Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Felgi, opony
»
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Dwie nowe opony. Na tył czy na przód?? (Przeczytany 12161 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
SLR
Świeżak
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Piątek, 07.07.2006, 19:53:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przeczytałem że nowe badź też mniej zużyte opony zakłada się na przednie koła, obojętnie czy jest to napęd na przód czy na tył. Jakie są wasze spostrzezenia?? Jak jest lepiej?? Zawsze wydawało mi się że lepsze, nowe opony należy zakładać na przód.
Zapisane
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 07.07.2006, 19:56:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
tez jestem tego zdania by zalozyc na przod , po pierwsze przednie hamulce bardziej hamuja i jak jest niezdarta opona tym masz wieksza przewage , na zakretach tez na nowych oponach przod nieucieknie i niepojedziesz na wprost , no i przedewszystkim w deszczy napewno lepsza kontrola nad autem jest
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
SLR
Świeżak
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 07.07.2006, 19:59:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
dokładnie chodzi mi o ten artykuł:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Zapisane
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 07.07.2006, 20:17:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
no to sobie pogdybalem chyba , ja jakos tak zakladam i nienazekam , no ale jesli testy tak wskazuja to cos musi w tym byc bardzo ciekawy art
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
kiko1
Gość
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 07.07.2006, 22:21:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ! Opony nowe ( lub w lepszym stanie) zawsze zakładamy na tył. Przez wiele lat, utarło się ,że lepsze zakładamy na przód ,ale to jest błąd. Jestem po kursie jazdy ekstremalnej, i tam w praktyce przekonałem się ,że lepsze zakładamy na tył. Z zużytymi oponami na tylnej osi ,nie ma szans aby wyprowadzic samochód z poślizgu, wykonac slalom czy " test łosia".Ktoś powie ,że nie potrzebuje wykonywac "testu łosia", ale to nie prawda , bo może byc sytuacja która nas do tego zmusi ,Np. Gdy wybiegnie dziecko przed maskę samochodu (odpukac w niemalowane ) i nie ma już możliwości wyhamowania, to gwałtownie skręcając kierownicę by nie stało się nieszczęscie , wykonujemy właśnie "test łosia", potem ponownie skręcając kierownicę w drugą stronę, stabilizujemy pojazd. Na łysych oponach BYC MOŻE uda się ominąc zagrożenie, ale potem nie będziemy już miec żadnej kontroli nad pojazdem, i w najlepszym razie wykonamy kilka obrotów samochodem, jeżeli wcześniej nie wjedziemy w inną przeszkodę.Życzę wszystkim szerokiej drogi
PS. ABS- podczas gwałtownego hamowania pozwala częściowo kierowac pojazdem,ale droga hamowania jest dłuższa niż pojazdem bez ABS,
W pojeździe bez ABS, na zblokowanych hamulcach droga hamowania jest krótsza, ale nie ma możliwości kierowania pojazdem,kręcenie kierownicą nic nie da ,bo auto pojedzie prosto - przed przeszkodą gdy wytraciliśmy już nieco prędkośc , a nie damy rady wyhamowac ,najlepiej puścic hamulec i ominąc przeszkodę
Zapisane
qsin
Gość
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #5 -
Sobota, 08.07.2006, 08:20:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "kiko1"
Z zużytymi oponami na tylnej osi ,nie ma szans aby wyprowadzic samochód z poślizgu, wykonac slalom czy " test łosia".
Jeszcze nie przechodzilem kursu jazdy ekstremalnej (mam nadzieje ze na jesieni cos takiego sobie zafunduje) i chyba musze to sprawdzic doswiadczalnie, bo na logike to "pozbywajac" sie lepszych opon z przedniej osi tracimy mozliwosc kontrolowania samochodu. Co mi przez to ze w szybkim zakrecie mnie nie wyprzedzi tyl, jezeli nie bede mogl zahamowac, przyspieszyc, skrecic, skontrowac, i praktycznie ywkonac zadnego manewru. Test losia? ok. Ale z kiepskimi oponami na przodzie samochod moze w ogole nie skrecic i pojechac prosto. W samochodach z przednim napedem, przednia os jest jedyna forma kontroli samochodu. Tak wiec chyba musze to sprawdzic doswiadczalnie.
Zapisane
kiko1
Gość
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 08.07.2006, 15:51:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie mówię o tym , że jak z tyłu są nowe opony , a z przodu łyse ,to wszystko jest OK. Masz rację ,że na logikę powinno byc tak i tak.... ale jest trochę inaczej. Prawidłowo to wszystkie opony powinny byc dobre , ale gdy musimy wybrac , to lepsze dajemy na tył. Otwarcie przyznaję, że przed kursem też uważałem że lepsze powinny byc z przodu. Dokładne poznanie ,zrozumienie m.in. sprawy opon może dac tylko taki kurs ( kilka dni teorii , kilka dni jazdy na zamkniętym lotnisku ,na specjalnie przygotowanym torze , i kilkanaście wiader wylanego potu.) Pozdrawiam
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 08.07.2006, 16:32:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "kiko1"
Prawidłowo to wszystkie opony powinny byc dobre , ale gdy musimy wybrac , to lepsze dajemy na tył.
Fakt - wszystkie opony powinny być dobre :ny:
Ale w samochodzie przednionapędowym ważniejszy jest przód - to nim przyspieszamy, skręcamy i hamujemy...
Cała sprawa zakładania nowych opon tylko na jedną oś sprowadza się do tego, czy wolimy jeździć samochodem nadsterownym czy podsterownym...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
erixon
Gość
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 08.07.2006, 19:02:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
przod moze ci rownie dobrze "uciec" tak samo jak tyl...a przednimi kolami (oczywiscie jesli masz naped na przod) robisz o wiele wiecej i wiecej od nich zalezy...wiec wydaje mi sie oczywiscie gdzie nalezy zalozyc lepsze opony...
Zapisane
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 08.07.2006, 19:16:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzis mialem tak przy 70 na suchej nawierzchni test losia ;/ wsumie sam sie ostro wystraszylem , jadac w kolumnie aut rownym tepem ok 100 km/h auta zaczelu ostro cham,owac , moj blad zagapilem sie i ciolem prosto na zablokowanych kolach na ostatnie auto bylo ostro z naprzeciwka tez cos jechalo w ostatnim momencie zobaczylem luke miedzy autaki nadjezdzajacymi z naprzeciwka redukcja na dwa ostre odbicie tyl polecial na pobocze < opony sredniego stanu> i ogien na tloki i jazda do przodu wyprzedzilem 5 aut stojacych na mojim pasie i jakos wskoczylem , niebylo wyjscia albo laduje w dupe ostatniemu kolesiowi < taka byla pierwsza opcja > albo w dzewo , w ostatnim momencie ta luka sie znalazla i ostry manewr mnie uratowal , ale pobocze zaliczyly tylne kola , naszczescie tak sie to skonczylo , opony chyba wymienie juz na nowe , chodz powiem tak ze jeszcze nigdy mnie tyl niewyprzedzil nawet jak sie scigalem na torze na zawodach i pokonywalem zakrety z dosc duza predkoscia predzej byly problemy z wynoszeniem przodu z zakretu , tutaj tez moze nic by niebylo gdzybym niezlapal szutrowego pobocza , ale bylo ostro adrenalina na ful skoczyla , powiem tak opona oponie nierowna , a bezpieczenstwo najwazniejsze szczegulnie dla tych co lubia szybka jazde , dobra juz niemarudze i tak zaduzo z mojej glupoty dzisiaj napisalem by byla to moja wina
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
SLR
Świeżak
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 10.07.2006, 15:46:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Fakt - wszystkie opony powinny być dobre
Mówimy tutaj o przypadku w którym wszystkie opony są dobre tylko ze 2 z nich są lepsze
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 10.07.2006, 17:18:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "SLR"
Mówimy tutaj o przypadku w którym wszystkie opony są dobre tylko ze 2 z nich są lepsze
Jeżeli wszystkie są dobre, a tylko dwie lepsze, to nie powinieneś odczuć różnicy czy wrzucisz je na przód, czy na tył...
Ale ja i tak stawiałbym na przód :mikolaj:
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Felgi, opony
»
Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...