+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Linka sprzęgła
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Linka sprzęgła  (Przeczytany 193303 razy)
0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Odpowiedz #60 - Środa, 29.08.2007, 13:14:45 - NIEPRZECZYTANA »

Może źle wyregulowana i na przykład się poskręcała - wtedy trzeszczy.
Zapisane
STO
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Szczecin

« Odpowiedz #61 - Środa, 29.08.2007, 16:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

linka w kołnierzu jest pokryta specjalną powłoką z tworzywa sztucznego, ściągnąłem linkie w komorze silnika i poruszałem pedałem i nie ma tarcia więc raczej to nie linka, objawy te same za każdym wyminą. Wydaje mi się, że dziwne dźwięki wychodzą z okolic pedału sprzędła w środku auta. Może to moja ciężka noga. Nie wiem co może być przyczyną.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #62 - Środa, 29.08.2007, 17:21:49 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co wiem to w 1.4 AKK powinna byc linka z samoregulacją, więc jak włożyłeś zwykłą to idealnie nie będzie. U siebie też tak zrobiłem i jak miałem linkę poluzowaną to sprzęgło brało za późno ale chodziło leciutko i cicho tylko że jak robiło się ciepło to skrzypiał pedał i czasami nie odskakiwał. Teraz mam maksymalnie skręconą linkę, sprzęgło bierze od razu i chodzi dość ciężko ale z kolei są dość spore naprężenia na lince (bo jest za krótka) i jak jest zimno z rana to skrzypi i trzeszczy zanim się nie rozgrzeje. No takie uroki kombinatoryki z linkami coś za coś.
Zapisane
jaras
Gość



« Odpowiedz #63 - Środa, 29.08.2007, 20:24:44 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo, uporałem sie z ta bolączka .wymiana komplet sprzęgła,nowa linka,przesmarowane i oczyszczone tulejki w obudowie skrzyni i jest pełen luz.
pedał chodzi leciuteńko.zacierają się te tulejki w tym elemencie i dlatego są problemy.
nowa linka nie załatwia tematu.pozdrawiam   :rock:

[ Dodano: 2007-08-29, 21:26 ]
uporałem sie z ta bolączka .wymiana komplet sprzęgła,nowa linka,przesmarowane i oczyszczone tulejki w obudowie skrzyni i jest pełen luz.
pedał chodzi leciuteńko.zacierają się te tulejki w tym elemencie i dlatego są problemy.
nowa linka nie załatwia tematu.pozdrawiam   :rock:

[ Dodano: 2007-08-29, 21:27 ]
coś mi nie wypaliło z tekstem.przepraszam.mam za grube palce :zakrecony:

[ Dodano: 2007-08-29, 21:27 ]
coś mi nie wypaliło z tekstem.przepraszam.mam za grube palce :zakrecony:
Zapisane
STO
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Szczecin

« Odpowiedz #64 - Czwartek, 30.08.2007, 10:12:16 - NIEPRZECZYTANA »

Linka była zwykła od samego początku, wymieniłem komplet sprzęgła (zatarło się łożysko) dodatkowo tulejki, linka po wymianie i powiem jeszcze jedno, chociaż nie wiem jakbym smarował tą linkę jest tak samo. Shizo linkę ustawiam na kontre dwóch nakrętek, bierze w zależności od ich położenia. Zauważyłem, że jak odsunąłem lekko fotem i pod innym kątem wciskam pedał sprzęgła do ten opór jest mniejszy, inaczej pracuje pedał. Może coś się wyrobiło i trzeba wymienić lub przesmarować? W weekend będę szukał rozwiązania. Mam nadzieje, że z wymiernym skutkiem.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #65 - Czwartek, 30.08.2007, 13:48:31 - NIEPRZECZYTANA »

Upieram się że to wina linki lub sposobu jej zamocowania, odczep linke i zobaczysz że pedał chodzi bez żadnych problemów.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #66 - Czwartek, 30.08.2007, 14:08:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
odczep linke i zobaczysz że pedał chodzi bez żadnych problemów.
bez obciazenia to nie jest to samo...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
« Odpowiedz #67 - Sobota, 26.04.2008, 13:52:12 - NIEPRZECZYTANA »

Szukam linki do sprzegla do mojego auta,ale nie takiej do recznego podkrecania,tylko tak jak fabrycznie przychodzi z samoregulacja
moze ktos juz mial z was taki problem z kupnem takiej linki,bo oczywiscie w seacie maja takie linki ale troche droga bo za 200-300 zeta,moze ktos kupil taka linka jak ma byc ale tansza,bo wiem ze tam ida linki takie jak ma passek ten policyjny,bo dostalem linke ale okazalo sie ze jest zakrotka i byla od innego modelu auta,tak ze prosze jakies namiary gdzie taka linke sprawdzona moge nabyc,taka jak ma byc.Pozdrawiam!!

Edit by aboz: Scalone. Naucz się wreszcie używać opcji szukaj.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 26.04.2008, 16:01:17 wysłane przez aboz » Zapisane
DzieX
Gość



« Odpowiedz #68 - Sobota, 26.04.2008, 14:22:12 - NIEPRZECZYTANA »

Ku**a. Wiesz co to jest kropka i przecinek?
Zapisane
DARCIO79 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BYTOM
Samochód: SEAT IBIZA 1.4iSE, 99

« Odpowiedz #69 - Poniedziałek, 28.04.2008, 20:55:16 - NIEPRZECZYTANA »

Opisze krotka moja przygode. Linka skrzypiala przy wcisku w pedale sprzegla. Bylem u pewnego mechaniora, sciagnal linke z dzwigni, poruszal lapa i diagnoza: komplet sprzegla do wymiany. Zalozylem sobie linke z TRW jak ktos woli Lucas za 60 zyla, najpierw wlalem oleju teflonowego FinishLine) do lancuchow przez mloteczek az do pojawienia sie pierwszych kropel na drugim koncu linek. Sprzeglo lapie przy calkowitym poluzowaniu linki czyli przy samej podlodze, gdzies okolo 5 centow od podlogi, biegi wchodza bez najmniejszych zgrzytow, przy wyzszych juz temperaturach wewnetrznych pedal wchodzi jak w maslo i jest juz tak drugi miesiac. Ze skrzyni i z silnika nie dochodza zadne dziwne odglosy typu terkotanie na zimnym silniku na luzie. Cenie tego mechaniora ale nigdy nie sadzilem ze chcialby zarobic az tyle kasy na dobrym sprzegle.
Zapisane
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #70 - Wtorek, 29.04.2008, 12:05:41 - NIEPRZECZYTANA »

Temat sprzęgła i jego problemów był wielokrotnie wertowany na tym forum. Ja miałem podobne objawy głęboko brało i ciężko chodziło. Opiszę jak wybrnołem z tego problemu aby innym zaoszczędzić czasu.
Pierwsza diagnoza(czyt. pierwsza wizyta w serwisie) :
wymienić sprzegło - wymieniono (Lukas) działało miesiąc w miarę poprawnie (na początku przez tydzień nawt super), potem nie dało śie prawie go wcisnąć.

Diagnoza druga:
Reklamacja wymiany sprzegła - diagnoza wymienić dodatkowo linkę sprzęgła - działało suppper - przez dwa dni.

Diagnoza trzecia:
Reklamacja sprzęgła i linki - diagnoza - wymienić sprzęgło w ramach gwarancji ( i tutaj zacząłem działać na własną rękę - przed wymianą sprzęgła pojechałe do ASO i kupiłem: obudowę łożyska sprzęgła 20 zł, oraz dwie metalowe tuleje łapy - 28 zł). Poprosiłem przy okazji wymiany starego-nowego sprzęgła, aby mi też te rzeczy wymienili - działa już miesiąc i na razie wszystko OK.
Oczywiście warsztat w którym wymieniałem sprzęgło to nie było ASO. Dla ułatwienia mój silnik to AKK - istotne dla tuleii łapy sprzęgła.
Wniosek - jeżeli nie robisz wymiany w ASO to zainwestuj 48 zł i poproś mechanika, aby razem ze sprzęgłem wymienił te części (sprzegło do Twojego Seata dostaniesz wszędzie, a tych dwóch częsci już  nie) - jeden problem mniej.

Ps. smarowanie czyszczenie itp. nic nie dają to poprostu się zaciera z powodu zużycia (tuleje) i rzadko kiedy przyczyna leże po stronie linki.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #71 - Wtorek, 10.06.2008, 21:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzewany kotlet - ale chyba stoję przed kolejną wymianą linki - Linex dał satysfakcję na 2 lata i chyba powoli dochodzi jego kres.


nie wiem czy sprezyna stanowi tu problem bo ja jak kupilem auto to w ogole nie mialem tej sprezyny i sprzeglo chodzilo bez zarzutow. zalozylem ja co prawda ale jakiejs duzej roznicy nie ma, wiec uwazam ze sprzeglo samo powinno podnosic pedal.

Znaleziono na forum Polo Club

Cytuj
linka bez samoregulacji wymaga dołożenia sprężyny odwodzącej - jest na nią miejsce w każdej skrzyni. Czyli zamieniając linkę na taką z samoregulacją zdejmujesz sprężynę między łapą a skrzynią.

Poczytałem na nowo wiele o linkach i dalej nie wiem czy się zreflektować na zwykłą czy z samo regulatorem.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #72 - Wtorek, 10.06.2008, 21:33:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
2 lata
nie za długo :-\ 
Odgrzewany kotlet - ale chyba stoję przed kolejną wymianą linki - Linex dał satysfakcję na 2 lata i chyba powoli dochodzi jego kres.


nie wiem czy sprezyna stanowi tu problem bo ja jak kupilem auto to w ogole nie mialem tej sprezyny i sprzeglo chodzilo bez zarzutow. zalozylem ja co prawda ale jakiejs duzej roznicy nie ma, wiec uwazam ze sprzeglo samo powinno podnosic pedal.

Znaleziono na forum Polo Club

Cytuj
linka bez samoregulacji wymaga dołożenia sprężyny odwodzącej - jest na nią miejsce w każdej skrzyni. Czyli zamieniając linkę na taką z samoregulacją zdejmujesz sprężynę między łapą a skrzynią.

Poczytałem na nowo wiele o linkach i dalej nie wiem czy się zreflektować na zwykłą czy z samo regulatorem.
u mnie nic takiego nie zrobiono a linke mam zmieniona na zwykłą, bardzo sobie chwale zwłaszcza to że lekko sprzęgło chodzi i czuć je lepiej.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #73 - Wtorek, 10.06.2008, 21:41:38 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się , że nie ma co przepłacać - za samo regulowaną. Tylko teraz jeszcze pytanie jaką firmę wybrać? Zmieniłbym z czystej ciekawości na jakąś droższą niż miałem dotychczas. Albo ATE albo TWR
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #74 - Wtorek, 10.06.2008, 21:42:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Poczytałem na nowo wiele o linkach i dalej nie wiem czy się zreflektować na zwykłą czy z samo regulatorem.
Samoregulacja. Trzy lata exploatacji i zero problemu. Ori VW. Nie wiem ile wcześniej, ale jeśli była wymieniana to za Odrą. I sprężyny nie miałem.
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Linka sprzęgła
Skocz do: