+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Dziwna skrzynia biegów w Cordi SX
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwna skrzynia biegów w Cordi SX  (Przeczytany 15143 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Poniedziałek, 05.06.2006, 13:42:49 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem ze skrzynią biegów w Cordobie SX z silnikiem AFT (1,6-100KM). Otóż auto ma wyraźne problemy z uzyskiwaniem wyższych prędkości gdyż szybko "kończy się" skrzynia na 5tym biegu udało mi się max. wyciagnąć 160km/h a powinno być 190km/h! Auto jest wyraźnie głośne na wysokich obrotach i nie da się ekonomicznie pojechać.Dla przykładu na 4-ce: 2000obr-55km/h, 2500-70km/h, 3000-80km/h na 5ce: 2000obr-65km/h, 2500-80km/h!!! Jak sprawdzić czy nie mam czasami włożonej do auta jakiejś innej skrzyni biegów? Jaka powinna być (oznaczenie)???
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 05.06.2006, 13:55:28 - NIEPRZECZYTANA »

tu masz tabele z oznaczeniami  wystarczylo tylko poszukac
Zapisane

Shizo
Gość



« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 05.06.2006, 14:07:19 - NIEPRZECZYTANA »

No dobra ale jak w aucie poszukać oznaczenia na skrzyni?
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 05.06.2006, 15:22:06 - NIEPRZECZYTANA »

pooglądaj skrzynię w miejscu łączenia z silnikiem powinna być naklejka lub nabity ten 3 znakowy kod skrzyni
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 05.06.2006, 21:45:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Mam problem ze skrzynią biegów w Cordobie SX z silnikiem AFT (1,6-100KM). Otóż auto ma wyraźne problemy z uzyskiwaniem wyższych prędkości gdyż szybko "kończy się" skrzynia na 5tym biegu udało mi się max. wyciagnąć 160km/h a powinno być 190km/h! Auto jest wyraźnie głośne na wysokich obrotach i nie da się ekonomicznie pojechać.Dla przykładu na 4-ce: 2000obr-55km/h, 2500-70km/h, 3000-80km/h na 5ce: 2000obr-65km/h, 2500-80km/h!!! Jak sprawdzić czy nie mam czasami włożonej do auta jakiejś innej skrzyni biegów? Jaka powinna być (oznaczenie)???


No to masz jakiś problem z mocą bo skrzynie masz z normalnymi przełożeniami.

Ja również mam takie prędkości przy tych biegach...

Jeśli na 5tce przy 2000 obr/min masz 65 km/h to przy 3000 będzie ok 99 (u mnie tak jest, też SX i ten sam silnik) więc przy 6300-6400 obr/min (gdzies do tylu ten silnik ciągnie) będzie ok 210 km/h więc raczej obroty Ci się nie kończą.

U mnie przy oponach 195/50 dość szybko się rozpędza do ok 180 km/h. Pociągnąłem go jeszcze do 185 (juz dość mizernie) ale później musiałem zjechać z obwodnicy więc dalej go nie ciągnąłem ale myśle, że więcej jak 190-195 przy tych kapciach by nie poszedł.

Do 2500 silnik milczy, potem faktycznie dość głośny się robi.

PS: A jakie masz przyspieszenia?? Może rozrząd zwalony - wtedy auto muli no i głośniejsze jest. A może też któryś kabel/świeca daje fazy??  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 07.06.2006, 16:25:57 - NIEPRZECZYTANA »

Rozrząd mam nowy (10tys.km) ale może coś źle założyli albo coś nie znam się na tym, głównie chodzi o kulturę pracy tego silnika jest b.głośny powyżej 3000obr jazda na trasie przestaje być miła a wracając do przełożeń skoro zmieniając z 4ki na 5ke obroty spadają tylko o 1000obrotów to po co ta piątka wogóle?
Zapisane
robzon83
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łochów

« Odpowiedz #6 - Środa, 07.06.2006, 19:11:11 - NIEPRZECZYTANA »

to dziwne u mnie w ibi przy mniejszym silniku 1,4 na 5 biegu przy 3000obr rozpędza sie do 109km/h
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 08.06.2006, 11:31:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "robzon83"
to dziwne u mnie w ibi przy mniejszym silniku 1,4 na 5 biegu przy 3000obr rozpędza sie do 109km/h


No i co w tym dziwnego??

To jest wersja SX - krótsze biegi = lepsze przyspieszania...  a dodając do tego mocniejszy silnik to one na prawdę są lepsze. A w tej wersji bardziej o to chodzi niż o komfort czy ekonomie :)


Np u kumpeli w Swifcie 1.0 przy 3000 obr/min jest ok 120 km/h

Poza tym jeszcze ważne jest to do ilu się silnik kręci.



ale co za tym idzie (do Shizo) przy tych samych prędkościach przelotowych są wyższe obroty no i nie jest za cicho.

U mnie też jazda powyżej 100-110 nie jest zbytnio komfortowa (buczy). A co do tych obrótów przy redukcji z 5 na 4 to już zalezy przy jakiej prędkości to zrobisz :) Nie zawsze będzie 1000. Ale idąc tym tokiem rozumowania podobnie bedzie miedzy 4 i 3, 3 i 2 oraz 2 i 1 (oczywiście uogólniam bo charakterystyka przełożeń nie musi być liniowa)

A co do rozrządu to niby komp w jakimś zakresie steruje kątem wyprzedzenia zapłonu (przy wymianie rozrządu ustawia się to od nowa) no i moze poprostu źle Ci to ustawili (mało prawdopodobne ale mi potrafili to zepsuć w jetcie). Możesz podjechac i za 20 pln pewnie Ci ustawią jeszcze raz, bo tego V maxa masz coś kiepskiego.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 08.06.2006, 15:31:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ten V-max był do pobicia, obrotów by starczyło tylko bałem się że silnik wyprzedzi karoserie... Czy  dobre zrozumiałem że po wymianie rozrzadu trzeba W KOMPIE COŚ USTAWIAĆ??? Jeżeli tak to jak, mam VAG-a a na marginesie tydzień temu wymieniłem kompa w aucie na inny i nic oprócz immobilajzera nie musiałem dopasować ALE MOŻE JESTEM W BŁĘDZIE?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 08.06.2006, 16:38:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
...Czy  dobrze zrozumiałem że po wymianie rozrzadu trzeba W KOMPIE COŚ USTAWIAĆ


Źle zrozumiałeś :) ale pewnie ja zagmatwałem. Chodziło mi o to, że po wymianie rozrządu reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu - ale to się robi stroboskopem od strony silnika. A komp poprostu ma możliwośc korygowania tego parameru + - ileś tam stopni (już nie pamiętam ile, chyba 12)

PS: Po co zmieniałem kompa?? Bo widze, że sprzedajesz (domyślam się ze starego) jako sprawny...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #10 - Sobota, 10.06.2006, 18:26:22 - NIEPRZECZYTANA »

Zmieniałem kompa bo myślałem że jest walnięty a nie był i kasa poszła się walić! Swoją drogą jakieś dziwne te sterowniki przez VAG-a można tylko podejrzeć immobilajzer,abs,poduszki i silnik a w silniku jakoś nie wszystkie parametry sa wyświetlane choć powinny...
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Sobota, 10.06.2006, 19:21:46 - NIEPRZECZYTANA »

No Jobski jak mi się podpiął VAGiem to chyba nic z silnika nie zczytał  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
docan Mężczyzna
......................................
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia\Ostrołęka
Samochód: Renault Laguna III Sportour 2.0dci 150KM+

« Odpowiedz #12 - Piątek, 27.02.2009, 20:45:28 - NIEPRZECZYTANA »

ogrzebie kotleta
potrzebuje oznaczen skrzyn jakie pasuja do silnika 1.6 AFT
u mnie wsteczny sobie gdzies poszedl  :huh:

albo inaczej - jakie skrzynie podejda z jakich modeli od jakich silnikow
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.02.2009, 21:00:27 wysłane przez docan » Zapisane

przyciemnianie szyb - trójmiasto
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #13 - Sobota, 28.02.2009, 10:44:49 - NIEPRZECZYTANA »

od opla  ;D  pogadaj z danielsem to Ci da jakies info
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #14 - Sobota, 28.02.2009, 15:55:48 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza się, od opla są najlepsze :eye: , tylko musisz odrazu zaopatrzyć się w linkę z 1.4 :rotfl:
Lepiej wymień koło wstecznego w skrzyni, a nie całą skrzynie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Dziwna skrzynia biegów w Cordi SX
Skocz do: