+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9TD kłopoty z odpalaniem.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9TD kłopoty z odpalaniem.  (Przeczytany 21062 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
EagleEye
Gość



« Czwartek, 24.08.2006, 18:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie!

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem. Po nocy (jest ok +10C) przekręcam kluczyk i obroty wariują, aż gaśnie. Muszę dodawać mu gazu i trzymać jakąś chwilę. Ale wtedy przez długi czas jazdy obroty na jałowym są wyższe niż zazwyczaj.

Czasem, gdy stoi na słońcu, odpala za "dotknięciem", jak nowy. Czasem postoi 15 min i nie mogę odpalić za pierwszym razem.

Czy to akumulator? Czy jakaś pompa?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 24.08.2006, 20:51:12 - NIEPRZECZYTANA »

Akumulator raczej nie bardzo, bo by nie kręcił pewnie jakby był słaby. A co do reszty to nie wiem.. :niewiem:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Piątek, 25.08.2006, 05:25:13 - NIEPRZECZYTANA »

Aku zdecydowanie nie. Ale moze to czujnik temp. Jesli po rozgrzaniu chodzi normalnie, to trzeba go sprawdzic.
Zapisane

spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Piątek, 25.08.2006, 10:06:26 - NIEPRZECZYTANA »

Mi to wyglada na zbyt mala dawke rozruchowa, koszt przestrojenia to ok 400zl. VAG twoim przyjacielem ;-)
Zapisane

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #4 - Piątek, 25.08.2006, 12:35:19 - NIEPRZECZYTANA »

Ehm.. nie wiem ,czy VAG coś w tym względzie zdziała, bo pompa wtryskowa w AAZ mechaniczna :) Wystarczy śrubkami pokręcić..

TUTAJ

Masz przydatny link jak i co się reguluje..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Piątek, 25.08.2006, 14:17:52 - NIEPRZECZYTANA »

Nie popatrzalem dokladnie co to za silnik :pala:  :los:
Zapisane

EagleEye
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 25.08.2006, 16:02:24 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo dziękuję za opinie i ten link. Jednak sam wolę tam nie grzebać. Pójdę do fachowca i zaproponuję ten problem. Za 50 zł niech pokręci. Oczywiście dam znać, jak poszło, żeby inni wiedzieli, jak ten problem rozwiązać.

[ Dodano: 2006-09-02, 13:58 ]
Rozwiązałem dzisiaj ten problem. Okazało się, że to jednak nie pompa (uf), lecz świece. Wszystkie spalone na smołę.

Po wymianie (na Beru) śmiga jak złoto.

Dzięki wszystkim za pomoc.
Zapisane
bielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza Energy '99

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:09:49 - NIEPRZECZYTANA »


z racji tego ze cały czas sie borykam z problemami odpalania mojego "kaszlaka" postanowiłem nagrać filmiki i może z nich ktoś was bedzie w stanie mi podpowiedziec co jest źle...

1) odpalanie po nocy tak jak na filmie widac temperatura dzis rano zła nie była

http://www.youtube.com/watch?v=FOu1HVZfWDU

2) odpalanie kolejne po dojechaniu na miejsce pracy. jazda w korkach itp itd jak to rano sie jedzie ale silnik sie juz zdążył rozgrzać wiec wszystko powinno być ok.

http://www.youtube.com/watch?v=va0uDTj1afs
Zapisane

burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:27:54 - NIEPRZECZYTANA »

Pali trochę podobnie jak kiedyś mój Escort 1,8D. Jeśli akumulator masz dobry to może rozrusznik jest już słaby nie ma odpowiedniego uderzenia żeby silnik zastartował lub co gorsza silnik jest już tak zajechany że nie ma kompresji ale nie wiem jaki masz przebieg. Obie usterki miałem w Fordzie najpierw ta pierwsza a po drugiej trzeba było pozbyć się auta.
Zapisane
bielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza Energy '99

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:31:00 - NIEPRZECZYTANA »

przebieg jest 170 tyś i jet on cały udokomentowany....wlasnie najbardziej w tym wszystki mnie zastanawia akumulator ale niestety nie mam gdzie go sprawdzic na podmiane z kims...sytuacja wyglada w ogóle tak ze kiedyś jak kreciłem i kreciłem az aku mi padł to się podpiąłem pod kable....i wtedy zakrecił od razu...co do samego aku to jest to 61 AH 530A wiec moze on jest poprostu za słaby...mało tego jest tego typu akcja z nim ze cela przy plusie jest w 1/3 pusta...i mimo tego ze dolałem wody destylowanej az sie wylało z celi to i tak sie to nie zmieniło...
Zapisane

burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:33:43 - NIEPRZECZYTANA »

No jak na moje to akumulator jest grubo za mały powinien być 70-74AH, więc raczej masz przyczynę takiego odpalania trzeba kupić nowe aku
Zapisane
bielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza Energy '99

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:36:24 - NIEPRZECZYTANA »

tez mi sie zdaje ze to bedzie jego wina...zwlaszcza ze z kabli zatrybił od razu....mimo tego ze było już lekko zalany...i to naprawde zakrecił momentalnie...ale najgorsze jest to ze przed zakupem chciałbym być pewny ze to aku zeby nie wywalic kasy i sie bujac z problemem dalej....ale nie mam jak sprawdzic na podmianke....a przychodzi ci cos jeszcze do głowy??generalnie autko jest z niemiec wiec moze jak było chwilowo w polsce został tradycyjnie podmieniony aku....
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

no to ja stawiam 90% aku.. szczególnie jak go próbowałeś już regenerować wodą destylowaną i ładowanie.. i ak ja pisze burbur 61amper to torszku mało do tego silnika
 
tez mi sie zdaje ze to bedzie jego wina...zwlaszcza ze z kabli zatrybił od razu....mimo tego ze było już lekko zalany...i to naprawde zakrecił momentalnie...ale najgorsze jest to ze przed zakupem chciałbym być pewny ze to aku zeby nie wywalic kasy i sie bujac z problemem dalej....ale nie mam jak sprawdzic na podmianke....a przychodzi ci cos jeszcze do głowy??generalnie autko jest z niemiec wiec moze jak było chwilowo w polsce został tradycyjnie podmieniony aku....
przeczytaj swój post i zastanów się czy przypadkiem sam już sobie nie odpowiedziałeś na swoje pytanie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.10.2009, 20:39:45 wysłane przez kacperix » Zapisane
bielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza Energy '99

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:39:40 - NIEPRZECZYTANA »

bo jak na mój łep to on sie zachowuje tak jakby miał za małą moc rozruchową....i to ewidentnie widac po pierwszym filmiku jak odpalam rano...pozniej na ciepłym niby kreci juz szybko...ale chyba wciaz zbyt słabo....


to w tej sytuacji jaki powinien byc aku do mojego AFN'a??jakies konkretne sprawdzone przez was modele polecacie??
Zapisane

burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 26.10.2009, 20:43:16 - NIEPRZECZYTANA »

Może są jakieś warsztaty gdzie można podmienić aku na inne, spróbuj pojechać do jakiegoś serwisu z akumulatorami może się dogadasz że jak zamontują i będzie dobrze to kupujesz, może się zgodzą. Nic innego nie wymyśle.

Napisano: Poniedziałek, 26.10.2009, 20:41:55


Na forum jest wątek o akumulatorach poszukaj tam  ;)
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9TD kłopoty z odpalaniem.
Skocz do: