+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problemy z Ibiza 1.9 TDI 90KM Pomocy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z Ibiza 1.9 TDI 90KM Pomocy  (Przeczytany 13243 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jatka
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Niedziela, 06.08.2006, 20:34:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Właśnie stałem sie posiadaczem Ibizy 1.9 TDI 90KM z 2000 roku. Niestety jak narazie jestem zrozpaczony, ponieważ nie wiem co sie dzieje. Wydaje mi się, że brak mu mocy. Samochód rozpęcdza się do 120 i to i tak nie za szybko a potem prawie nic. Na autostradzie udało mi sie raz rozpędzic go do 160 i to z lekkiej górki a tak maksylamnie 140. Pomocy! Co się dzieje i jak temu zaradzić.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 06.08.2006, 20:36:52 - NIEPRZECZYTANA »

a moze przepływomierz do wymianki  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
jatka
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 06.08.2006, 20:51:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
a moze przepływomierz do wymianki  :niewiem:


Niestety dowiem się tego za 3 tygodnie kiedy wróce z Niemiec i przywitam się z moim mechanikiem. Mam tylko nadzieje, że nie zdewastuje to mojej kieszemi
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 06.08.2006, 22:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

trzeba podpiąć VAGa i sie znim przejechac aby określic co padło czy przepływka czy np. N75
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
qsin
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 06.08.2006, 23:38:29 - NIEPRZECZYTANA »

odepnij kostke od przeplywomirza to moze sie poprawi ...
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 07.08.2006, 10:53:28 - NIEPRZECZYTANA »

Obstawiam N75, zamien zaworki i zobacz czy pomoze. Ten z czarna glowka zapnij w miejsce tego z biala i odwrotnie. Zaworki znajduja sie na sciance grodziowej po prawej stronie (patrzac na silnik).
Zapisane

Kant1242
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 07.08.2006, 19:05:26 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak miałem (turbina świszczała a autko 140 i ani gram więcej, oraz zero tzw. kopa) oakzała się że mam pęknięty wygłuszacz - takie coś okrągłego do którego idzie wężyk z powietrzem, a całość znajduje się mniej więcej pod akumulatorem. Wymieniłem i problem zniknął  :chytry:
Zapisane
Asree
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 07.08.2006, 23:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich. :)
Mam tą samą historię  :neutral:  Z tą różnicą, że chodził normalnie, a dzisiaj jak przyspieszyłem do 140 nagle spadła mu moc i niemogłem wiecej niż 120 pociągnąć. Wyłaczyłem silnik i bez problemu pociąnoł do 160, znowu spadek mocy i zaczoł mulić.  :neutral: Znowu restart silnika i poniżej 140 spoko można było jechać.
Może znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Katowic, który nie zedrze za dużo za naprawe i zrobi to w miare szybko bo w piątek wyjeżdżam ? Ewentualnie gdzieś w Wałczu lub okolicy to podjade w wakacje :)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 08.08.2006, 08:46:17 - NIEPRZECZYTANA »

Aligator w Katowicach, oddzial Master's Tuning www.tdituning.pl
Zapisane

Asree
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 08.08.2006, 18:57:21 - NIEPRZECZYTANA »

Na wężykach nic nie znalazłem, ale jeśli chodzi Ci o takie lekkie stukanie jak sie wygaszaja wszystkie kontrolki to faktycznie znikło. Ewentualnie raz cos stuknie i to wszystko.
Zapisane
Asree
Gość



« Odpowiedz #10 - Środa, 09.08.2006, 20:15:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nareszcie koniec porąbanego dnia. Zadzwoniłem do tego kolesia od mastersa i powiedził, że on ma tylko możliwość zdiagnozowania. No to pojechałem do Auto Silesia po trafieniu do serwisu dowiedziałem się, że najwcześniej za tydzień mi to zrobią (jutro wyjeżdzam jak nie będzie kolejnej katastrofy i wracam 31) więc odpada.
Potem 3h straciłem w Piiiii piii piii piiii PZU (nigdy więcej nic tam nie ubezpiecze) i pojechałem do salonu Seata w Dąbrowie usłyszałem to samo części najwcześniej za tydzień  :eek:  Ale przynajmniej koleś podpioł mnie pod kompa i okazało się, że wyskakuje błąd 17958 P1550 035 czyli jednak przepływomierz.
W drodze powrotnej wskoczyłem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem podróbe dałem 270zł, różnica ceny z oryginałem bagatela 230 zł  :?  Po wymianie postanowiłem przetestować więc wybrałem się na droge szybkiego ruchu. I nawet nie dojechałem  :?  w czasie jazdy zachaczyłem nogą o sprzegło i wyleciała prowadnica oczywiście nie miałem ani kawałka śróbokręta i nawet nie mogłem zdjąć obudowy zadzwoniłem po kumpele żeby mnie scholowała jak coś, ale zapomniałem jej powiedzieć żeby wzieła jakiś śrobokręt :/ i oczywiście nie miała  :eek:  (a pomyśleć że jak miałem Uaza to woziłem komplet kluczy  :mrgreen: ). podjechaliśmy do domu wziołem śrobokręt i naprawiłem w 2 min :/
Ale na trase to już sie bałem wyjechać :) więc nie sprawdziłem :) Pojade jutro to zobacze, ale jak sie rozpędziłęm do 140 to nic sie nie działo więc to chyba jednak był przepływomierz  :mrgreen:
Na koniec pytanie, czy tylko mi się wydaje że miałem troche pecha ? :) To  chyba powinno trafić do działu humor :)

[ Dodano: 2006-09-01, 23:25 ]
No wróciłem z wakacji i muszę stwierdzić że jednak to był przepływomierz :) Jak wracałem to wpadłem na autostrade poznań-września i potestowałem. Problem z przyspieszaniem zniknoł  :mrgreen: Rozbujałem sie do 180km/h (wedłóg satelity, na budziku było 190). Mogłem jeszcze pocisnąć, ale miałem ogranicznik prędkości na bocznym fotelu :), który zaczoł alarmowac przy 160 ;-)  A sprzęgło też zrobiłem na wakacjach więc jest git :)
Zapisane
greg601
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 05.02.2009, 19:58:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!

mam problem z IBIZA 1.9 TDi 90KM 2000r: silnik nie wkręca się powyżej 2500obr/min w czasie jazdy nawet na 3 biegu (do 3000 na jałowym).

VAG pokazał błąd:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Załączam logi. log 02 (grupa 3,10,8) zrobiony niestety jadąc troche "z górki", więc może być nieco nieobiektywny.

Nie znalazłem podobnego wątku tzn. wszyscy piszą, żę turbina nie ładuje czego przyczyną jest tryb awaryjny-notlauf.
U mnie turbina nie ładuje tak jak trzeba od samego początku.

Po odpaleniu silnika "sztanga" porusza się. Po dodaniu gazu węże powietrza nieco twardnieją. Nie słychać gwizdu, ani uciekającego powietrza. Hamulce ok czyli vacu pompa raczej dizała.

Proszę o sprawdzenie loga i sugestie co może być nie tak.

Pozdrawiam


od KYS: Scalono - szukajka nie działa?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 05.02.2009, 21:37:31 wysłane przez greg601 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 05.02.2009, 20:22:19 - NIEPRZECZYTANA »

Przypuszczam, że silnik ALH?
Na 90% przepływka do wymiany. Odepnij wtyyczkę i zobacz czy jest jakaś różnica. Pewnie nie będzie żadnej. Jak masz możliwość to podmień na "pewną".

Napisano: Czwartek, 05.02.2009, 20:20:02


A, i loga robi się raz od niskich obrotów do maxa, a nie od 2300obr i jeździ się pedałem gazu w tą i spowrotem.
Zapisane

greg601
Gość



« Odpowiedz #13 - Czwartek, 05.02.2009, 20:27:02 - NIEPRZECZYTANA »

jest tak jak mówisz najpierw 100% gaz potem 0% i znowu 100%

2300obr to max na 3 biegu!!!,

p.s. dorzuciłem drugi log
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 05.02.2009, 20:29:36 wysłane przez greg601 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Piątek, 06.02.2009, 21:25:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
a n75 sprawdziles ?
Tam ewidentnie dawkę tnie przepływka, silnik nie dostaje paliwa tyle ile trzeba.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problemy z Ibiza 1.9 TDI 90KM Pomocy
Skocz do: