem są pewne oleje które ponoć tak nie wciągają się i nie przepalają w dieslach. mówię ponoć bo ja nie sprawdzałem ale szpece tak piszą

BP Visco 3000, Mobil Super, Mobil 1, Shell , Maxlife 10w40
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 10.09.2006, 12:17:49 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak w SDI, ale w moim TD szło tyle samo Castrola GTX magnatec 10W40, co teraz idzie Shella Helix diesel plus 10W40. Następny pewnie będzie Mobil..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
kampacz
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 12.09.2006, 08:14:47 - NIEPRZECZYTANA »

ehhh... ten olej - ja śmigam na Mobil 1 10W40 i przy butowaniu 1 l / 1000 km to norma dziś chyba pojeżdże po mechanikach i popytam co mi radzą bo znajomy poradził żeby zmienić na minerała i będę miał spokój - ale mineralny przy (licznikowym) 103 tys km?? coś nie bardzo mi sie to podoba - a nie wiem ile kosztuje wymiana uszczelniaczy i nie wiem czy to coś pomoże - bo jak wywale kase a on będzie dalej brał tego oleju tyle ile bierze to bez sensu - a co najdziwniejsze to nie kopci nie cieknie (po prostu znika) jeszcze żeby kopcił to sprawa jasna ale tu można białą koszule pod rure wydechową podłożyć i ani śladu nie będzie
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 12.09.2006, 09:24:35 - NIEPRZECZYTANA »

to chyba jak u każdego, znika i tyle. gdziesik się przepala ustrojstwo. u mnie puści delikatnego bączka przy odpalaniu na siwo ale to dlatego , że muszę sobie zmieinć świece bo jedna lub dwie już nie grzeją. teraz to i tak bez znaczenia bo po paru sekundach i tak pracuje równiutko ale w zimie może być problem z odpaleniem.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 12.09.2006, 11:04:32 - NIEPRZECZYTANA »

TO już właśnie w jednym temacie został mój drugi problem rozwiązany - siwy bączek przy odpalaniu.. :) Może jeszcze mi ktoś napisze w tym szczęśliwym temacie czemu znika mi płyn chłodniczy??
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
kampacz
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 12.09.2006, 12:30:21 - NIEPRZECZYTANA »

mechaniorem nie jestem ale w poprzedniej ibizie miałem problem ze znikaniem płynu - pierwsze co to wymieniłem uszczelke pod głowicą - a później już takie małe ubytki to wina drobnych nieszczelności w układzie chłodzenia (ja miałem z LPG) więc tam tych wężyków było ciutke więcej tym samym więcej możliwości na nieszczelności - a dużo Ci tego płynu znika??
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Pożeracz oleju
Skocz do: