+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem hamulcowy ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem hamulcowy ?  (Przeczytany 18922 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Piątek, 09.06.2006, 10:35:17 - NIEPRZECZYTANA »

Piszę bo nie znalazłem niczego podobnego na forum.

Otóż objaw jest taki. Prędkość około 60km/h delikatnie wyhamowuję do 40km/h i słyszę tarcie tak jakby coś z hamulców nie odpuściło (albo klocek albo coś w bębnach). Przyśpieszam i już nie ma tego dźwięku. Przy większych prędkościach objawu nie ma. Jak rozwiązać ten problem i co może być jego przyczyną. Mam ABS, ale przy takim wyhamowywaniu nie załącza się bo i nie powinien.
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #1 - Piątek, 09.06.2006, 12:13:40 - NIEPRZECZYTANA »

z przodu zdjac zaciski i dobrze szczota druciana wyczyscic prowadzenie zacisku i potem spryskac miedzia w aerozolu i bedzie oki

z tylu rozebrac bebny wyczyscic samoregulacje i spryskac jak z przodu :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #2 - Piątek, 09.06.2006, 13:38:33 - NIEPRZECZYTANA »

zacisk moze nieodbijac  , tarcza moze byc krzywa  , lub  tarcze sa juz  zuzyte  i jest rant na nich i chacza  , proste sciagnac kolo i to poogladac najlepiej
Zapisane

Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #3 - Piątek, 09.06.2006, 13:47:03 - NIEPRZECZYTANA »

z przodu jak mowi Joker rant moze byc tak spory ze czesc glowna klockow moze trzec o niego a okladziny juz starte ze na to pozwalaja  :mrgreen:  pomysl: zmiana klockow i ewentualne zeszlifowanie rantu jesli jest jeszcze tylke tarczy ze mozna bezpiecznie jezdzic, jak nie to pewnie wymianka tarcz, u siebie mialem to samo, zmiana klockow i szlif pomogly
pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.06.2006, 14:08:30 - NIEPRZECZYTANA »

jednym slowem nie ma co pisac tylko trzeba rozebrac hamulce. W takich wypadku po prostu trzeba sprawdzic hamulec kazdego kola a przy okazji mozna sobie zobaczyc w jakim stanie sa  i jak dlugo mozna na nich jezdzic jeszcze
Zapisane
bigmo Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Seat Cordoba GLX 1.6 1F 75KM 95r.

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 12.06.2006, 11:10:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
W styczniu wymieniałem szczeki i bębny w tylnych kołach i próbowałem wyregulować hamulec ręczny, ale nie chce działać jak powinien. Jak go za bardzo podciągnę to jest hamulec, ale na zwolnionym hamulcu czuć jak trą szczeki o bęben.
Natomiast jak wyreguluje tak żeby szczeki nie tarły, to wtedy ręczny jest taki jakby wogóle go nie było.
Powtórną regulacje przeprowadzałem po przejechaniu 5000km i rezultat ten sam.

I mam jeszcze takie pytanko: Czy jedna szczeka powinna być nie pełna , czyli okładzina cierna nie jest na całej powierzchni szczeki. Bo ja mam pełne.
Dzięki za pomoc
Zapisane

Seat Cordoba GLX 1.6 1F 75KM 95r.
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 13.06.2006, 12:13:56 - NIEPRZECZYTANA »

Wracając do tematu przyczyną okazał się koniec klocków. Wraz z userem SeTh wymienilismy je wczoraj na nowe i problem odszedł w zapomnienie :-)
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
Fifker
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 11.02.2008, 07:42:19 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam cos podobnego. W grudniu oddalem Ize do mechanikera. Nie powiem bo wywiazal sie ladnie z powiezonego zadania (wymiana tarcz, klockow, przetaczane bebny, podciagany reczny) ale na tym sie konczy jego chwala jako ze slychac caly czas jakis dzwiek przy hamowaniu. Dzwiek slychac w tylnym prawym kole i zawsze kiedy naciskam pedal hamulca, slychac tarcie - podejrzewalem ze musi sie wszystko dotrzec i tak jezdze caly czas ale hamulce sa ok ale aby tarcie slychac przy mocniejszym hamowaniu. Kilka razy zaciskalem reczny, mocno i srednio zeby sie tam wszystko w bebnie ladnie poukladalo ale nie bardzo sie poprawilo. Co radzicie? zdjac beben i zajezec czy po jakims czasie to przestanie trzec? mial ktos taki objaw?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 11.02.2008, 11:35:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Fifker
Co radzicie? zdjac beben i zajezec
to 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 11.02.2008, 13:12:56 - NIEPRZECZYTANA »

pocwiczyc wchodzenie na recznym w zakrety :) bo samo zaciaganie recznego na postoju nic nie daje... sam mialem podobnie po wymianie bebnow w starym aucie i kilka poslizgow i wszystko sie ulozylo  ;D

ps.
nalezy cwiczyc na wolnym placu, parkingu, osiedlu...  :angel:
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 25.08.2008, 16:53:03 - NIEPRZECZYTANA »

witam serdecznie, znalazłem chyba w koncu odpowiedni wątek tyczy sie hamulca ręcznego. Mianowicie wymieniałem nie dawno szczęki i teraz ręczny gorzej mi działa niż poprzednio :/ regulacja już się skonczyła a tu jakoś cięko hamuje, wcześniej jak stałem na spadzie to na 3 ząbku juz ładnie hamował a teraz to na 3 nawet nic nie reaguje :/ drążek hamuje jak mam go prawie w pionie. Czemu tak moze być? no przecież szczęki nówki
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 25.08.2008, 17:35:15 - NIEPRZECZYTANA »

Regulowałeś ręczny w kabinie, zaraz za wajchą? Tam są śruby do kontrowania, tam się reguluje ręczny i nie ma możliwości żeby nie podciągnąć linek, tak że na 1 zębie będzie opór :eye:
Sam zmieniałeś szczęki?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 25.08.2008, 17:42:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Regulowałeś ręczny w kabinie, zaraz za wajchą? Tam są śruby do kontrowania, tam się reguluje ręczny i nie ma możliwości żeby nie podciągnąć linek, tak że na 1 zębie będzie opór 
Sam zmieniałeś szczęki?
napisałem ze regulacja sie skonczyła obydwie sruby linki w kabinie prz konsoli są do konca naciągnięte a szczęki sam wymieniłem opierając się na schemacie ze zdjęciami z wątku wymiana szczęk
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 25.08.2008, 17:52:34 - NIEPRZECZYTANA »

jest jeszcze regulacją przy bębnie i tam zazwyczaj jest pies pogrzebany...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 25.08.2008, 18:59:08 - NIEPRZECZYTANA »

A jak to nie pomoże to jest jeszcze jedna hmmm.... regulacja - wymiana linki.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem hamulcowy ?
Skocz do: