+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Seat Ibiza 1.4TDi - Nierówna praca silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seat Ibiza 1.4TDi - Nierówna praca silnika  (Przeczytany 362 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mckenzie1993 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4TDI 2005r

« Wtorek, 13.02.2018, 14:04:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat. Posiadam Seata 1.4TDI. Od niedawna mam problem z drganiami w samochodzie podczas dłuższego postoju. Samochód odpala bez problemu, nie muli, jednak kiedy zatrzymuje się w mieście na światłach po dłuższej chwili zaczyna trząść samochodem. Postanowiłem sprawdzić blok 013 podłączając komputer. Okazało się że wartość na trzecim cylindrze na wolnych obrotach wynosi +2.99mg/str. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu jakiś czas na obrotach wartość ta zmienia się np. na +1.6mg/str, a po puszczeniu pedału gazu wraca pomału z powrotem do +2,99mg/str po jakiś 20 - 30 sekundach (do tego czasu silnik pracuje równo i nie trzęsie, a gdy osiągnie wartość +2,99mg/str po 2-5 sekundach trzęsie jak w traktorze). Sprawdziłem również grupę 018 jednak tam wartości okazują się prawidłowe same 0, a w przypadku odpuszczenia gazu 4. Nie potrafię jednak określić grupy 023 w tej grupie wartości kolejno wynoszą 10, 15 i -18. Co takie wyniki mogą wskazywać? Czy to uszkodzony trzeci pompowtrysk? Czy może uszczelniacze? A może to wina czegoś innego? Dodam jeszcze że wcześniej wymieniłem już 2 pompowtryski na 1 i 2 cylindrze, jednak kiedy wystąpiła tam awaria, samochód nie chciał odpalać, trzeba było długo kręcić by zapalił. Tutaj na razie tego problemu nie ma. W sobote mam trochę czasu i chciałbym pogrzebać jednak nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13.02.2018, 14:05:16 wysłane przez mckenzie1993 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Seat Ibiza 1.4TDi - Nierówna praca silnika
Skocz do: