+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Duże zużycie LPG.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Duże zużycie LPG.  (Przeczytany 22730 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Niedziela, 09.07.2006, 13:34:58 - NIEPRZECZYTANA »

Mam Toledo 98r 1.6 AFT i sekwencyjną instalację gazową OMVL DREAM.Do tej pory byłem bardzo zadowolony bo intalacja pracowała bez zażutu.Przez ostatnie cztery tankowania drastycznie wzrosło zużycicie gazu z 9l na 13l/100km.W samochodzie wymienione są świece kable w.n oraz filtry powietrza na nowe.Mechnik który zakładał tę instalacje sprawdzał ustawienia na laptopie i wszystko o.k dawkowanie nawet trochę za ubogie.Elastyczność i praca silnika bardzo dobra.Na instalacji zrobiłem 22000km.Gdyby ktoś wiedział gdzie szukać przyczyny tak dużego spalania to byłbym bardzo wdzięczny Robert.
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 09.07.2006, 18:42:02 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawe czy sonda na 100% sprawna...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 11.07.2006, 16:26:24 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj sprawdzałem szczelność instlacji gazowej i sondę wszystko o'k.Jeszcze spróbuję pojeżdzić na samej benzynie i zobaczę ile pali,bo jak na razie nikt nie wie co jest grane :?: :sad:
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
ghost2255
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 11.07.2006, 21:26:13 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie wtryski się wyrobiły i leją gazem
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #4 - Środa, 12.07.2006, 07:48:30 - NIEPRZECZYTANA »

A może zmień stację :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #5 - Środa, 12.07.2006, 08:30:44 - NIEPRZECZYTANA »

Wtryski są dobre bo na programie wszystko by pokazało a podpinany był dwa razy,a co do stacji to zmieniałem i nici z tego. :sad:
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #6 - Środa, 12.07.2006, 12:26:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wtrysków samych komputerem chyba nie zdiagnozujesz (jeżeli padł by całkiem -np. nie byłoby z nim kontaktu to i owszem) A podpinałeś VAG-a na benzynce :?:
Może jeszcze czujnik temperatury, no nic mi do głowy nie przychodzi to chyba ten upał :niewiem:
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Lato7
Gość



« Odpowiedz #7 - Środa, 12.07.2006, 12:56:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mimo wszystko obstawiam sonde. Jak ja sprawdzales?
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #8 - Środa, 12.07.2006, 15:50:50 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli na benzynie będzie mało palił to bendę drążył w gazie.Puki co testuję go na bezynie.Gdyby coś wyszło nie tak to podepnę go pod VAG-a bo przyczyna jakaś musi być.Sonda na pewno jest dobra bo ją sprawdzałem a samochód ma przebieg 62000 km i wyniki spalin są bardzo dobre.Wydaje mi się że gdyby sonda była coś nie tak to i spaliny nie byłyby w normie.

[ Dodano: 2006-07-14, 21:07 ]
Dzisiaj zakończyłem testowanie na benzynie z włączoną klimą i pali mi po miejscu 8.5 l/100 km.Teraz wiem że pzyczyna leży tylko i wyłącznie po stronie gazu.Gdybym ja tylko wiedział co ztym fantem zrobić to było by O'K

[ Dodano: 2006-07-28, 18:15 ]
raby, W środę sprawdziłem silnik Vagiem i nie ma się do czego przyczepić.W volkswagenie powiedzieli mi że może czujnik temperatury daje fałszywe informacje o temperaturze i dlużej pracuje na ssaniu.Myślę że to coś innego bo na benzynie zużycie jest w normie 8.5l/100.(cykl mieszany)W serwisie gdzie zakładałem gaz wszystko już sprawdzili i więcej już nie potrafią nic zrobić.

[ Dodano: 2006-07-28, 18:28 ]
Lato7, Lato7, Gdybyś miał czas to może tobie coś wpadnie do głowy bo ja już sprawdziłem wszystko co możliwe.Kasę wtopiłem na sprawdzanie wszystkiego  i dalej jestem w punkcie wyjścia.
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
maxbfg
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 09.08.2006, 19:11:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, posiadam Ibize z 1996, silnik 1,05 , jezdze na LPG, jestem kompletnie zielony w tych sprawach i zdaje sie ze mam podobny problem. Niedawno jezdzilem troche po kraju i tankowalem gaz w roznych niesprawdzonych miejscach, od tego czasu kilka razy tankowalem na sprawdzonych stacjach, mimo tego samochod wciaz pali duzo wiecej gazu. Sonda byla jakis czas temu wymieniana, instalacja ma zamontowane 2 emulatory, bo przy jednym wciąz gasło i nie dało sie jechac, czasem zdarza sie ze samochod mi pada gdzies na trasie, nie dziala wtedy ani na gazie ani na benzynie, i musze odłączyc akumulator, i zresetować komputer(tak zrobil fachowiec za pierwszym razem, wiec teraz sam tak robie)..... stąd moje pytanie- czy to moze byc wina komputera, z tym wzrostem spalania?, czy on reguluje ilosc wpuszczanego gazu? Czy powinienem go zresetowac? A z tymi rzadko występującymi, ale denerwującymi padami samochodu, czy mam montować jeszcze jeden emulator ?? (wlasciwie to jak on dziala? - pytanie z ciekawosci :) )
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 10.08.2006, 11:07:47 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co widzę to coś nie tak z emulatorem bo emulator jest to układ oporników załanczanych przekażnikiem aby komputer sztucznie widział oporność cewek wtryskiwaczy które po przejściu na gaz mają być zamknięte oraz po to aby komputer nie łapał błedów i nie zapalał kontrolki silnika,a twój komputer łapie fałszywe informacje i fszystko szaleje.Nie mam w instalacji gazowej doświadczenia bo za krótko ją posiadam ale z czasem wszystko człowiek się dowie.Poiwedz mi jeszcze czy po ściągnięciu klemry od akumulatora silnik dobrze pracuje na benzynie jeżeli tak to spróbuj zrobić kilkadziesiąt kilometrów na benzynie z wysokimi obrotami tak żeby silnik dostał w d....Może w sondzie jest za dużo nagaru i po wypaleniu wszystko wróci do normy.To dużo nie kosztuje a spróbować warto.Pozdrawiam
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 10.08.2006, 12:48:25 - NIEPRZECZYTANA »

W którymś poście pisałem o podobnym problemie z własnego doświadczenia.
u mnie zawiesił się jeden wtrysk gazowy (nie zamykał się) i komputer tak dostosowywał parametry pracy żeby silnik jakoś chodził jak najlepiej. Po przełączeniu na benzynę nie wiele się zmieniło (komputer nauczył się pewnych ustawień na zasadzie jakiejś średniej z czujników zewnętrznych -sonda, czujnik temp itd.) Poprawa dopiero była po przejechaniu na bezynce ze 20 km- praca silnika wróciła do normy).
Po przełączeniu na gazior znowu zaczął wariować. Przeczyścił w serwisie gazowym wtrysk i wszystko wróciło do normy. Proponuję żebyś pojeździł jak napisał kolega wyżej ze 30 km i zobaczysz co się dzieje (gdzie szukać przyczyny czy w samym gazie czy co innego) :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #12 - Piątek, 18.08.2006, 09:29:02 - NIEPRZECZYTANA »

Wracając do mojego postu dużego zużycia gazu chciałbym powiedzieć że wszystko wróciło do normy.Wystarczyło pojeżdzić z dużymi obrotami na benzynie przez kilkadziesiąt kilometrów i wszystko o'k.Sam doradziłem wcześniejszym postem koledze z Kostrzynia i dopiero wtedy mnie oświeciło.W ubiegłym roku czytałem w motorze że przynajmniej dwa razy w roku powinno się przepalić na wysokich obrotach sondę lambda ponieważ lubi się osadzać nagar i mogą występować wałszywe informacje od sondy do komputera w wyniku czego występuje większe zużycie gazu.Wszystkiego człowiek musi sam doświadczyć aby coś umiał bo w serwisach tylko by wymieniali wszystko na nowe i wyciągli by ostatni grosz z kieszeni.Pozdrawiam wszystkich Robert
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
Lato7
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 18.08.2006, 11:04:14 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli trop z sonda byl ok :)

Swoja droga to prawda , raz na jakis czas warto przejechac troche na benzynie nie oszczedzajac auta. Oszczedza to pozniej problemow , ja tak robie i poki co (odpukac) jest ok :)
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #14 - Piątek, 18.08.2006, 19:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

Lato7, Mi od początku coś nie pasowałó odrzucałem wszelkie usterki a gdy podpiąłem VA-ga i nie było żadnego błedu to byłem pewny że to jakaś błacha sprawa tylko nie wiedziałem co.Nagar który gromadzi się w sondzie niczym nie wykryje tym bardziej VAG-iem bo jak napięcie sondy jest w normie to znaczy że sonda jest o'k.Szkoda tylko że są fachowcy po kursach od instalacji gazowych z doświadczeniem i nikt nawet o tym nie wspomniał jak taką usterkę w prosty sposób można sprawdzić.Takie są nasze profesjonalne serwisy w Krośnie na podkarpaciu.Pozdrawiam
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Duże zużycie LPG.
Skocz do: