+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Błędy sondy lambda Toledo II 1.6 16V AUS
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Błędy sondy lambda Toledo II 1.6 16V AUS  (Przeczytany 444 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
lukasz6171 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo II 2001 1.6 16V AUS

« Niedziela, 01.03.2020, 13:08:59 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mam problem z moim Seatem Toledo 1M. Autko wywala błąd check engine, który czasami sam się kasuje ale po krótkim czasie (tj. ponownym uruchomieniu silnika lub kilku odpaleniach) powraca. Podłączyłem go pod VCDS i wyświetlił mi takie oto błędy:

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-00 - - - Intermittent

Wymieniona została już sonda lambda przed katalizatorem na identyczną oryginalną ale używaną, lecz błąd nadal się pojawia.
Obie sondy sprawdzone multimetrem, który na grzałce pokazuje 3.5 - 3.7 Ohma. Napiecie po wpięciu się w kostkę sondy po odpaleniu silnika pokazało 12.22 V i powoli spadało do 12.09 V.
Sprawdziłem również dzisiaj ciągłość przewodów multimetrem i wynik jest następujący:
1 pin kostki sondy wychodzi na 2 pinie dużej kostki ECU
2 pin kostki sondy wychodzi na 4, 5, 6, 7 oraz 37 pinie dużej kostki ECU
3 pin kostki sondy wychodzi na 33 pinie dużej kostki ECU
4 pin kostki sondy wychodzi na 14 pinie dużej kostki ECU
5 pin kostki sondy wychodzi na 13 pinie dużej kostki ECU
6 pin kostki sondy wychodzi na 32 pinie dużej kostki ECU

Nie wiem czy to jest normalne że drugi pin kostki sondy lambda wskazuje sygnał na tylu pinach kostki ECU.
Skasowałem dzisiaj błędy VCDS em ale wróciły parę sekund po uruchomieniu rozgrzanego silnika przez co zwątpiłem w uszkodzoną grzałkę sondy. Samochód na świecącym się checku działa różnie, czasami nie odczuwa się różnicy a czasami jest trochę słabszy i więcej pali.
Wyczyszczona została także przepustnica i zawór EGR, uszczelki pod tymi elementami są ok no i oczywiście po zamontowaniu wykonałem adaptację obu elementów.
Proszę o pomoc gdyż już nie wiem co może być przyczyną a każdy mechanik ma inną opinię. Przeszukałem także wiele podobnych tematów na forach ale żadna z odpowiedzi jakoś nie pasuje.

Dane auta:
Seat Toledo II 2001 rok 1.6 16V kod silnika AUS
Sonda przed katalizatorem to NTK Japan 12V numer: 036 906 262 J.
Zapisane
adusia Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 09.03.2020, 19:50:37 - NIEPRZECZYTANA »

ja w Altei 1,6  lpg  wymienialem świece, ściągałem kolektor dolotowy i przy składaniu padła uszczelka, jedna z górnych, po przejechaniu 1 km błąd grzałki sondy lamda, sprawdziłem szczelność wymieniłem uszczelkę grzałka się naprawiła, przy  lpg różne głupopty pokazuje komp, sprawdź szczelność ukladu dolotowego, przewody, kostki
Zapisane
lukasz6171 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo II 2001 1.6 16V AUS

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 12.03.2020, 21:03:56 - NIEPRZECZYTANA »

Przewody sprawdzone, kostka tak samo. Samochód nie ma zamontowanego LPG. Może faktycznie coś jest z dolotem ale go nie demontowałem
Zapisane
Gigaet121 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Mazowieckie
Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 16v 100km

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 02.06.2020, 22:32:09 - NIEPRZECZYTANA »

Przyblizy ktos dokladnie co znaczy ten blad P1178? Tez mi sie ostatnio pokazal
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Błędy sondy lambda Toledo II 1.6 16V AUS
Skocz do: