+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» grzeje sie olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: grzeje sie olej  (Przeczytany 17754 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
balceer
Gość



« Niedziela, 13.08.2006, 21:17:14 - NIEPRZECZYTANA »

Mam ibize TDi 110 KM, AFN silnik, jak stoje w korku i temperatura otoczenie jest powyzej 20 st to olej szybko mi sie grzeje i osiąga szybko 100 st. ale płyn chlodzący pozostaje w normie. Jest jak sposób aby temperatura oleju pozostała w normie. Czy to jest normalne ze tak sie dzieje. Co gorsze jak go testowałem i olej osiągnął 100 st. płyn według wskażnika był w normie i wentylator sie nie załączał. Jak możecie to napiszcie coś bo nie chce przegrzać silnika.
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 13.08.2006, 22:03:12 - NIEPRZECZYTANA »

wszystko w normie w TDI olej może osiągac nawet przy ostrej jeździe 120st a temperatura płynu chłodzącego pozostanie bez zmian, mógłbyś się martwić jak by zbliżało się do 140st ;)
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 14.08.2006, 09:36:43 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy na wskazowke od cieczy chlodzacej to ja nawet sie nie patrze. Jest tak zrobiona ze w przedziale 85-115C pokaze 90C ;)
Lepiej wsiasc z Vag do auta i na kanale 007 bedzie wsio piknie widac. Wtedy porownywac temperatury.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 03.08.2009, 17:52:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich,

mam problem od wczoraj z wysoką temperaturą. No, ale zacznę od początku..
W piątek pojechałem w trasę i jechałem przez ok.50-60 km z prędkością 160 - 180 km/h. Temperatura oleju z początku była w normie, czyli ok. 100*C, ale po ok. 40km temperatura oleju podskoczyła do 106*C(temperatura wody ciągle miała 80-90*C), więc zwolniłem do 140km/h. Potem już jechałem drogą lokalną koło 100km/h i ostatecznie temperatura zeszła do normalnej, czyli 92*C.

Samochód się ostudził, zgasiłem i stał na słońcu przez ok. 50h bez ruszania.

Wracając jak silnik miał ok. 80*C przycisnąłem trochę(dynamicznie, ale do 120 km/h) i zobaczyłem, że temperatura jakoś szybko rośnie.. przy kolejnym przyciśnięciu zarówno temperatura wody jak i oleju doszła do 110*C. Zwolniłem i stanąłem na kilka minut. Temperatura wody spadała do 90, ale oleju trzymała się koło 100*C i nie chciała zejść. Zgasiłem silnik i czekałem aż ostygnie.

Ponownie odpaliłem po kilku minutach, silnik miał wtedy 86*C. Wracałem całą drogę(70 km) z prędkością 70-80km/h, a olej nagrzał się aż do 106*C, natomiast temperatura wody miała 90*C. Dzisiaj zrobiłem test i po nagrzaniu zauważyłem,że temperatura oleju ciągle rośnie aż do 100*C, a wody ma ok. 90*C. Wcisnąłem gaz w podłogę do 140km/h, to temperatura wody praktycznie od razu urosła do 100*C, a oleju do 106*C.

Nie mam pojęcia od czego to może być, samochód stał i nic z nim się nie działo,a teraz nagle takie cyrki. Nie nagrzewa się szybciej niż zwykle, ale osiąga znacznie wyższe temperatury. Wcześniej temp. wody była ciągle ok. 80*C, a oleju 92-96*C przy jeździe do 100km/h.

Samochód jest podkręcony do 147 KM i 350 Nm, ma intercooler od T5, większe turbo, program i parę innych dodatków.

Pompa wody wymieniona była jakieś 1000 km temu.

Auto miało iść do lakiernika, ale coś czuje, że kasa pójdzie na co innego :'(.

Z góry dzięki za wszystkie sugestie.


od KYS: Czasami warto użyć szukajki.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.08.2009, 19:58:35 wysłane przez KYS » Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 03.08.2009, 18:31:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli powietrze przy asfalcie ma 60*C, to nie dziw się że olej osiaga taką temperaturę.
U mnie po jeździe z prędkością 1,80zł olej ma 116-120*C.
Zapisane
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 03.08.2009, 18:52:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli powietrze przy asfalcie ma 60*C, to nie dziw się że olej osiaga taką temperaturę.
U mnie po jeździe z prędkością 1,80zł olej ma 116-120*C.

Nie dziwie się temu,że przy jeździe 180 km/h Ibiza osiągnęła 106*C.

Tylko niepokoi mnie to, że po 2 dniach jadąc 70-80 km/h olej miał temperaturę 106*C, gdzie dwa dni wcześniej przy takiej samej temperaturze powietrza i asfaltu Ibiza miała ok. 94*C. Poza tym temperatura wody nigdy mi nie przekraczała 85*C, a teraz doszła do 110*C przy depnięciu 2 razy po 30 sekund do odcinki przy 120 km/h.

Coś z pewnością jest nie tak.. boje się najgorszego, czyli uszczelki pod głowicą, no, ale podobno samochód miał robiony remont na początku tego roku. Jutro nie mam czasu,ale w środę podjadę do jakiegoś mechanika, bo przez forum niestety auta i tak nie uleczę. Jednak chętnie bym się dowiedział po objawach co to może być.

Chłodnica przecież chyba nagle też się nie przytkała..
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 03.08.2009, 19:09:38 - NIEPRZECZYTANA »

A nie zmieniłeś ostatnio oleju na inny?
Zapisane
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 03.08.2009, 19:26:01 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego, temp oleju to norma u mnie w cordobie często się pojawia 112st jak ją pocisnę..... natomiast woda nigdy wskazówa nie poszła mi ponad 90..... raz w Tolku w germanii tak się stało ale wtedy klękła uszczelka pod głowicą >:(
Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 03.08.2009, 19:44:14 - NIEPRZECZYTANA »

w   sharanie  jak pocisne  mam  120  -124 stopni , odpuszczam temperaturka spada ,woda  w  normie . ;D  ale juz  montuje  mala  chlodniczke oliwy   pod  male  co  nieco  ;D
Zapisane
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 03.08.2009, 19:51:28 - NIEPRZECZYTANA »

a może przegrzales olej??
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.08.2009, 20:06:13 wysłane przez THOMA$ » Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:15:24 - NIEPRZECZYTANA »

A nie zmieniłeś ostatnio oleju na inny?

Zmieniałem olej na inny, ale było to 1500-2000 km temu.

a może przegrzales olej??

Myślę,że chwilowo olej może stracić swoje właściwości, ale chyba nie na stałe.. wszystko działo się wczoraj. Dzisiaj zrobiłem test i to samo..

Poza tym ta temperatura wody mnie martwi. Rzadko mi się włączały wiatraki od chłodnicy- tylko jak przycisnąłem ,a teraz po 15-20 km to non stop chodzą.

Ale dzięki za pomysły chłopaki, mam nadzieję, że to jakaś pierdoła..
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:25:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
Myślę,że chwilowo olej może stracić swoje właściwości, ale chyba nie na stałe..
Jak raz przegrzejesz olej to już nie wróci do swoich fabrycznych właściwości smarnych.
Z tym, że przegrzanie oleju to według mnie przy wartościach znacznie wyższych niż 106 stopni C...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:36:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
Myślę,że chwilowo olej może stracić swoje właściwości, ale chyba nie na stałe..
Jak raz przegrzejesz olej to już nie wróci do swoich fabrycznych właściwości smarnych.
Z tym, że przegrzanie oleju to według mnie przy wartościach znacznie wyższych niż 106 stopni C...

Po części to miałem na myśli, 106*C to przecież nie jest zabójcza temperatura dla oleju.

A co do scalenia tematu z innym to używałem szukajki i ten z którym scaliłeś to jest o gorącym oleju, zresztą bez wyjaśnionej przyczyny. Jest tylko napisane, że to normalne, a u mnie normalne nie jest.

Mi chodzi o olej i płyn chłodniczy. A konkretniej to o to, że wcześniej przy takich samych warunkach atmosferycznych i tej samej prędkości temperatura zarówno oleju jak i płynu była o 10-20*C niższa. A to już duża różnica.. więc coś musi być tego przyczyną.

Wystarczy,że wcisnę mocniej gaz w podłogę i temperatura się podnosi prawie tak samo szybko jak prędkościomierz.

A z samochodem obchodzę się naprawdę dobrze ani razu mu nie wcisnąłem mocniej poniżej 70-80*C oleju, zawsze sobie chodzi po jeździe nawet tej wolnej na chwile do sklepu daje mu pochodzi te 30 sekund, a po butowaniu nawet kilka minut.

No nic nie ma się co użalać, trzeba walczyć 8).
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:44:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
A co do scalenia tematu z innym to używałem szukajki i ten z którym scaliłeś to jest o gorącym oleju, zresztą bez wyjaśnionej przyczyny. Jest tylko napisane, że to normalne, a u mnie normalne nie jest.
Piszesz o temperaturze oleju 106 oC - w tym wątku jest napisane, że temperatury oleju do 120 oC przy ostrzejszej jeździe to norma... Czy u Ciebie temperatura oleju wzrasta powyżej 106 oC, czy jak olej się zagrzeje do takiej, to od razu przerywasz jazdę?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:52:34 - NIEPRZECZYTANA »

Piszesz o temperaturze oleju 106 oC - w tym wątku jest napisane, że temperatury oleju do 120 oC przy ostrzejszej jeździe to norma... Czy u Ciebie temperatura oleju wzrasta powyżej 106 oC, czy jak olej się zagrzeje do takiej, to od razu przerywasz jazdę?

Tak temperatura czasem wzrasta bardziej, ale jak dochodzi do 110*C to odpuszczam i jadę powoli. Wolę dmuchać na zimne.

Mam nadzieję,że poprzedniego postu nie odebrałeś jako atak, po prostu chciałem się wytłumaczyć. Jestem trochę podenerowany całą sytuacją i szukam przyczyny, ale doceniam każda chęć pomocy  :pub:.

Podkreślam, nie chodzi mi o to, że temperatura jest jakaś mega wysoka, tylko o to, że wcześniej tak się nie działo.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.08.2009, 20:54:12 wysłane przez Danisz » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» grzeje sie olej
Skocz do: