+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy  (Przeczytany 34227 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #15 - Środa, 16.01.2008, 17:47:31 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem wielu z Was może mieć najzwyczajniej problem z zasyfioną przepustnicą. Czemu nie zaczniecie szukania usterek od rzeczy najprostszych i najtańszych (to chyba nic nie kosztuje)?

A czy da rade sprawdzić VAG-iem czy to regulator wolnych obrotów przypadkiem nie padł? Jest coś takiego w Seatach w tych rocznikach wogóle?

Zapisane

Seat Leon TS bigT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Środa, 16.01.2008, 18:46:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: misiu_tdi
A czy da rade sprawdzić VAG-iem czy to regulator wolnych obrotów przypadkiem nie padł? Jest coś takiego w Seatach w tych rocznikach wogóle?
jest silniczek krokowy - otwiera przepustnice
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #17 - Piątek, 18.01.2008, 22:55:39 - NIEPRZECZYTANA »

Silniczek krokowy nie otwiera przepustnicy, nie może tego robić. Krokowy służy do doprowadzenia dodatkowego powietrza do silnika, gdy samochód się dogrzewa, czyli gdy ECU wydłuża czas otwarcie wtryskiwaczy.
Silnik krokowy w tych modelach jest w dodatkowym kanaliku omijającym klapkę przepustnicy, a tym samym potencjometr, (chyba że jest elektroniczna przepustnica), otwiera on i zamyka ten kanalik, tak to działało, teraz sa nowsze patenty gdzie przepustnica jest zintegrowana z krokowym.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Piątek, 18.01.2008, 23:05:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Silniczek krokowy nie otwiera przepustnicy
to jak wytlumaczysz pulsowanie pedalu gazu podczas jazdy przy schodzeniu z obrotow?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Sobota, 19.01.2008, 17:53:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Silniczek krokowy nie otwiera przepustnicy
Więc co ją otwiera oprócz linki?
Wystarczy VAG i seria testów. przepustnica cyklicznie się otwiera i zamyka. To chyba nie do końca prawda, a przynajmniej nie w każdym modelu.
Zapisane

nerwusek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Toledo 1L 1.9TDI

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 10.02.2009, 17:35:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam  :pub: 
mam problem z toledo 1L 2.0 8v  :-X 
problem polega na tym ze jak auto się zatrzymuje to gaśnie albo jak jedzie z górki to samo wkręca się na obroty również jak się go odpala to obroty schodzą poniżej 1000 obrotów
dodam ze auto ma instalację LPG i cała instalacja  jest ok
z góry dziękuje za odpowiedzi  ;)
pozdrawiam Nerwusek  :)


od KYS: Scaliłem - poczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 10.02.2009, 20:14:51 wysłane przez KYS » Zapisane

Bóg stworzył Seata bo wie co to prawdziwe piękno!! A inne marki?? Bo ma poczucie humoru ;D
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 10.02.2009, 22:11:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nerwusek
dodam ze auto ma instalację LPG i cała instalacja  jest ok
taka opinia ze jest ok czesto bywa bledna jak sie okazuje i bym w to nie wierzyl :-X
problem dotyczy PB i LPG ?

przepustnica wyczyszczona?

Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #22 - Środa, 25.02.2009, 08:52:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam  :pub: 
mam problem z toledo 1L 2.0 8v  :-X 
problem polega na tym ze jak auto się zatrzymuje to gaśnie albo jak jedzie z górki to samo wkręca się na obroty również jak się go odpala to obroty schodzą poniżej 1000 obrotów
dodam ze auto ma instalację LPG i cała instalacja  jest ok
z góry dziękuje za odpowiedzi  ;)
pozdrawiam Nerwusek  :)


od KYS: Scaliłem - poczytaj ten wątek.

tak jak mówi raby przepustnica, ostatnio walczylem w aex, takie same objawy
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
choodini Mężczyzna
^^
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ząbki
Samochód: Była Cordoba '95 1.4 ABD, jest Escort '98 1.6 ghia

« Odpowiedz #23 - Środa, 25.02.2009, 21:30:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Silniczek krokowy nie otwiera przepustnicy
Więc co ją otwiera oprócz linki?
Wystarczy VAG i seria testów. przepustnica cyklicznie się otwiera i zamyka. To chyba nie do końca prawda, a przynajmniej nie w każdym modelu.

u mnie w 1.4 ABD silniczek krokowy ewidentnie otwiera przepustnice... inaczej niby po co miałby być ??miałby ją zamykać ?? wtedy usytuowany byłby po drugiej stronie.

według książki sam naprawiam seat ibiza cordoba 93':

"[...]mikrosilnik oddziaływający na oś przepustnicy w sposób zależny od prędkości jazdy samochodu oraz zmian przyspieszenia. System ma na celu zwiększenie komfortu jazdy."

Z tym komfortem jazdy to różnie ywa bo jak się wysypie to komfortu brak. wtedy nie trzyma obrotów i gaśnie jeśli mu sie nie depcze cały czas gazu.

żeby sie przekonać że silnik krokowy otwiera przepustnice, i trzyma ją we właściwym położeniu, tak by silnik nie zgasł, a ona miała położenie odpowiednie (bodajże wychylenie2, czy 3 stopnie) spróbujcie wykręcić stycznik biegu jałowego, czyli tą śrubkę w krokowcu co służy do jego regulacji. :)
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.02.2009, 21:31:48 wysłane przez choodini » Zapisane
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #24 - Środa, 25.02.2009, 21:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

to nie jest silniczek krokowy bo taki nie wystepuje w ABD  ;)  to jest regulator otwarcia przepustnicy (elektryczny silniczek z bolcem ktory otwiera przepustnice na wolnych obrotach i seruje otwarciem podczas ssania)  :P
Zapisane

choodini Mężczyzna
^^
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ząbki
Samochód: Była Cordoba '95 1.4 ABD, jest Escort '98 1.6 ghia

« Odpowiedz #25 - Środa, 25.02.2009, 22:38:00 - NIEPRZECZYTANA »

http://www.allegro.pl/item567303205_seat_ibiza_cordoba_1_6_96r_silnik_krokowy.html

więc to nie silniczek krokowy... ?? mam identyczny i byłem przekonany w 100% że to jest właśnie to.
Zapisane
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 26.02.2009, 19:16:09 - NIEPRZECZYTANA »

przyjelo sie ze to silniczek krokowy bo od niego zaleza wolne obroty, ale taki z prawdziwego zdarzenia znajduje sie w przepustnicy. tak czy inaczej odpowiada za wolne obroty silnika ( na rozgrzanym silniku bez regulatora da sie jezdzic normalnie, gorzej na zimnym :P  )
Zapisane

kamill Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo II 1999 1.6 AKL 101 KM

« Odpowiedz #27 - Środa, 20.01.2010, 20:09:34 - NIEPRZECZYTANA »

Mam silnik  1.6 AKL na sekwencji i problem mój polega na tym że samochód normalnie odpala jedzie jak sie troche zagrzeje i przełączy na gaz to obroty skacza od 500-1500 gaśnie na luzie ale jak się zagrzeje >70 stopni to jest ok. Problem nie zawsze sie pojawia tylko jak postoji na noc bo naprzykład dzis wsiadłem do samochodu po pół godziny silnik zimny był i oborty nie skakały. Byłem u gazownika i twierdzi że instalacja jest dobrze ustawiona i mówi żebym zobaczył przepustnice i przeczyścił. Co myslicie ?

od KYS: Scaliłem. Dopisuj się do istniejących tematów i poczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Środa, 20.01.2010, 20:16:22 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 21.01.2010, 13:01:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kamill
Byłem u gazownika i twierdzi że instalacja jest dobrze ustawiona i mówi żebym zobaczył przepustnice i przeczyścił. Co myslicie ?
a na PB pracuje normalnie?
vag nie znalazl zadnych bledow?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
adi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Toruń miasto aniołów
Samochód: Seat Cordoba 1994r 1.4 60KM

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 01.02.2010, 20:02:49 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego ja to przerabiałem w swoim oplu też sekwencja to wszystko zależy gdzie masz zamontowany parownik jeden gazownik montuje za silnikiem a drugi ci zamontuje z przodu .Ja mam zamontowany z przodu i co się okazuje ,silnik musi się rozgrzać do 30 stopni potem się przełączy na gaz ale podczas jazdy jeżeli mieszalnik jest z przodu dostaje za dużo powietrza zimnego i zaczyna głupieć. Ale sposób podsunął mi gazownik zastawiłem parownik żeby nie dostawał zimnego powietrza od razu mu pomogło.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.02.2010, 20:06:06 wysłane przez adi » Zapisane

adi-CORDOBA 1.4 94r.60KM
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy
Skocz do: