Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gaśnie z podłączonym czujnikiem temperatury cieczy [1.4 ABD]  (Przeczytany 2881 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Brytanpl
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II 6K 1995 1.4 60KM

« Piątek, 30.11.2018, 14:16:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich użytkowników forum.
Od pół roku jestem w posiadaniu Seata Ibizy 6K z 1995roku. Autko służy mi jako drugi samochód na dojazdy do pracy i po mieście.
Od jakiegoś miesiąca walczę z dziwną usterką i uznałem, że warto zasięgnąć opinii innych osób :)

Autko kupiłem z pękniętym kolektorem wydechowym, był przez poprzedniego właściciela zalepiony jakimś cementem do tłumików.  Przejeździłem tak aż do początku listopada, wtedy znalazłem chwilę czasu aby ten kolektor wymienić. Tuz przed wymiana kolektora padł mi czujnik temperatury cieczy (na to przynajmniej wskazywały objawy, silnik łapał bardzo wysokie obroty, na biegu jałowym potrafiło go zalewać).

Wymieniłem kolektor i pospawałem tłumik, zamontowałem nowy czujnik temperatury. W tym momencie zaczęły się z autem dziać niezrozumiałe dla mnie rzeczy. Z wpiętą wtyczka od czujnika temp. mogę autko odpalić bez problemu, jednak samochód za chwilę gaśnie (obojętne czy ciepły, czy zimny). Jak trzymam nogę na gazie to delikatnie przerywa jakby znowu go zalewało. Jak ruszę z miejsca i jadę, to objawy nie są tak bardzo wyczuwalne, jednak hamowanie przed skrzyżowaniem powoduje wyłączenie się silnika.

 Po odpięciu czujnika temperatury auto odpala normalnie i łapie 1.500 obrotów delikatnie falując (tryb awaryjny?).  W trakcie jazdy nie ma efektu zalewania się paliwem. Zatrzymanie przed skrzyżowaniem powoduje zgaśnięcie silnika, tylko jeśli przetrzymam go na biegu i wymuszę spadek obrotów do 1.000. Jeśli wysprzęglę bieg wcześniej ,to silnik trzyma dale te 1500 obrotów jakby na ssaniu.

Podczas wpinania czy odpinania wtyczki z czujnika temperatury (zimny lub ciepły silnik) w okolicy przepustnicy słychać krótki dźwięk jakby silniczka elektrycznego, jakby coś się otwierało i zamykało (ssanie automatyczne?).
Czujnik temperatury, który kupiłem posiadał niebieski pierścień. Ten, który działał wcześniej nie był oryginalny ale miał pierścień żółty. W sklepie i po nr vin powiedziano mi, że nowy czujnik z pierścieniem niebieskim jest zamienny dla niebieskich i żółtych. Czy możliwe , że jest zły i wymiana czujnika pomoże ?

Przejrzałem wątki na forum i nie znalazłem podobnego problemu do mojego. Dla dociekliwych spis czynności i rzeczy już wymienionych/ sprawdzonych w aucie:
1. wymieniony czujnik halla [edit] komputer pokazuje stały błąd czujnika, podmieniałem dwa, jeden używany i jeden nowy. Według pomiarów czujnik działa, więc skąd błąd ?
2. wymieniona sonda lambda
3. wymieniona kopułka z rozdzielaczem
4. wymienione świece i przewody
5. wymieniony czujnik wstecznego i jego bezpiecznik (chyba nie ma na to wpływu)
6. naprawione połączenie przewodów czujnika prędkości (zegary nie pokazywały prędkości)
7. sprawdzone podszybie ze sterownikiem - brak wody / wilgoci, znalazła się za to dziura przechodząca do kabiny tuż nad skrzynką z bezpiecznikami. Dziura załatana, bezpieczniki zabezpieczone (nie były mokre, przewody nie są zaśniedziałe)
8. wymieniony kolektor wydechowy i poprawiony tłumik (rozszczelnił się na łączeniu)
9. oczyszczona przepustnica wraz z regulatorem biegu jałowego - zgodnie z instrukcjami z forum.

Powyższe wymiany i czynności nie wpłynęły w żaden sposób na zmianę zachowania silnika. Gaśnie z czujnikiem, po odłączenia czujnika da radę nim pojechać, tylko trzeba pilnować, żeby obroty nie spadły do 1.000 rpm
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.11.2018, 14:40:44 wysłane przez Brytanpl » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 30.11.2018, 20:22:17 - NIEPRZECZYTANA »

To może od początku...
Jakie temperatury silnika podaje vag w sekcji silnik i licznik?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Brytanpl
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II 6K 1995 1.4 60KM

« Odpowiedz #2 - Sobota, 01.12.2018, 14:26:36 - NIEPRZECZYTANA »

Temperatury są prawie identyczne. Ostatni odczyt pokazał na silniku 84,8 a na czujniku 83,7.
Edit: Hm, dziś zauważyłem, że po rozgrzaniu auta losowo nie działa predkosciomierz, zegary prócz obrotomierza robią się martwe, temp. Spada do zera, paliwo też, aż zapala się rezerwa. Zimne luty?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 01.12.2018, 16:31:13 wysłane przez Brytanpl » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Gaśnie z podłączonym czujnikiem temperatury cieczy [1.4 ABD]
Skocz do: