+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Olej z silnika wycieka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Olej z silnika wycieka  (Przeczytany 20879 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
marcinos
Gość



« Sobota, 24.06.2006, 17:05:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
mam cordobę z silnikiem 1.4 AEX 60 koni. Zauważyłem, że w szybkim tempie "znika" mi olej. Spaliny nie są czarne więc raczej się nie spala. Zajrzałem pod maskę. Mam chyba wyciek, usyfione olejem jest miejsce pomiędzy silnikiem (tą aluminiową częścią) a plastykową obudową po lewej stronie gdzie jest pasek rozrządu.
Zamierzam w poniedziałek pojechać do mechanika.
Co to może być? Da się to jakoś łatwo naprawić? Jaki koszt?

Dzięki
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Sobota, 24.06.2006, 21:04:34 - NIEPRZECZYTANA »

Masz prawdopodobnie padnięty simering na wale korbowym, albo na wałku rozrządu.
Niektóre modele mają takie same symeringi na wale i na wałku (koszt jednego to ok. 20-30 zł.). Niektóre silniki mają drogi simering na wale korbowym i koszt jest chyba ze 120 zł. Możesz mieć też pasek do wymiany bo on nie toleruje oleju. Robocizna to nie mam pojęcia bo auto naprawiam sam. :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
marcinos
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 24.06.2006, 21:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź. O jaki pasek chodzi?
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #3 - Sobota, 24.06.2006, 21:25:31 - NIEPRZECZYTANA »

O pasek rozrządu :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Toleedo_Mi
Gość



« Odpowiedz #4 - Sobota, 24.06.2006, 21:25:52 - NIEPRZECZYTANA »

Tu chodzi o pasek rozrządu, jeżeli jest zabrudzony olejem lepiej wymień - olej wchodzi w reakcją z gumą paska i osłabia go, co może w konsekwencji doprowadzić do zerwania paska - czyli uszkodzenia głowicy zaworów- baaaaardzo drogiego remontu.....
Pozdrawiam i powodzenia!
Zapisane
marcinos
Gość



« Odpowiedz #5 - Sobota, 24.06.2006, 21:31:34 - NIEPRZECZYTANA »

Pasek i tak miałem już na dniach wymieniać. Czy pompę równiez wymieniać, czy tylko pasek i napinacz? Mam nadzieje że z tym olejem to rzeczywiście tylko simmeringi,  dzięki jeszcze raz.
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 25.06.2006, 16:26:01 - NIEPRZECZYTANA »

pasek i pompe wymienic , napinacza niema  u ciebie  pasek sie napina pompa
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 25.06.2006, 17:38:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie ma jak jest napinacz sam wiem bo niedawno wymianiałem u siebie!!
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 25.06.2006, 19:20:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "uszek"
Jak nie ma jak jest napinacz sam wiem bo niedawno wymianiałem u siebie!!

ja u siebie wymienialem i pasek jest tylko pompa napinany i niema  napinacza , no nic  w takim razie  zwracam honor  bylem przekonany z w tych waszych slinikach tez jest pompa  napinany i niema napinacza
Zapisane

leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #9 - Piątek, 30.06.2006, 11:16:02 - NIEPRZECZYTANA »

pewno że jest napinacz. jeśli to jest tylko silnik AEX to ma napinacz (rolkę napinającą). sam u siebie go wymieniałem to wiem :mikolaj:
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 06.07.2006, 21:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
Masz prawdopodobnie padnięty simering na wale korbowym, albo na wałku rozrządu.
Niektóre modele mają takie same symeringi na wale i na wałku (koszt jednego to ok. 20-30 zł.). Niektóre silniki mają drogi simering na wale korbowym i koszt jest chyba ze 120 zł. Możesz mieć też pasek do wymiany bo on nie toleruje oleju. Robocizna to nie mam pojęcia bo auto naprawiam sam. :pub:


kurde ja mam ten sam problem.a ja myslalem ze mi poszla uszczelka pod glowica.Ja mam silnik 1.3 to czy u mnei beda te same simeringi na wale i walku?
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Piątek, 07.07.2006, 07:05:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jakoś tak uważam uszczelkę pod głowicą za mało prawdopodobne co nie oznacza, że uszczelka nie jest możliwa, ale po ściągnięciu obudowy rozrządu będzie widać, a jakie masz symeringi to nie mam bladego pojęcia, choć robiłem taki silnik kiedyś.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
choodini Mężczyzna
^^
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ząbki
Samochód: Była Cordoba '95 1.4 ABD, jest Escort '98 1.6 ghia

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 03.03.2009, 22:27:33 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam taki problem... od jakiegoś czasu poci sie uszczelka pod pokrywą zaworów, ale nie mam czasu sie za to zabrać, zrobiłem już tak z 4tyskm. jakiś czas temu przeciekał wąż od bodajrze obudowy termostatu(pękł przy mocowaniu) wiec obciąłem to co zepsute i założyłem ponownie ten sam wąż troche krótszy ale sie udało :) zalałem 1,5litra płynu do chłodnicy ale bez odpowietrzania układu, bo robiłem to na stacji benzynowej( nie polecam w zime:))

i teraz tak. niby oleju nie ubywa, choć wywaliło go bagnetem przez zamarzniętą odme. po drugie przecież przez uszcz. pokrywy zaworów też wycieka dosyć sporo, może zrobie zdjęcie jak będe mmiał czas. po 3 zamarzniętą i popękaną odme(w sumie wężyk) zdjąłem na jakiś czas. nieraz tamtędy uciekają spaliny! wątpie żeby to była para wodna bo mają nieprzyjemny zapach.

Oleju nie ubywa więc, albo wyciek przez uszcz. pod pokrywą zaworów jest nie duży albo bierze płyn ze zbiorniczka   bo dolałem kolejne 0,5l(być może nie odpowietrzony, po otwarciu termostatu łyknął sobie)

obawiam się że to uszczelka pod głowicą. jednak po oględzinach oleju i płynu chłodnicy nie widze ani masełka w oleju, ani oczek oleju w płynie...

specjalnie dymu z rury nie oglądałem ale przy mrozach biały dym był.

jak mogę zdiagnozować wadę uszczelki pod głowicą??

jakie orientacyjne koszty wiążą się z planowaniem głowicy?? czy jest sznsa że nie trzeba jej planować??

ufft rozpisałem się :) jak widzicie troche się przygotowałem i przeczytałem pare wątków na temat
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 03.03.2009, 22:43:54 - NIEPRZECZYTANA »

na odpalonym silniku sprawdź czy płyn w zbiorniczku nie  bulgocze (ulatniające sie bąbelki), czy na bagnecie i pod korkiem nie robi sie kremowa maź, czy w płynie nie ma oczek oleju... i oględziny głowicy czy nigdzie nie cieknie nic.

wymiana uszczelki waha sie w granicy od 300 do 1500 zł samo planowanie głowicy około 80 zł przynajmniej u mnie  :eye:
Zapisane


mbak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Borowa
Samochód: Cordoba '94 1.6 B+G

« Odpowiedz #14 - Środa, 20.05.2009, 14:32:58 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm... Sama uszczelka aż do 1500zł?! Drogo... Trochę mnie tym koledzy podłamaliście :/ Jeśli ktoś się orientuje jaki będzie koszt właśnie wymiany uszczelki pod głowicą + wymiany uszczelniaczy. Bo silnik mi przecieka właśnie przez uszczelkę pod głowicą i dodatkowo bierze olej... :/ także myślę, że to powinno pomóc. Wkrótce jadę do mechanika, ale boję się tej ceny ;)
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Olej z silnika wycieka
Skocz do: